וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מוכן שהפלסטינים יוכלו להגן על עצמם - מבלי לפגוע בנו

טל שלו, שליחת וואלה! NEWS עם פמליית רה"מ

27.9.2018 / 0:24

ראש הממשלה התייחס לדבריו של טראמפ כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות, ואמר כי הוא "לא מופתע". עם זאת הבהיר: "ישראל לא תוותר על הסמכות הביטחונית כל עוד אני ראש ממשלה". על סוריה אמר נתניהו: "קיבלתי מטראמפ כל מה שביקשתי"

רויטרס

נתניהו בניו יורק - עיקרי הדברים

- "לא הופתעתי מדברי טראמפ על פתרון שתי המדינות"
- "לא נוותר על הסמכות הביטחונית כל עוד אני ראש ממשלה"
- "קיבלתי מטראמפ כל מה שרציתי בנושא סוריה"
- גורם מדיני: נתניהו ינסה לתאם פגישה עם פוטין

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך אמש (רביעי) תדרוך לעיתונאים, בו התייחס לדברי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא תומך בפתרון שתי המדינות, לאחר פגישתם בשולי עצרת האו"ם בניו יורק. "זוהי לא הפתעה", אמר נתניהו. "אני מוכן שלפלסטינים יהיו סמכויות הדרושות להם להגן על עצמם, בלי הסמכות לפגוע בנו. המשמעות היא שהסמכות הביטחונית תישאר בידינו. אני בטוח שהתכנית האמריקנית תשקף עיקרון זה".

נתניהו הגיב לדברי שר החינוך נפתלי בנט, שהבהיר כי לא יישב בממשלה שתאמץ את פתרון שתי המדינות, ואמר כי "לא תהיה מדינה פלסטינית שתהווה אסון לישראל. לא נוותר על השליטה הביטחונית ממערב לירדן כל עוד אני ראש ממשלה". גורם מדיני אמר בעקבות הדברים כי ישראל פנתה לאבו מאזן בנושא עזה, אך לא זכתה לתגובה.

מטעם הפלסטינים נמסר בתגובה לדברי טראמפ כי "הדרך לשלום היא שתי מדינות והקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים".

עוד בוואלה! NEWS:
טראמפ נפגש עם נתניהו: "אני אוהב את פתרון שתי המדינות"
טראמפ בנאום באו"ם: איראן זורעת מוות, הרס וכאוס - נטיל עוד סנקציות
טראמפ נפגש עם נתניהו: "אני אוהב את פתרון שתי המדינות"

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. רויטרס
נתניהו בפגישתו עם טראמפ, אתמול/רויטרס

פגישתם של טראמפ ונתניהו עסקה בנושא הפלסטיני, אך עיקר הדברים היו הנושא הסורי-רוסי, תקרית הפלת המטוס והצהרת מוסקבה כי תעביר לידי משטר אסד מערכת הגנה אווירית מסוג S-300. "קיבלתי מהנשיא טראמפ כל מה שביקשתי", אמר נתניהו בהתייחסו לסוגיה הסורית.

"שמעתי תמיכה בלתי מסויגת של הנשיא בישראל, בזכותה להגנה עצמית", אמר נתניהו, שציין כי הגיע עם בקשות מפורטות, "וקיבלתי כל מה שביקשתי. הנשיא נתן הנחיות מפורשות, והוא תומך בישראל במאה אחוז".

נתניהו הוסיף כי "יש לנו עניין להמשיך לפעול נגד ניסיונות העברת נשק מדויק לסוריה, ויש לכך משמעות ביטחונית ראשונה במעלה. חושב שנפעל בתבונה לקיום הקשר עם הרוסים, ומצד שני נגן על ביטחון ישראל". גורם מדיני הדגיש כי בעקבות המתיחות ישוחח נתניהו עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם שובו לארץ, וינסה לתאם פגישה בהתאם.

פגישת נתניהו טראמפ בבנייני האו"ם 26 בספטמבר 2018. אבי אוחיון לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו וטראמפ, אמש/מערכת וואלה! NEWS, אבי אוחיון לע"מ

על איראן אמר ראש הממשלה כי "האיום הכי גדול על ישראל הוא פיתוח נשק גרעיני איראני. אני מעריך את הצעדים של הנשיא טראמפ בנושא הזה. ישראל עושה מה שצריך כדי להדוף את הסכנה האיראנית בסוריה ובלבנון, והמהלכים שעשינו בשנים האחרונות הצליחו, לא הרמטית. ארצות הברית פועלת להפעיל לחץ מרבי על איראן", הדגיש נתניהו. "אני לא רואה שזה ישתנה בזמן הקרוב".

במהלך התדרוך התייחס נתניהו לראשונה לפרשת יועצו דייויד קיז נגדו עלו טענות להטרדה מינית, ואמר כי "אני בטוח שהשגריר דרמר פעל כשורה ובצורה תקינה".

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully