וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הסירה את התנגדותה: יונתן היילו צפוי להשתחרר ביום שני

18.7.2018 / 18:10

בינואר האחרון דחתה ועדת השחרורים את בקשתו של הצעיר שהורשע בהריגת גבר שאנס אותו לשחרור מוקדם והייתה צפויה להתכנס לדיון נוסף אולם, הפרקליטות הודיעה כי לא תתנגד לבקשתו. היילו ישב עד עתה בכלא שמונה שנים מתוך כעשר השנים ושמונה חודשים שנגזרו עליו

עריכת וידאו: ניר חן

(בווידאו: דיווח על המשך מאסרו של יונתן היילו)

הפרקליטות הסירה היום (רביעי) את התנגדותה לשחרורו המוקדם של יונתן היילו והוא צפוי להשתחרר ביום שני הקרוב. היילו, תושב נתניה בן 25, הורשע בשנת 2010 בבית המשפט המחוזי בלוד ברצח ירון איילין. סנגורו של היילו, עו"ד אלון אייזנברג, אמר לוואלה! NEWS כי "לחשוב שאם הפרקליטות הייתה מנצחת, יונתן היילו היה נמק בכלא למאסר עולם. אין מאושר ממני שהוא משתחרר אל חיים חדשים".

במשפטו טען היילו כי איילין סחט אותו ואנס אותו פעמיים בעבר, טרם האירועים שהתרחשו בליל הרצח, שבו לטענתו, ניסה איילין לסחוט ולאנוס אותו בפעם השלישית. בהמשך ערער היילו על הרשעתו ובמאי 2016 בית המשפט העליון המיר את עבירת הרצח בהריגה וקיצר את עונשו ל-12 שנות מאסר.

עוד בוואלה! NEWS:
זכאות לבגרות, 5 יח' מתמטיקה ואחוז נשירה: זה המצב ביישוב שלכם
7,000 הרוגים, קריסת מבנים ומחסור בדלק: כשהאדמה תרעד באמת - כך זה ייראה
קשישים ערומים במיטות וריח של שתן: בית האבות שנסגר בשל הזנחה

יונתן היילו בהקראת ההחלטה בעניינו, בית המשפט העליון ירושלים. נועם מושקוביץ
יונתן היילו בדיון בבית המשפט העליון/נועם מושקוביץ

בדצמבר האחרון החליט נשיא המדינה, ראובן ריבלין, להקל בעונשו של היילו כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים. בעקבות החלטתו של ריבלין, מאסרו בפועל של היילו הומר במאסר על תנאי והפך לעשר שנים ושמונה חודשים. בתוך כך, עמד היילו בפני ועדת השחרורים בחודש ינואר.

באותה העת, הפרקליטות התנגדה לשחרורו המוקדם של היילו בנימוק שלא עבר שיקום מספיק בכלא. בהתאם לכך, ועדת השחרורים דחתה את בקשתו לשחרור, אך קבעה כי תהיה מוכנה לדון בה שוב לאחר חצי שנה. ביום שני הקרוב היה אמור להתקיים הדיון הנוסף, אך כעת נודע כי בניגוד לדיון הקודם, הפרקליטות לא תתנגד הפעם. המשמעות היא שהיילו צפוי להשתחרר כבר ביום שני.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully