וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שזוכה מניסיון רצח: 14 שנות מאסר למחבל שדקר ישראלית בגוש עציון

בית המשפט הצבאי במחנה עופר גזר עונש מאסר לתושב חברון שפצע קשה את נירית זמורה ב-2015. הוא הורשע בחבלה בכוונה מחמירה לאחר שהשופטים קבעו שאילו היה מנסה לרצוח הוא היה דוקר יותר מפעם אחת. זמורה: "לא נעשה כאן צדק"

צילום: חדשות "כאן11", עריכה: יאיר דניאל

בית המשפט הצבאי יהודה במחנה עופר גזר היום (שני) 14 שנות מאסר בפועל על מחבל שדקר ופצע באורח קשה את נירית זמורה בצומת גוש עציון באוקטובר 2015. המחבל, חמזה אלפליאת מחברון, הורשע בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה לאחר שזוכה מניסיון רצח.

בנוסף לעונש המאסר בפועל, נגזרו עליו שלוש שנות מאסר על תנאי ופיצוי לנפגעת בשווי חצי מיליון שקלים. השופטים ציינו כי מתחם הענישה נע בין 11 ל-16 שנות מאסר בפועל ופיצוי, זאת מבחינת הערכים החברתיים שנפגעו, הנזק שנגרם למתלוננת ולמשפחתה וכן המניע של המחבל.

זמורה מסרה אחרי גזר דין כי היא מאוכזבת והוסיפה: "אני לא יכולה להגיד שאני מרגישה שנעשה כאן צדק. למרות שהיום, לראשונה, התחלתי להרגיש שהשופטים היו קשובים לצד השני, לא נעשה כאן צדק ולא הגנה על אזרחי מדינת ישראל. לא ייתכן שיתקפו אזרחים ברחובות. לא יכולה להגיד שהסיפור נגמר כי לא הייתה פה ענישה מחמירה ולא הייתה פה אמירה חד משמעית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע, באוקטובר 2015/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך האירוע, אלפליאת הגיע מחברון למתחם הקניון בצומת גוש עציון, ושם דקר את זמורה בפלג גופה העליון, קרוב לעומד השדרה, כשהוא צועק: "אללה הוא אכבר". הסכין ננעצה כולה בגופה ונשברה. המחבל נמלט מהמקום, אך מאבטחים ואזרחים שהיו במקום תפסו אותו. זמורה, שהתמוטטה על הרצפה כתוצאה מהדקירה, נפצעה באורח קשה ובניתוח מורכב הוצאה הסכין מגבה.

אלפילאת לא הכחיש את המעשה, אך טען כי לא התכוון לרצוח את זמורה. לפני כחודשיים זיכה בית המשפט הצבאי את אלפילאת מעבירה של ניסיון לגרימת מוות בכוונה, העבירה המקבילה במשפט הצבאי לניסיון לרצח. השופטים קבעו שלא ניתן להוכיח שהתכוון לרצוח אותה. במקום זאת, חברי ההרכב, אב בית הדין סגן-אלוף צבי היילברון והשופטים סגן-אלוף אתי אדר ורב-סרן חיים בלילטי, הרשיעו את אלפילאת בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה.

עוד באותו נושא

מחבל זוכה מניסיון רצח - בגלל "ספק באיכות ואורך הסכין"

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זמורה ובן זוגה/מערכת וואלה!, צילום מסך

השופטים קבעו כי "אין בעומק חדירת הסכין כדי להצביע בהכרח על דקירה בעוצמה גבוהה", וקיבלו את טענות אלפילאת כי אם היה רוצה לרצוח - היה דוקר יותר מפעם אחת. השופטים ציטטו את דבריו בחקירה במשטרה שבהם השיב לשאלה כמה פעמים תכנן לדקור והשיב: "פעם אחת".

השופטים אף קבעו כי גם העובדה שאלפילאת לא דקר את זמורה בחזה או בלב, אלא בגבה העליון, מחזקת את הרושם כי לא היה מדובר בניסיון לרצח. הם הוסיפו כי העובדה שמדובר בסכין שלהבה באורך קצר יחסית, לדבריהם, של כשמונה ס"מ, מלמדת על כך שלא ניתן להוכיח שמדובר בכלי נשק שנועד להרוג באופן ודאי.

עורך דין חיים בלייכר מארגון "חוננו" מסר: "גזר הדין הזה הוא תוצאה צפויה, אבל היה מספיק לראות את החיוך של המחבל כשהוא ששמע את שנות המאסר בשביל להבין את גודל המחדל וחוסר ההרתעה שקיימת בפסיקה הזאת ובפסיקות דומות. הייתה חשובה הנוכחות של נפגעי העבירה במשפטים לצורך כל אזרחי ישראל כדי שהמדינה תתפוס את עצמה בידיים ויתחילו לתת עונשים שירתיעו. מחבל שגרם נזק לכל החיים - צריך להבין שלא יחזרו לחיים". הוא קיווה שבערעור על גזר הדין "בית המשפט יגיד את דברו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully