וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושב עכו נאשם ברצח עבריין - אך מי שלחצו על ההדק עדיין חופשיים

12.8.2018 / 20:51

לאחר רצח העבריין אלי דהן בעכו לפני חודשיים, הוגש כתב אישום נגד כאיד קשאש תושב העיר בן 31. אך למרות כתב האישום והצהרות המשטרה על פיענוח הרצח - צמד המתנקשים עוד לא נתפס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נרצח לפני כחודשיים. דהן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש בשבוע שעבר כתב אישום בגין הרצח של העבריין החיפאי אלי דהן, בן 39, שאירע לפני כחודשיים, בשעת לילה מאוחרת באזור התעשייה הדרומי של העיר עכו. אלא שלמרות הצהרות המשטרה בשבוע שעבר על פיענוח הפרשה, עולה כי הרוצחים בפועל, מי שהסתערו חמושים על רכבו של דהן ולחצו על ההדק - כלל אינם עומדים לדין.

מי שכן הואשם ברצח הוא תשוב עכו כאיד קשאש, אסיר משוחרר בן 31, העומד לדין גם בגין ניסיון הרצח של חברו ונהגו של דהן מתן יטח, בן 26. מעובדות כתב האישום עולה כי קשאש קבע עם דהן להיפגש בליל מוצאי שבת בתחילת חודש יוני במתחם "דבאח" סמוך לצומת עין המפרץ ולאזור התעשייה המקומי. הפגישה נערכה תחת אמתלה של קידום עסקת סמים, אך למעשה נראה היה כי מדובר ב"כיפה אדומה" - כפי שנהוג לכנות בסלנג של עולם הפשע מארבים מסוג זה. אולם, קשאש מכחיש את הטענה הזו.

הירי לא נקלט במצלמות האבטחה

על אף תכנונו המדוקדק של הרצח, חוקרי היחידה המרכזית מצאו בפירוט השיחות בטלפון הנייד של דהן שתי שיחות שנערכו סמוך למועד הרצח משני מספרים שהיו שמורים תחת איש הקשר "כאיד לובאני", קרוב משפחתו של קשאש.

בנוסף, במצלמות האבטחה של אזור התעשייה, בשעה 01:23 אחר חצות, מעט לפני הפגישה המתוכננת, נראה מגיע רכב מיצובישי לאנסר לרחוב הרכבת. הרכב עוצר, ומתוכו נראות יוצאות שתי דמויות חמושות ומתחבאות מאחורי משאית.
בכתב האישום נטען כי הרכב היה נהוג בידי קשאש, שכפי שתכנן, לאחר שפרק את החמושים מרכבו, בשעה-01:30 חבר אל דהן ויטח אשר המתינו במתחם הסמוך ברכב יונדאי.

מכתב האישום עולה שהוא הנחה אותם לנסוע אחריו, תוך ששוחח עם דהן בטלפון, עד הגעתם לזירה שם קשאש עצר את רכבו בצד הכביש ודהן מיד אחריו. דהן יצא מרכבו וניגש לעבר רכבו של קשאש. בשלב זה יצאו שני המתנקשים ממקום מחבואם, אחד מהם ירה במתן יטח כשהוא יושב במושב הנהג של רכב היונדאי ומיד לאחר מכן הם המשיכו להתקדם וירו בדהן ופגעו בו עם שבעה כדורים בראשו, בגבו ובחזהו. אולם הירי לא נקלט במצלמות האבטחה. צוות מד"א שהגיע למקום ניסה זמן ממושך להחיותו, ופינה אותו לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב אנוש. אולם כשהגיע לחדר ההלם כבר היה ללא רוח חיים והרופאים קבעו את מותו. יטח נפגע ונפצע קשה מהירי והוא הועבר לבית החולים בנהריה, נותח, אושפז וסירב לשתף פעולה עם החוקרים.

אלי דהן, עבריין חיפאי שנורה למוות בעכו ביוני 2018. מערכת וואלה!
דהן/מערכת וואלה!

לאחר הרצח נמלטו קשאש ושותפו מהזירה באמצעות רכבם. מכתב האישום עולה שהרכב ששימש את קשאש לביצוע הרצח הוא רכב גנוב שהגיע מחיפה בהזמנתו ושעתיים אחרי האירוע הקטלני נמצא כשהוא עולה באש באזור מבודד סמוך לכפר שעב. הפרקליטות טוענת כי אדם בשם אחמד בקאעייה בן 26 מעכו סיפק לקשאש את הרכב הגנוב.

קשאש נעצר כשבועיים לאחר הרצח והוא מואשם ברצח אלי דהן, בניסיון רצח של מתן יטח, בעבירות בנשק, בגניבת רכב, במסחר ברכב גנוב ובשתי עבירות של קשר לפשע. בקעאייה נעצר כחודש אחריו והוא מואשם בגניבת רכב ושידול לגניבת רכב, מסחר ברכב גנוב, שימוש ברכב ללא רשות, קשירת קשר לפשע ומתן אמצעים לביצוע פשע. עתה, הפרקליטות מבקשת את הארכת מעצרם של השניים עד תום ההליכים המשפטיים כנגדם.

השופטת אספרנצה אלון האריכה את מעצרם עד החלטה אחרת. עורכי הדין רועי קרן, מיכאל כרמל ודן אסלנוב המייצגים את קשאש, טוענים כי לא הייתה לו כל הכרות עם המנוח, כי הוא לא היה כלל בזירת הרצח וכי הוא מכחיש מכל וכל את המיוחס לו. "אנו מאמינים כי יזוכה מכל אשמה", מסרו. את בקאעייה מייצג עו"ד תומר נווה השוהה בחו"ל ולא ניתן היה לקבל את התייחסותו.

גם על פי גרסת המשטרה והפרקליטות טרם נלכדו הרוצחים השכירים עצמם שטרם עשו את הטעות שתביא למעצרם והם עדיין מסתובבים חופשי. אם תתברר גרסתו של קשאש כנכונה, וכי לא היה בזירה, אזי ממילא יש גבר שלישי שטרם נעצר. גם המניע לרצח נותר לא ברור.

את תגובתו של עו"ד יובל זמר שייצג את אלי דהן כ-15 שנה, טרם ניתן היה להשיג. הוא שוהה בחופשה משפחתית בחו"ל.

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • עכו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully