וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל דוחים את ממצאי התחקיר הרוסי: "מנגנון התיאום פעל בזמן"

אמיר בוחבוט וסוכנויות הידיעות

23.9.2018 / 17:27

שעות אחרי שהרוסים פרסמו את ממצאי התחקיר שערכו בעקבות תקרית הפלת המטוס, בצה"ל מתנערים מהטענות. "המטוסים הישראלים היו בשטח האווירי של ישראל בזמן הפגיעה", נמסר מדובר צה"ל. "ציודם של גורמים לא אחראיים בנשק מתקדם מהווה סכנה לאזור". רוסיה: בידינו הוכחות לממצאים

אתר רשמי

כמה שעות אחרי שמשרד ההגנה הרוסי פרסם את ממצאי התחקיר שערך בנוגע לנסיבות הפלת המטוס הרוסי על ידי סוללת הנ"מ הסורית בתקיפת חיל האוויר בלטקיה, בצה"ל דוחים היום (ראשון) את הממצאים לפיהם הואשמה ישראל באחריות לתקרית. בהודעה שפורסמה מטעם דובר צה"ל נכתב כי המשלחת הישראלית בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, הציגה בפני בכירים בצבא רוסיה את התחקיר הצה"לי המלא, וכי התחקיר בוצע והוצג באופן מעמיק, מקצועי ומפורט.

"הפרטים המלאים, המדויקים והעובדתיים, ידועים לאנשי המקצוע העוסקים בדבר בצבא רוסיה ומהם עולה בבירור כי מנגנון מניעת החיכוך פעל ובזמן, כפי שפעל בשנתיים וחצי האחרונות", הדגישו בדובר צה"ל. בהודעה אף הודגש כי בניגוד לטענת הרוסים, חיל האוויר לא השתמש במטוס הרוסי כ"מגן". "חיל האוויר הישראלי לא הסתתר מאחורי מטוס כלשהו והמטוסים הישראלים היו בשטח האווירי של ישראל בזמן הפגיעה הסורית במטוס הרוסי. תוצאת הפלת המטוס בידי הסורים היא טרגית וקשה ואנו משתתפים בצער המשפחות והעם הרוסי".

לקריאה נוספת:
רוסיה על הפלת המטוס: ישראל אשמה - פעילותה כפוית טובה
דיווח: רוסיה תסגור את המרחב האווירי לחופי סוריה

תדרוך משרד ההגנה הרוסי על הפלת המטוס אליושין 20. צילום מסך מתוך RT, מערכת וואלה! NEWS
הצגת התחקיר הרוסי, היום/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מתוך RT

בצה"ל אף מתחו ביקורת מרומזת נגד הרוסים וטענו כי "כפי שראינו גם הפעם, ציודם של גורמים לא אחראיים בנשק מתקדם מהווה סכנה לאזור ויכול להביא לפגיעה קשה בגורמים הפועלים במרחב".

"התיאום בין צבא ההגנה לישראל לצבא רוסיה הוכיח עצמו מספר רב של פעמים בשנים האחרונות", הודגש בהודעת דובר צה"ל. "המשך התיאום הוא אינטרס משותף לנוכח האתגרים האזוריים השונים. שלומם וביטחונם של הכוחות הרוסיים הפועלים בסוריה עומד לנגד עיני מקבלי ההחלטות בישראל ובצה"ל ומהווה שיקול משמעותי באישורה של כל פעולה".

בסיכום ההודעה הבהירו בצה"ל כי ימשיכו לפעול "על פי הנחיית הדרג המדיני אל מול ניסיונותיה הבלתי פוסקים של איראן להתבסס בסוריה ולחמש בנשק קטלני ומדויק את ארגון הטרור חיזבאללה".

בתגובה לדברים, דובר משרד ההגנה הרוסי איגור קונאשנקוב, אמרי כי בידי רוסיה ריאיות נוספות התומכות בגרסה שהוצגה במהלך היום. "לאלו שינסו להציג בצורה לא נכונה או להפריך את המידע המוצג, למשרד ההגנה יש נתונים משכנעים נוספים על הטרגדיה המוכיחים את האמירות בתדרוך", אמר.

עוד באותו נושא

מוסקבה נגד צה"ל: כשפוטין מנסה לנצל את תקרית המטוס כדי לשנות את כללי המשחק

לכתבה המלאה
מטוס סיור של רוסיה איליושין Il-20 ממריא מבסיס מרוסטוב על הדון, 2010. רויטרס
הופל בשוגג על ידי משטר אסד. מטוס סיור איליושין 22/רויטרס

במסיבת העיתונאים שערך מוקדם יותר היום, משרד ההגנה הרוסי כינה את פעילות ישראל כתגובה "כפוית טובה" כלפי מוסקבה. לטענת משרד ההגנה הרוסי חיל האוויר הישראלי הטעה את הרוסים באמצעות הצגת מידע לא נכון בנוגע לשטח שבו תוכננה התקיפה בסוריה ב-17 בספטמבר - ולכן המטוס הרוסי לא יכל לנוע למרחב בטוח. "יש לנו מנגנון תיאום כדי למנוע תקריות שיאיימו על המדינות. אנחנו מעולם לא הפרנו את ההסכמים בין המדינות, ולעומת זאת, הפעילות הישראלית יצרה מצב שסיכן את רוסיה", נאמר, "לפיכך, אנחנו מתקשים להבין את הסיבות לפעולות שנעשו על ידי תל אביב".

"אנחנו מאמינים שהאשמה בטרגדיה היא כולה של חיל האוויר הישראלי", נאמר. למנהיגות הצבאית של ישראל אין הערכה לרמת היחסים עם רוסיה, או שאין לה שליטה על מפקדים אינדיבידואלים שהבינו במעשיהם יובילו לטרגדיה".

מפקד חיל-האוויר, אלוף עמיקם נורקין, וקציני המשלחת. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
אלוף עמיקם נורקין והמשלחת הישראלית ברוסיה, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

לטענת משרד ההגנה הרוסי, מטוסי ה-F-16 הישראלים עזבו את האזור רק 10 דקות אחרי שהתקבל מרוסיה המידע על ההפלה, וכחצי שעה לאחר שהמטוס הרוסי דיווח על מצוקה. בכך למעשה סתרו הרוסים את הטענה הישראלית על כך שמטוסי הקרב הישראליים כבר היו בשטח האווירי של ישראל בזמן שהצבא הסורי שיגר את הטילים שפגעו במטוס הרוסי.

במשרד ההגנה הרוסי האשימו שישראל העבירה מידע מטעה שלא אפשר למטוס לנוע למרחב בטוח. "המטוסים הישראלים ראו את המטוס הרוסי והשתמשו בו כמגן נגד טילי הנ"מ, בזמן שהם עוד המשיכו לתמרן באזור. הפעולות של הטייסים הישראלים היו או חובבניות או מעשה של רשלנות פושעת, בלשון המעטה. זאת תגובה כפוית טובה לכל מה שנעשה על ידי הפדרציה הרוסית למען ישראל ואזרחיה לאחרונה". עוד נמסר כי רוסיה הייתה מוכנה לעזור לישראל בחיפוש אחר חיילים נעדרים אבל "אחרי התקרית - זה פגע בטעם הטוב". החיפוש האחרון שנערך נעשה אף באזור שבשליטת דאעש, ובמהלך המבצע גם נפגע חייל רוסי, נמסר

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully