וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת המורשעים בישראל: יותר גברים וערבים - ופחות משכילים ועשירים

מנתוני דוח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שסקר את נתוני העומדים לדין בישראל עולה כי יותר גברים מורשעים לעומת נשים, וכי ישנם פערים גדולים גם בין המגזרים היהודי והערבי. כמו כן, העבירות הנפוצות הן בתחום הרישוי, בתחום הכלכלי וכלפי ביטחון המדינה

אולם בית משפט השלום, תל אביב. ראובן קסטרו
אולם בית משפט השלום בתל אביב/ראובן קסטרו

דוח חדש של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המתפרסם היום (ראשון) עוסק בנתונים חדשים על אודות החברה בישראל ומתמקד בהעמדות לדין של אנשים החיים בשטח מדינת ישראל, והורשעו במשפטים פליליים נכון לשנת 2016. נתוני הדוח חושפים כי שיעור המורשעים הערבים בבתי המשפט גבוה יותר משיעור המורשעים היהודים, וכן כי שיעור ההרשעות בקרב יישובים מבוססים נמוך מזה שביישובים הנמנים על אשכולות כלכליים-חברתיים נמוכים יותר.

מנתוני הדוח עולה כי בשנת 2016, 34.2 אלף אנשים הועמדו לדין במשפטים פליליים, מתוכם 29.5 אלף הורשעו - 86.2% מכלל העומדים לדין באותה השנה. העבירות הפופולריות בישראל הן עבירות רישוי (99%), עבירות כלכליות (97.7%) ועבירות כלפי ביטחון המדינה (95.7%). לעומת זאת, העבירות עם שיעור המורשעים הנמוך ביותר הן עבירות רכוש (85.5%), עבירות כלפי הסדר הציבורי (83.1%) ועבירות כלפי גופו של אדם (79.8%).

עוד עולה מהנתונים כי בשנת 2016 הועמדו לדין במשפטים פליליים 24 אלף מבוגרים תושבי ישראל, 20.6 אלף (85.8%) מהם הורשעו. שיעור המורשעים בקרב תושבי ישראל המבוגרים שהועמדו לדין בבתי משפט מחוזיים היה 94.4%. שיעור זה היה גבוה יותר מאשר בקרב אלה שהועמדו לדין בבתי משפט השלום (83.9%). בבתי משפט לעניינים מקומיים ובבתי דין צבאיים, כל המבוגרים שהועמדו לדין הורשעו. נוסף לעבירות הפופולריות שצוינו, שיעור מורשעים גבוה יחסית נמצא גם בקרב מי שהועמדו לדין על עבירות מרמה (90.2%), עבירות מוסר (90.0%), עבירות כלפי חיי אדם (88.8%) ועבירות מין (88.6%).

עוד בוואלה! NEWS
הוכפל עונשו של שוטר מג"ב שירה למוות בנער פלסטיני במעבר ביתוניא
מות החיילת במסיבה בדרום: המארגנים חששו להפסיד כסף - ולא פינו לבית החולים
אישום נגד האם מירושלים שהתעללה בבנה: "הזריקה לו אינסולין חמש פעמים"

אינפו: שכיחות הרשעות בקרב מבוגרים תושבי ישראל שהועמדו לדין לפי מין וסוג אוכלוסייה. עיבוד תמונה
אינפו: שכיחות הרשעות בקרב מבוגרים תושבי ישראל שהועמדו לדין לפי מין וסוג אוכלוסייה/עיבוד תמונה

הדוח בחן את העומדים לדין לפי מאפיינים חברתיים ודמוגרפיים, ועלה ממנו כי שיעור המורשעים מקרב הגברים שהועמדו לדין היה 86.4%, זאת לעומת 79.6% הרשעה בקרב נשים שהועמדו לדין. פערים משמעותיים נוספים נמצאו בניתוח הנתונים לפי קבוצת האוכלוסייה - שיעור המורשעים בקרב יהודים ואחרים (82.6%) היה נמוך משמעותית מאשר בקרב הערבים (92.5%).

בחינת תושבי ישראל המבוגרים לפי אשכול חברתי-כלכלי של יישוב המגורים מצביעה על כך שככל שרמת האשכול עולה, כך שיעור המורשעים יורד. שיעור המורשעים הגבוה ביותר נמצא בקרב אלה שגרים ביישובים מהאשכולות הנמוכים (אשכולות 2-1) - 90.4%. כמו כן, שיעור המורשעים בקרב אלה שגרים ביישובים מאשכולות 6-5 עמד על 83.8%, בקרב המתגוררים ביישובים מהאשכולות הגבוהים ביותר, 9 ו-10, שיעור המורשעים היה הנמוך ביותר והוא עמד על 75.2%.

הבדלים גדולים אף יותר בשיעור ההרשעות של תושבי ישראל המבוגרים ניתן לראות בבחינתם לפי רמת ההשכלה. בקרב עומדים לדין עם רמת ההשכלה הנמוכה ביותר, קרי בעלי תעודת סיום לימודי חטיבת ביניים או יסודי של שמונה שנים, שיעור המורשעים היה הגבוה ביותר - 90.5%. לעומת זאת, שיעור המורשעים בקרב עומדים לדין בעלי השכלה אקדמית היה 70.7%.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
אינפו: שכיחות הרשעות בקרב מבוגרים תושבי ישראל שהועמדו לדין לפי סוג עבירה. עיבוד תמונה
אינפו: שכיחות הרשעות בקרב מבוגרים תושבי ישראל שהועמדו לדין לפי סוג עבירה/עיבוד תמונה

בדוח מופיעים גם נתונים על עבריינות קטינים. בשנת 2016 הועמדו לדין במשפטים פליליים כ-2,100 קטינים תושבי ישראל, מהם 914 (42.7%) הורשעו. שיעור המורשעים בקרב הבנים הקטינים היה 43.7% לעומת 21.9% בקרב הבנות. בקרב יהודים ואחרים, 35.6% הורשעו, לעומת 55.3% מהערבים.

84.6% מסך כל הקטינים תושבי ישראל שהועמדו לדין במשפטים פליליים, נשפטו בבתי משפט לנוער. בבתי משפט אלו שיעור המורשעים עמד על 38.0%. בחינת שיעור המורשעים בקרב הקטינים לפי סוגי העבירה העיקריים שבהם הואשמו, נראה כי לא היו הבדלים משמעותיים. בתוך כך, הורשעו 38.9% מהנאשמים בעבירות כלפי הסדר הציבורי, 39.2% מהנאשמים בעבירות כלפי גופו של אדם, 40.9% מהנאשמים בעבירות מוסר (הכוללות בעיקר עבירות הקשורות לסמים ולזנות) ו-41.4% מהנאשמים בעבירות רכוש.

אינפו: שכיחות הרשעות בקרב מבוגרים תושבי ישראל שהועמדו לדין לפי רמת השכלה. עיבוד תמונה
אינפו: שכיחות הרשעות בקרב מבוגרים תושבי ישראל שהועמדו לדין לפי רמת השכלה/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully