וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת הדיבה נגד יאיר נתניהו: ביהמ"ש הורה לצדדים להגיע לפשרה

17.7.2018 / 19:10

שופטת בית משפט השלום בתל אביב הציעה לנתניהו ולמרכז "מולד" נוסח לפשרה, שלפיו שני הצדדים, שתבעו זה את זה, יתנצלו וימשכו את תביעותיהם. בנו של ראש הממשלה איחר לדיון בשעה, וספג ביקורת חריפה: "הוא אזרח מן השורה, חלות עליו אותן החובות"

עריכה: תום זואילי

בית משפט השלום בתל אביב הורה היום (שלישי) ליאיר נתניהו ולמרכז "מולד" להגיע לפשרה במסגרת התביעות ההדדיות ביניהם. לדברי השופטת, על הצדדים לשקול את העצמת בית המשפט לפשרה בנוסח הבא: "מתוך הכרה בחשיבות השיח הציבורי בנושאים השנויים במחלוקת, כולל התייחסות לאנשים ולגופים באופן ספציפי, ומתוך הבנה ששיח כזה צריך להיעשות תוך שמירת כבודם של אותם האנשים או הגופים, אנו מבקשים להתנצל האחד בפני השני אם במסגרת הפרסומים חרגנו מכללי ההבעה התקינה. לא הייתה כוונה לפגוע באופן אישי, אלא להעביר מסר רעיוני". לדברי השופטת, אם ההצעה תתקבל התביעות יידחו ללא צו להוצאות, ועל הצדדים להודיע לבית המשפט בתוך שבוע אם הושגה פשרה.

לפני כשנה הגיש מרכז מולד תביעת לשון הרע בסך 140 אלף שקלים נגד בנו של ראש הממשלה, בעקבות כמה פוסטים שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו. לדברי עורכי הדין של מולד, נתניהו ניסה לפגוע במרכז מתוך "זדון ורשעות לשמה, בין היתר באמצעות שימוש ציני ואכזרי במעמדו הציבורי הרם כבנו של ראש ממשלת ישראל, במטרה להסית את הציבור נגד התובעת". אחרי הגשת התביעה הגיש נתניהו תביעה נגדית בטענה ללשון הרע, בעקבות פוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק "61" תחת הכותרת "חמישה דברים שלא ידעתם על יאיר נתניהו".

בגין פוסט בפייסבוק - החל הדיון בתביעת לשון הרע שהגיש יאיר נתניהו נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין. יותם רונן
בגין פוסט בפייסבוק - החל הדיון בתביעת לשון הרע שהגיש יאיר נתניהו נגד הפעיל החברתי אייבי בנימין/יותם רונן

לדיון היום איחר נתניהו הבן בכמעט שעה. עו"ד יועז פנה בתגובה לשופטת והתלונן על כך: "אני מוכרח לומר שהשעה הייתה ידועה מראש, הגענו כולנו בהרכב מלא ועשינו את המאמץ. זה לא מכבד אותנו, לא את בית המשפט ולא את ההליך". עו"ד יוסי כהן, המייצג את נתניהו, השיב לו: "אל תדאג יועז, אתה תקבל את הצילום שלך בטלוויזיה".

בפגישת גישור שערכו נתניהו ומרכז מולד בחודש ינואר קילל בנו של ראש הממשלה את אנשי המרכז, ולטענתם קרא לעברם: "כוס אמ-אמא שלכם, יא שמאלנים". זאת, לאחר שהתלוננו אנשי מולד על איחורו של נתניהו ב-45 דקות לפגישה.

מנכ"לית מולד, ליאת שלזינגר, אמרה כי "יאיר נתניהו ובא כוחו ניסו שוב להלך אימים על בית המשפט. הם הגיעו באיחור, ואולם שלם ושופטת צריכים לחכות לבן אדם מן השורה". לדבריה, "מדובר באזרח. כולנו אזרחים וחלות עלינו אותן החובות. המטרה שלנו היא אחת: אנחנו רוצים לנקות את השיח הציבורי מהשקרים של בריוני הימין שמנסים להלך אימים על כל החברה במדינת ישראל. מותר לפרסם קריקטורות, מותר להעביר ביקורת ומותר לפרסם עובדות גם כשהן לא נוחות לאנשים מסוימים, מה שאסור לעשות זה לשקר ולהגיד דברים כדי להכפיש ולפגוע בארגונים במדינת ישראל".

עוד באותו נושא

חסכון של 8,000 שקל בחודש: הכנסת אישרה פטור ממס לנתניהו

לכתבה המלאה

"השקרים שמגיעים מבית ראש הממשלה מזהמים את החברה"

"עד עכשיו התרגלנו לקבל את זה ולהגיד 'לא נורא'. מה שיאיר נתניהו אמר עלינו זה שאנחנו מקבלים כסף מהקרן להשמדת ישראל, שזה גוף שלא קיים, ובסופו של דבר מה שהוא אומר זה שאנחנו בוגדים", הוסיפה שלזינגר. "השקרים האלה צריכים להסתיים ואנחנו שמים לזה סוף. כשהשקרים האלה מגיעים מהבית של ראש הממשלה - הם מזהמים את החברה הציבורית ואת המדינה שאנחנו כל כך אוהבים".

כשנשאלה שלזינגר את מולד יהיו מוכנים להגיע לפשרה, השיבה: "האם פרסמנו משהו אחד לא נכון? אמרנו שאם פרסמנו משהו אחד לא נכון - תגיד לנו ונתקן. עד היום יאיר נתניהו לא אמר על משהו אחד שפרסמנו שהוא לא נכון. הוא פשוט לא אוהב שמפרסמים עליו עובדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully