וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודר את מעגל האבטחה ותוקף: תיעוד דקירת האחות בשמואל הרופא

18.7.2018 / 15:32

מחקירת האירוע עולה כי החשוד בדקירה, אוסקר באחיט, אזרח זר מאפריקה, הצליח לחדור לבית החולים ולעבור את המאבטחים כשברשותו סכין גדולה, באמצעותה פגע באחות. באחיט חלף על פני השוטרים ולא נשמע להוראותיהם לעצור

צילום: דוברות המשטרה, עריכה: יאיר דניאל

החשוד בדקירה הצליח לעבור את המאבטחים ולפגוע באחות - כך עולה מחקירת אירוע הדקירה בבית החולים שמואל הרופא שבבאר יעקב, במהלכו נפצעה קשה האחות רחלי קובו לפני כשלושה שבועות. מהחקירה עולה כי החשוד, אוסקר באחיט, אזרח זר מאפריקה, הגיע לבית החולים כשברשותו סכין גדולה והצליח לחדור עמה לשטח המחלקה.

עוד עולה כי באחיט, בן 31 שאושפז בעבר בבית החולים, חלף על פני השומרים ולא ציית להוראותיהם לעצור. עוד עלה מהחקירה כי באחיט נכנס לביתן המחלקה בה היה אושפז, שם פגש במאבטח ושלף לעברו סכין, בתגובה עזב המאבטח
את המקום בריצה והחשוד ניגש לקובו עמדה בסמוך.

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן ביקר הבוקר את אחות ביה"ח שנדקרה על ידי מטופל, בבית החולים שמואל הרופא, 3 ביולי 2018. דוברות משרד הבריאות,
השר ליצמן ביקר את האחות שנפצעה/דוברות משרד הבריאות

בשלב זה, כך על פי התיעוד, הפנה באחיט את הסכין לעבר קובו, דקר אותה ופצע אותה באורח קשה. המאבטח חזר לאחר מכן למקום - שלף את אקדחו, ירה לעבר החשוד ולא פגע בו. הצוות רפואי ומאבטחים נוספים השתלטו על החשוד עד להגעת השוטרים למקום.

מעצרו של באחיט הוארך מעת לעת, ובימים הקרובים צפויה המשטרה להעביר לבית המשפט הצהרת תובע, לקראת הגשת כתב אישום נגדו. כמו כן, מעצרו הוארך היום בשישה ימים.

האחות, רחלי קובו, בת 58, נדקרה לפני כשבועיים ואושפזה בבית החולים אסף הרופא במצב קשה. במשטרה חשדו כי החשוד דקר את האחות מכיוון שלא השלים עם העובדה ששוחרר מבית החולים לאחר שהחלים ממחלת השחפת שבגינה אושפז. הוא סיפר לחוקרים אחרי ששוחרר מבית החולים הוא אף ניסה לשלוח יד בנפשו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

אחרי האירוע החמור הצוותים הסיעודיים בבתי החולים ובמרפאות פתחו בשביתת אזהרה בת יום אחד כאשר המחלקות השונות פעלו במתכונת שבת. כמו כן, אלפי אחים ואחיות קיימו עצרות מחאה בתגובה לאלימות נגד צוותים רפואיים בבתי החולים.

אסתי איילון קובו, בתה של האחות שנדקרה התייחסה אז לדקירת אמה. "אימא שלי אחות מסורה, אני גדלתי בבית שבו לא מגיעים למסיבות כי היא חייבת להחליף במשמרת כי יש מישהו שצריך אותה יותר מאתנו, שמדברים על אחות רחמניה זו היא", אמרה. "זו הייתה יכולה להיות כל אחות אחרת, זה לא נתפס. אי אפשר להשלים עם מצבים כאלו. לפני שנה שרפו אחות, משרד הבריאות אמר שהוא מציג את המסקנות שלו. שנה אחרי זה דוקרים את אימא שלי במהלך משמרת. מישהו ממקבלי ההחלטות צריך לשים את זה על סדר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully