וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ ביטן לחוקרים: לא קיבלתי כסף מדניה סיבוס, משה יוסף עשה עליי סיבוב

16.9.2018 / 21:19

יו"ר הקואליציה לשעבר עומת בחקירתו בפרשת השחיתות בראשון לציון, עם עדותו של מנכ"ל דניה סיבוס ומקורבו משה יוסף ששימש לכאורה "בנק" עבוד כספי השוחד. ביטן הכחיש בפני חוקרי להב 433 כי קיבל כסף מהחברה וטען כי הפרויקט אושר כחוק

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

ח"כ דוד ביטן נחקר היום (ראשון) במשך כשש שעות במשרדי להב 433. עיקר החקירה עסקה בחשד לפיו חברת הבניה "דניה סיבוס" שיחדה את ביטן במאות אלפי שקלים בתמורה לקידום פרויקטים בראשון לציון, זאת בזמן שביטן כיהן בתפקידים בכירים בעירייה. הכספים, לפי החשד, הועברו דרך מקורבו של ביטן, משה יוסף, ששימש לכאורה "בנק" עבור כספי השוחד.

בחקירה היום עומת ביטן עם חלקים מעדותו של מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, וכן עם חלקים מעדותו של יוסף. יו"ר הקואליציה לשעבר טען בפני החוקרים כי יוסף "עשה סיבוב" עליו ועל דניה סיבוס, בעוד הוא עצמו כלל לא ידע על כך כלל ולא קיבל שום כספים מחברת הבנייה. לדבריו, הפרויקטים המדוברים אושרו כחוק, וממילא לא נדרשו בהם שום הקלות שהיה בסמכותו לאשר.

מנכ"ל דניה סיבוס, שנעצר במסגרת הפרשה בינואר האחרון, הכחיש בחקירתו כי עבר עבירה כלשהי. במהלך אחת מהארכות מעצרו, אמר סנגורו עו"ד איתן עוז כי "הוויכוח בעניין מתכתב עם אמות המידה המשפטיות שנקבעו בפרשת הולילנד לגבי דיאלוג עם שתדלן או מאכער", ובכך רמז כי אכן היה קשר בין החברה לבין יוסף.

עוד בוואלה! NEWS:
טיולית צבאית נכנסה בשוגג לתוך קלנדיה, קצינה ושני חיילים נפצעו קל
"מלוחמי ההסברה הגדולים": ארי פולד נדקר, ירה במחבל - ומת
גמלאי המשטרה בעד רוני אלשיך: "מודים על 40 שנות שירות למדינה"

דוד ביטן נכנס לחקירה, להב 433, 11 בפברואר 2018. אבי כהן
טען כי לא קיבל שוחד משעיה, ביטן מגיע לחקירות/אבי כהן

חלק נוסף בחקירתו של ביטן עסק בחשד כי קבלן בשם דוד שעיה, שנעצר בתחילת הפרשה לעשרה ימים ואז שוחרר, ניסה לשחדו בתמורה להקלות בבנייה. בידי המשטרה הייתה לפחות הקלטה אחת של שיחה בין שעיה לבין משה יוסף. אין לערער על העובדה כי צ'קים בעשרות אלפי שקלים של שעיה הגיעו לביטן. אולם, בעוד החוקרים חושדים כי מדובר בשוחד, שעיה טען בחקירתו כי הצ'קים שלו הגיעו לשוק האפור ומשם כנראה התגלגלו לביטן, ולכן מובן שלא ניסה לשחדו.

גם בנושא הזה הכחיש ביטן את החשדות נגדו, וטען בתוקף כי לא קיבל שוחד מהקבלן שעיה, שהספיק לפשוט רגל מאז. סנגורו של ביטן, עו"ד אפרים דמרי, מסר כי הוא לא יכול להתייחס לפרטי החקירה, אך אמר כי "חבר הכנסת ביטן שיתף פעולה עם חוקריו ומסר תשובות טובות, מהימנות ומדויקות שמפייסות את דעתם של החוקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully