וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ברבנות נעצר בחשד לשוחד: "כל אזרח נפגע בכיסו"

13.8.2018 / 12:30

5 בני אדם נוספים נעצרו ועוד 8 עוכבו לחקירה במסגרת הפרשה, הנחקרת בלהב 433 בשיתוף רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון. בפשיטה על בתי כמה מהחשודים נמצאו מאות אלפי שקלים במזומן. הרבנות: "מדובר בעובד מסור ומקצועי; סומכים על רשויות החוק"

להב 433. ראובן קסטרו
מטה יחידת להב 433 בלוד/ראובן קסטרו

בכיר במערך הכשרות בייבוא של הרבנות הראשית וארבעה עובדים נוספים נעצרו היום (שני) בחשד לעבירות שוחד מרמה והפרת אמונים ונלקחו לחקירה. יחד עמם עוכבו שמונה חשודים נוספים במסגרת החקירה, המנוהלת בידי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) ביחידת להב 433, בשיתוף רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

המשטרה חושדת כי הבכיר "קיבל במספר רב של מקרים שוחד וטובות הנאה שוות כסף, בתמורה לקידום תועלתם של אחרים במסגרת תפקידו, וזאת בניגוד לחוק". על פי החשד, בתמורה לשוחד פעלו העובדים לכאורה לתעדוף של בקשות יבוא, אולם לפי שעה אין חשש לייבוא מוצרים לא כשרים במסגרת הפרשה. "כל אזרח שילם מהכיס בגלל השוחד הזה. זה עיכב את כל המוצרים", אמר גורם ברבנות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
החוקרים הטיחו בשרי אריסון: ידעת על השוחד - וגם פעלת
גבר כבן 40 נורה למוות בבאקה אל-גרבייה; החשוד נמלט מהמקום
לעיני ילדים בשיא חופשת הקיץ: חשד לניסיון חיסול בחולון

אקדחים, אזיקים וניידת משטרה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
המשטרה תפסה מאות אלפי שקלים בחיפוש בבתי החשודים. אילוסטרציה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

במקביל למעצר החשודים ערכו החוקרים חיפושים בבתיהם ובמשרדיהם ותפסו סכומי כסף בשווי מאות אלפי שקלים. החשודים הובאו לחקירה במטה יחידת להב 433 וחלקם עשויים להילקח בהמשך לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון.

לדברי גורם בכיר במשטרה מדובר בפרשת שחיתות "מהחמורות שנחשפו בישראל". הגורם הוסיף כי תשלום השוחד "בוצע בצורה הבוטה ביותר" ועובדים בכל ענפי המזון נדרשו לשלם סכומי כסף גדולים לחשודים.

"השוחד בוצע לאורך שנים והוא פגע בכל אחד מהאזרחים והצרכנים בישראל", הוסיף הגורם. "השוחד גולגל בסופו של דבר בתמחור של המוצרים. מעצר החשודים יש בו כדי להשפיע באופן ישיר בעתיד על מחירי מוצרי המזון בישראל".

מהרבנות הראשית נמסר: "העניין מצוי בחקירת משטרה. מדובר בעובד מסור ומקצועי, הרבנות סומכת על רשויות החוק ומקווה שיסיימו את החקירה בהקדם האפשרי ומייחלת לחפותו המלאה של העובד".

(עדכון ראשון: 11:51)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully