וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן מפקד כלא רמון נחשד בהטרדה מינית - והורחק ממתקני שב"ס

17.8.2018 / 14:32

סגן-גונדר נביל עראידה חשוד שהטריד מינית בשני מקרים שונים אשת סגל בשירות בתי הסוהר ונחקר על ידי היחידה לחקירת סוהרים. הוא הורחק למשך עשרה ימים. הנציבה קלינגר: "לא אגלה סובלנות להתנהגות לא ראויה של סגל שב"ס"

מערכת וואלה!

(בווידאו: בדיקה נגד נציבת שב"ס, מאי 2018)

סגן מפקד כלא רמון, סגן-גונדר נביל עראידה, הורחק למשך עשרה ימים ממתקני שב"ס, זאת בעקבות חקירה המתנהלת נגדו בגין חשד להטרדה מינית. "לא אגלה סובלנות להתנהגות לא ראויה של סגל שב"ס", מסרה נציבת שב"ס, רב גונדר עפרה קלינגר. "משימת המפקדים היא להגן על אנשי הסגל. זו תביעה פיקודית וערכית ממעלה ראשונה".

עראידה, חשוד שביצע מעשים מגונים והטריד מילולית אשת סגל בשירות בתי הסוהר. החשדות מתייחסים לשני אירועים, שאחד מהם התרחש לאחרונה, ואילו האחר לפני כמה שנים. הוא נחקר על ידי היחידה לחקירת סוהרים.

עוד בוואלה! NEWS:
במשך ארבע שעות: ראש הממשלה נחקר בפרשת בזק במעונו בירושלים
חשד לרצח בחדרה: גופת גבר בן 60 נמצאה בדירה בה התגורר
חפש את המטמון: דברים ש"מר ביטחון" לא מספר לכם

כלא שיטה. ויקיפדיה, צילום מסך
הקצין הורחק ממתקני שב"ס/צילום מסך, ויקיפדיה

הודעת שב"ס באה על רקע סדקים בארגון, ובדיקת משטרה אחרת שהתנהלה נגד הנציבה קלינגר, שנחשפה לפני כארבעה חודשים. לוואלה! NEWS נודע כי הוצגו לפרקליט המדינה, שי ניצן, עיקרי פרטי החקירה וחומרים שנאספו, וכעת ממתינים במשטרה להנחיות כיצד להמשיך בבדיקה והאם יש די ראיות לפתיחה בחקירה.

המידע שהגיע לידי וואלה! NEWS מעלה כי הבדיקה המשטרתית עוסקת באירועים שהתרחשו לפני כשלוש שנים, אז הייתה קלינגר בדרגת גונדר ועמדה בראש האגף לטיפול באסיר. היא התמודדה מול מפקד מחוז הדרום בשב"ס גונדר אשר שריקי על תפקיד נציב שב"ס. על פי עדויות שהגיעו לחוקרי היחידה לחקירת סוהרים (יח"ס) בלהב 433, ניצלה לפי החשד קלינגר את מעמדה מול הכפופים לה, ודרשה מהם לאסוף ולהעביר לה מידע מכפיש נגד שריקי.

לאחר שקיבלה קלינגר את המידע שדרשה, כתבה לפי החשד מכתב שבו ריכזה תוכן מכפיש נגד שריקי. החוקרים חושדים כי הנהג האישי שלה דאז אולץ להעביר את המכתב לידי קרוב משפחתו, אף הוא איש שב"ס, והאחרון - בסיועה של אשתו - העביר את המכתב, שלא נחתם בשמה ונשלח מנמען אנונימי, לארבעה גורמים: השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, למבקר המשרד דוד כהן, למבקר המדינה יוסף שפירא ולמשטרה. על פי החשד, המכתבים הללו היו אחת הסיבות המרכזיות שבגינן מונתה דווקא קלינגר לנציבת שב"ס על חשבונו של שריקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully