וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר החשודים בהצתת שמורת עינות צוקים: "לא הדלקנו אש"

11.9.2018 / 23:29

שני חשודים בהצתה שמורת הטבע שליד ים המלח שהביאה לשריפת יותר מ-500 דונם של צמחיה הובאו לדיון בהארכת מעצרם שבו הכחישו את מעורבותם. במשטרה טוענים כי החשודים סותרים אחד את השני, וגרסאותיהם לא תואמות את הממצאים בשטח

צילום: רוני כנפו

בית משפט השלום בירושלים האריך הערב (שלישי) ביומיים את מעצרם של שני החשודים בהצתת השריפה בשמורת עינות צוקים בסמוך לים המלח. הדיון בהארכת מעצר של החשוד השלישי, פלסטיני תושב אל-עזרייה, יתקיים מחר בבית המשפט הצבאי. השריפה שאותה חשודים הצעירים כי הציתו, כילתה יותר מ-500 דונם של צמחיה ופגעה קשות בחי ובצומח בשמורה בסמוכה לים המלח.

שני החשודים הכחישו את החשדות נגדם. "טיילתי עם שני חברים באזור ונגמר להם הדלק בחזור", סיפר אחד החשודים, צעיר בן 19 ממזרח ירושלים." חברים שנסעו לידם הביאו ג'ריקן דלק מתחנה סמוכה. אחרי שמילאו, השליכו את הג'ריקן בצד הדרך. השריפה פרצה אחרי שעזבו את המקום". למרות דבריו, המשטרה טענה בדיון כי "החשודים סותרים אחד את השני, גרסאותיהם לא תואמות את הממצאים בשטח". החשודים נעצרו בתום מרדף לאחר שעוררו את חשדם של השוטרים באזור ים המלח. בבדיקת הרכב נמצאו משפכים ועלה ריח חריף של דלק מהרכב ומבגדי הנוסעים.

שריפה בשמורת עינות צוקים. ארז ברוכי רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
השריפה בעינות צוקים, הלילה/רשות הטבע והגנים, ארז ברוכי רשות הטבע והגנים

השופט אילן סלע קבע הערב בהחלטתו כי "שניהם חשודים בהצתה במטרה לפגוע באתר טבע ובצמחייה. חומר החקירה מעלה חשד סביר הקושר אותם לאירוע השריפה בשמורת עין פשחה. מצופה כי המשטרה תצביע על פעולות שביצעה לצורך השלמת פעולות החקירה".

עו"ד עאטף פרחאת, המייצג את החשודים ביחד עם ען"ד מוחמד רבאח אמר כי "גם אם הם גרמו לשריפה זה רחוק מאוד מלהיות על רקע לאומני כפי שהמשטרה מנסה לרמוז. אין כאן שום מניע לפגוע בציפורים, עצים או צמחייה. בראש של המשטרה מסתובב רעיון חסר כל בסיס שהמעשה נעשה על רקע לאומני".

עוד באותו נושא

"נזק גדול לחיות": תיעוד השריפה שהוצתה בשמורת עינות צוקים

לכתבה המלאה
מאות דונם נשרפו בשמורת עינות צוקים שליד ים המלח. רשות הטבע והגנים
השריפה בשמורת עינות צוקים, היום/רשות הטבע והגנים

"מקטע השמורה שנפגע הוא פיסת קרקע בתוך השמורה החבויה", סיפר עמיר אלוני, סגן מנהל מחוז איו"ש ברשות הטבע והגנים. "המזל הגדול הוא שהצלחנו להגיע לשמורה במהירות. המשטרה הצליחה לתפוס את החשודים בהצתה. השוטרים הבחינו בהם ואנחנו הצטרפנו לכבאים וסייענו להם. אבל ברגע שהשריפות מתחילות, אם לא מטפלים בהן מיד - ניתן היה למצוא את עצמנו עם שריפה של שלושה ימים". בחודש יוני 2008 פרצה שריפת ענק בשמורה, שכילתה חלקים נכבדים ממנה. מאז מתקיימת בה הקפדה ניכרת על הדלקת אש וחונה בה דרך קבע כבאית.

"הנזק לשמורה הוא נזק גדול. אנחנו מאמינים שהשטח ישתקם, אבל הנזק לבעלי חיים קטנים וזוחלים הוא גדול", סיפר אלדד חזן מנהל שמורת טבע עינות צוקים. "בשעה 2 בלילה לערך הוצת חלקה הדרומית של שמורת עינות צוקים ואנחנו, אנשי רשות הטבע והגנים, יחד עם כוחות כיבוי מכל האזור וכוחות משטרה מכל המרחב נלחמנו באש וכרגע השתלטנו עליה. אנו נערכים להמשך פעולות מחשש שהאש תתפשט שוב ומקווים שנצליח לפתור את העניין הזה", הוסיף

שריפה בשמורת עינות צוקים. ארז ברוכי רשות הטבע והגנים, רשות הטבע והגנים
השריפה בעינות צוקים, הלילה/רשות הטבע והגנים, ארז ברוכי רשות הטבע והגנים

במקום פעלו החל משעות הבוקר המוקדמות ארבעה מטוסי כיבוי, 16 צוותים וכמו כן צוותי משטרה וכוחות צה"ל. כביש 90 נפתח לתנועה הבוקר בתום הערכת מצב, לאחר שמוקדם יותר נחסם מצומת מצוקי דרגות ועד צומת קליה. את הערכת המצב קיים מפקד תחנת הכיבוי האזורית טפסר משנה שלמה לובינר יחד עם כלל גורמי החירום. לאחר הערכת המצב הוכרזה שליטה על האירוע, אך כוחות כיבוי נוספים נשארו במקום להמשך פעולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully