וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחמת הספק: הופחת עונשו של חייל צה"ל שהורשע באונס בחצרים

16.8.2018 / 22:44

ערעורו של דין טויל, שהורשע ב-2016 יחד עם חברו עקביה ישראלי, התקבל בבית הדין לערעורים באופן חלקי. עונשו קוצר מ-11 שנות מאסר לשמונה שנים והוא זוכה מאישום אונס אחד ומעשה סדום אחד, מחמת הספק. ערעורו של ישראלי נדחה באופן מלא

צילום ארכיון: יותם רונן, עריכה: גדי וינסטוק

(בווידאו: תיעוד שיחה בין הנאשם לחברתה של הנפגעת)

בית הדין הצבאי לערעורים הפחית אתמול (רביעי) את עונשו של דין טויל, שהורשע באונס ועבירות מין בשתי חיילות בבסיס חצרים בשנת 2016, מ-11 שנים בכלא לשמונה. זאת בעקבות ערעור שהגיש טויל לבית הדין בנוגע לאישומים וגזר הדין בעניינו. בית הדין החליט לקבל את ערעורו באופן חלקי בלבד וזיכה את טויל מאישום אונס אחד ומעשה סדום אחד, מחמת הספק. בית הדין דחה את הערעור בנוגע ליתר האישומים.

טויל הורשע בשנת 2016 יחד עם חברו, עקביה ישראלי, שהגיש גם כן ערעור בעניינו. אולם ערעור זה נדחה על ידי בית הדין באופן מלא והותיר את הרשעתו ועונשו על כנם - שש שנות מאסר, פיצויים ומאסר על תנאי. השניים נשפטו בבית הדין הצבאי של מחוז שיפוט חיל האוויר בגין אונס קבוצתי שבוצע בחיילת בבסיס חצרים באפריל 2015. על טויל נגזרו 11 שנות מאסר בפועל, שנה ושבעה חודשים על תנאי וכן תשלום פיצויים בסך 56 אלף שקלים.

עוד בוואלה! NEWS:
גורם ישראלי: ראש המודיעין המצרי הגיע לישראל לדון בהסדרה בעזה
מספר החולים הוכפל: 32 איש אובחנו עם עכברת; זיהום בשני נחלים
בן ארבע נפל ממרפסת ונפצע קשה - בעקבות פגיעת מנוף בבניין

אישום: שלושה חיילים אנסו חיילת בבסיס חצרים. צילום מסך
טויל וישראלי בבית הדין, לפני שנתיים/צילום מסך

בעדותה של החיילת שנפגעה צוין כי היא נפגשה עם השניים ששירתו עמה בשעת לילה מאוחרת, בחלק נידח של הבסיס כדי לשוחח איתם, והשיחה הסתיימה באונס. היא סיפרה כי "ישראל אמר לי 'בואי סיבוב'. הלכנו לכיוון תחנת הדלק, נכנסו למגורים שלהם, דיברנו קצת. לא נתתי לזה לקרות".

היא המשיכה כי "אחרי כמה דקות גם דין הגיע. הוא לקח אותי לדבר איתו בשירותים בתוך החדר, לבד, ושאל אותי אם אני רוצה את ישראל, אז אמרתי לו שלא. יצאנו משם ודין סימן לישראל ולעוד מישהו שישב בחדר, שאני לא יודעת מי הוא, לצאת. דין נעל את הדלת וזה התחיל. אחר כך ישראל נכנס עם עוד אחד, מישהו אחר שלא היה שם לפני. דין וחבר שלו ישבו בחדר וישראל אמר לדין 'תצלם את זה, אני רוצה להעלות את זה ליוטיוב', משהו כזה. ואז דין לקח לכולם את הטלפונים וישראל לקח אותי לשירותים".

בהמשך סיפרה החיילת על הרגעים הקשים שאחרי התקיפה המינית ועל שיחתה עם הנאשם המרכזי. "דין נכנס, שטף לי את הפנים והרגיע אותי. הוא ביקש ממני לא לספר את זה לאף אחד. אחר כך הלכתי למגורים". היא ציינה כי חברותיה לחדר היו ערות ולכן סיפרה להן הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully