וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד נוה על חקירתו: לא אגיע לוועדה למינוי שופטים אם התיק יישאר פתוח

8.10.2018 / 10:49

יו"ר לשכת עורכי הדין שנחקר בחשד שסייע לאישה להיכנס לישראל מבלי שהציגה דרכון, אמר כי לא יתייצב לכינוס הוועדה למינוי שופטים שבה הוא חבר אם החקירה תימשך. "אלה לא ימים קלים עבורי", אמר

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה תום זואילי

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה כתב הבוקר (שני) כי "לאור מחול השדים שמתחולל סביבי בימים האחרונים מצאתי לנכון להבהיר את המובן מאליו: אם תיק החקירה נגדי יהיה תלוי ועומד עד מועד הכינוס הבא של הוועדה לבחירת שופטים, מובן שלא אקח חלק בישיבה". נוה כתב את הדברים בפוסט שפרסם בפייסבוק. מדובר בהתייחסות ראשונה מצדו מאז הדיווח בחברת החדשות, לפיו הוא נחקר במהלך השבוע שעבר באזהרה בנמל התעופה בן גוריון בחשד למרמה. האירוע התרחש בעת שנוה חזר לארץ מחופשה בחו"ל בעמדת ביקורת הגבולות. נוה הציג תחילה את דרכונו - ובהמשך סייע לנוסעת שהתלוותה אליו לעבור מבלי שהציגה את הדרכון שלה.

נוה הוסיף היום כי "רבים מהפרסומים אודות חקירתי שגויים ושיקריים, אולם בעת הזו ידיי כבולות ואיני יכול להגיב. זוהי שעתם היפה של הפרשנים ומוצצי הדם למיניהם. אני סמוך ובטוח שבתום התהליך יבוא תיק החקירה לסגירה ואז גם אפרוש בפניכם את הסיפור המלא שיגלה תמונה שונה בתכלית מזו המשתקפת בימים אלה בכלי התקשורת. אלה לא ימים קלים עבורי".

אפי נווה ראש לשכת עורכי הדין ת"א. אוגוסט 2014. דרור עינב
נוה/דרור עינב

על פי הדיווח, בקרי הגבול הבחינו באירוע ודיווחו למשטרה, ורק לאחר שניתן אישור מ"הדרגים הגבוהים ביותר במערכת האכיפה", הוחלט לחקור את נוה באזהרה. עוד דווח כי נוה הודה בחקירתו בביצוע המעשה. "המקרה המדובר הינו חלק מהליך גירושין קשה וכואב שאני חווה, לצערי, ושהינו חסוי על פי דין", מסר נוה בתגובה. "מפאת פרטיותם של ילדיי משפחתי, אין בכוונתי להתייחס לנושא, ואני מקווה שהעיסוק האובססיבי והפוגעני בחיי ייפסק".


מלבד ההליך הפלילי, נוה עשוי לעמוד מול הליך משמעתי בבית הדין של לשכת עורכי הדין, שיכול להוביל להשעייתו מעיסוק במקצוע. בלשכת עורכי הדין סירבו לומר האם בשל החקירה הוגשה נגד היו"ר תלונה לוועדת האתיקה. אם תוגש תלונה כזו, תצטרך הוועדה לקבל את תגובתו של נוה, ואז תקיים דיון חסוי בו יוחלט האם להעביר את התלונה לטיפול בית הדין המשמעתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully