וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הדם של הילדה שלי עליכם": הורי נרצחים התעמתו עם משפחות מחבלים

מהומה פרצה בסיומו של דיון בנושא עתירה בנוגעת להחזקת גופות מחבלים, בראשות נשיאת העליון חיות. זאת, לאחר שקבע בג"ץ כי למדינה אין סמכות להחזיק בהן, והמדינה ערערה על כך. מאבטחים הפרידו בין הצדדים ופינו אותם מחוץ לאולם

צילום: רוני כנפו, עריכה: תום זואילי

עימות פרץ אתמול (שלישי) בין משפחות נרצחים בפיגועים לבין משפחות מחבלים בדיון שנערך בבג"ץ בנושא עתירה בנוגעת להחזקת גופות מחבלים. זאת, לאחר שבית המשפט פסק כי למדינה אין סמכות להחזיק בהן. הדיון נערך בהרכב מורחב בראשות נשיאת העליון אסתר חיות. הורי נרצחים צעקו: "הדם של הילדה שלי עליכם" ו"תתביישו לכם". המאבטחים הפרידו בין הצדדים ופינו אותם מחוץ לאולם.

העימות החל בתום הדיון, כאשר הרצל חג'ג', אביה של החיילת שיר חג'ג' שנרצחה בפיגוע בטיילת ארמון הנציב בירושלים, נשא דברים ומשפחות פלסטיניות יצאו החוצה תוך שהן מפריעות לדבריו. מאבטחים עיכבו את חג'ג' ביציאה מהאולם עקב העימות, והוא קרא: "הם אלימים, תטפלו בהם. אל תבואו אליי. תעשו את העבודה שלכם".

עוד בוואלה! NEWS:
בנט: עדיף לחטוף גינויים על הרג משגרי עפיפונים - מלהספיד ילדים
ברק נגד נתניהו: "אפעל בכל כוחי לכינון הנהגה אחרת"
תיעוד: נזקי התקיפה שיוחסה לישראל בבסיס הצבאי בסוריה

הרצל חג'ג' אביה של החיילת שנרצחה בפיגוע בדיון בג"ץ ה-17 ביוני 2017. מאיה הורדניצ'אנו, מערכת וואלה! NEWS
הרצל חג'ג', אביה של החיילת שיר שנרצחה בפיגוע בירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורדניצ'אנו

לבקשת המדינה קיים בג"ץ דיון נוסף בעתירה הנוגעת להחזקת גופות מחבלים. זאת, לאחר שבית המשפט פסק כי למדינה אין סמכות להחזיק בהן. עו"ד ענר הלמן, המייצג את המדינה, אמר בדיון כי "ישראל מנסה להשיג הסכם, זו כל התכלית של החזקת הגופות האלה". לדבריו, "הקבינט המדיני ביטחוני קיים שני דיונים וקיבל הנחה עקרונית שנקודת המוצא היא שמדינת ישראל מחזירה גופות מחבלים, אך לכלל הזה קבע הקבינט חריג שמדינת ישראל תחזיק לצורכי משא ומתן גופות מזוהות עם החמאס".

עו"ד הלמן הוסיף כי "כל הגופות שמוחזקות הן לתכלית שבויים ונעדרים בלבד. המדינה מבקשת מבית המשפט להפוך את פסק הדין ולקבל את עמדת המיעוט של השופט ניל הנדל". עו"ד הלמן התייחס לתקנות לשעת חירום והסביר כי מכוחן למפקד הצבאי סמכות להחזיק בגופות. עוד הדגיש כי מבחינת הקבינט לא מדובר בקבורה, "מבחינתו זה דבר זמני שבסופו של דבר הגופות אמורות להיות מוחזרות. כפי שרואים שגופות מוחזרות ויש עתירות של משפחת גולדין". הלמן אמר כי "לפיכך, זכויות נשמרות, והפגיעה היא זמנית".

יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג, שתנועתו מלווה את המשפחות השכולות אמר כי "אם היה צריך הוכחה נוספת לכך שמשפחות המחבלים תומכות ברוצחים שיצאו מקרבן הרי שבדיון בבג"ץ ראינו זאת ביתר שאת. כאשר הן צובאות על פתח בית המשפט העליון מדובר בהזייה גדולה שבעתיים.
מציאות בה משפחות שכולות מותקפות פיזית על ידי משפחות מרצחים בבית המשפט העליון של מדינת ישראל הוא מצב שאסור לקבל בשום אופן. פשוט בושה".



(עדכון ראשון: 21:00)

עוד באותו נושא

ועדת השרים לחקיקה אישרה: עתירות פלסטינים לא יידונו בבג"ץ

לכתבה המלאה
"הצעה רעה ומסוכנת"- נשיאת ביהמ"ש העליון תקפה את אישור פסקת ההתגברות: "יכולה לגרום לנזק בינ"ל חסר תקנה". רוני כנפו
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully