וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזריקו לבנם התינוק אינסולין וזייפו סכרת עבור כסף; מצבו קשה

הורים לעשרה מירושלים נעצרו בחשד להתעללות בבנם, בן שנה וחצי. על פי החשד אמו הזריקה לו את החומר המשמש חולי סכרת - ללא הצדקה, ובדתה את מחלתם של חמישה ילדים נוספים. האב שוחרר למעצר בית והאם נותרה במעצר. הרופא בבית החולים שערי צדק: "היא הוליכה שולל את המערכת"

צילום: רוני כנפו, עריכה: איתי עמרם

הורים משכונת רמת שלמה בירושלים חשודים בהתעללות בילדיהם - כך הותר הערב (חמישי) לפרסום. המקרה התגלה לאחר שבנם בן השנה וחצי של הזוג אושפז בחודש שעבר במצב קשה, ועלה החשד כי אמו הזריקה לו אינסולין שלא לצורך רפואי. ההורים נעצרו לפני כשבוע ובמהלך החקירה עלה החשד כי הם תקפו את עשרת ילדיהם.

בנוסף לכך חשודה האם כי ביימה תסמינים של סוכרת לילדים על מנת לקבל קצבאות. האב שוחרר בתחילת השבוע למעצר בית ואשתו נותרה במעצר עד ליום שלישי הבא.

התינוק הובא ב-22 ביוני לבית החולים שערי צדק כשהוא במצב קשה, עם פרכוסים וחשד לפגיעה מוחית קשה. בבית החולים עלה החשד כי הוחדר לו אינסולין ובעקבות זאת, נעשתה פנייה למשטרה. זאת, לפי פרטי חקירה ראשוניים, לאחר שהאחות הבחינה באמא מחזיקה מזרק אינסולין, וכשניסתה לברר על כך, האם החשודה אמרה כי אין לה דבר ביד והכניסה אותו לתיק. בדיקות רפואיות הראו גם שרמת הסוכר של התינוק נמוכה, נתון שחיזק את החשד.

האב אשר חשוד בהתעללות ילדיו בירושלים. מערכת וואלה! NEWS
האב החשוד במהלך דיון בבית המשפט, היום/מערכת וואלה! NEWS

בעקבות זאת, נפתחה חקירה שהחלה כסמויה, ובסופה הוחלט לעצור את ההורים לפני כשבוע. במהלך תקופה זו, הוצבו עובדים של בית החולים לצד התינוק, שבמצבו נרשמה התייצבות.

פרופסור יחיאל שלזינגר, מנהל בית החולים לילדים בשערי צדק בו טופל הילד, סיפר כי הפעוט סבל מפרכוסים תקופה ארוכה, ולאחר שאושפז בשל כך גילו בדמו סוכר נמוך מאוד - מה שהוביל את הרופאים לחשוד כי מישהו מזריק לו אינסולין. בנוסף, מצבו של הילד גרם לרופאים לתהות אם הוא מקבל מינון גבוה מדי של התרופה לה הוא נזקק עקב הפרכוסים. הרופאים פנו למשטרה ולרווחה, והחלה חקירה.

בעקבות המקרה הזה בדקו הרופאים את שאר הילדים, ו"הגענו למסקנה שככל הנראה אין להם סוכרת. האם הלכה מתחת לרדאר והוליכה שולל את המערכת". עורך דין רפאל מכתבי המייצג את החשודה אמר כי "מרשתי מכחישה את החשדות. התלונה הוגשה ממניעים פסולים בשל סכסוך במשפחה ויש לשחרר ולאפשר למרשתי לשוב לחיק ילדיה".

עוד באותו נושא

"חשד להתעללות קשה": תינוק הובא לבית החולים עם שברים בכל גופו

לכתבה המלאה
הורים התעללו בעשרת ילדיהם תוך שהם מביימים תסמינים ע"מ לקבל קצבאות. מערכת וואלה! NEWS
האם החשודה/מערכת וואלה! NEWS

חמישה מהילדים אובחנו כחולים - אך אינם חולים באמת

בחיפוש בבית החשודים, נמצאו תרופות רבות. להורים יש עשרה ילדים, הגדול ביניהם בן 11, ולדברי גורם המעורה בחקירה חמישה מהם אובחנו כחולים בסוכרת. על פי החשד, הילדים אינם באמת חולים אלא האם זייפה ושיקרה לגבי תסמינים התואמים למחלה על מנת לקבל בסופו של דבר קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי באמצעות אישורים שקיבלה מבתי חולים. גורם במערכת אכיפת החוק מעריך כי במהלך השנים קיבלו ההורים קצבאות בסכום של כ-800 אלף שקלים.

האם, על פי החשד, ידעה מה התסמינים משום שהיא עבדה כסייעת לילד החולה בסוכרת. יחד עם זאת, מהחקירה עלה עוד כי במהלך השנתיים האחרונות ההורים לא רכשו אינסולין, לפחות לא ממוסדות מוכרים. מידע המחזק את החשד למרמה. שני ההורים חשודים בהתעללות בחסר ישע והאם חשודה גם בתקיפה הגורמת לחבלה בנסיבות מחמירות וקבלת דבר במרמה.

זריקת אינסולין. AP
מזרק אינסולין. אילוסטרציה/AP

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי גורמי רווחה ליוו את החקירה מראשיתה "על מנת שלא לנתק את ילדי החשודים משגרת יומם". עוד נמסר כי בסיוע מחלקת הרווחה בעירייה נמצאה משפחה אחרת ששהתה בבית הזוג יחד עם ילדיהם כדי לתת מענה לכל צרכיהם.

מהמוסד לביטוח לאומי נמסר כי הוא "מעניק קצבאות לכל הזכאים ופועל למיצוי זכויות מרבי של ילדים עם מוגבלות. עם זאת, כמי שאמונים על כספי הציבור אנו נדרשים לפעולות שונות למניעת מתן קצבאות למי שאינו זכאי להן". עוד נמסר כי במוסד "מזדהים עם כאבם של הילדים" וכי מנכ"ל הביטוח הלאומי מאיר שפיגלר "הנחה את צוות עובדי השיקום של סניף ירושלים ליצור קשר עם מחלקת הרווחה של העירייה כדי לסייע בכל מה שנחוץ לילדים בעת הזו".

(עדכון ראשון: 19:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully