וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ הציג מכתב שקיבל מקים: "אנחנו מתקדמים בצעדי ענק"

הנשיא פרסם בטוויטר איגרת מהרודן שאמר כי הפסגה היא "תחילתו של מסע רב-משמעות". ואולם, הפירוז מגרעין לא הוזכר והמכתב נכתב טרם ביקור פומפאו. וושינגטון תדרוש מהאו"ם לעצור את מכירות הנפט לפיונגיאנג בשל הפרת הסנקציות. CNN: המשטר "הבריז" משיחות על שרידי החיילים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הציג הערב (חמישי) מכתב ששלח לו מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג, ובו הביע הרודן את תקוותו כי המגעים בין המדינות יצליחו. "אנחנו מתקדמים בצעדי ענק", הכריז טראמפ בטוויטר. זאת על אף שקים לא ציין במכתבו את סוגיית פירוק הנשק הגרעיני שלו. בנוסף לכך, תאריך המכתב הוא 6 ביולי - תחילת ביקור שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בפיונגיאנג, שהסתיים בטונים צורמים ובאיומים של המדינה הקומוניסטית.

במקביל, וושינגטון דרשה הערב ממועצת הביטחון של האו"ם לעצור את משלוחי הנפט לפיונגיאנג בשל הפרת הסנקציות המוטלות עליה. כמו כן, ברשת CNN דווח על ביטול מפגש בין נציגי שתי המדינות על השבת שרידי החיילים האמריקנים הנעדרים מאז תום מלחמת קוריאה.

לקריאה נוספת:
טראמפ על המתיחות עם צפון קוריאה: "בטוח שקים יכבד את הסכמותינו"
פומפאו הודף את טענות צפון קוריאה: הסנקציות יישארו עד שתתפרק מגרעין
צפון קוריאה זועמת אחרי ביקור פומפאו: "ארה"ב בגדה ברוח הפסגה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ומנהיג קוריאה קים ג'ונג און לוחצים ידיים במהלך חתימת מסמך הבנות במלון הקפלה בסינגפור, 12 ביוני 2018. רויטרס
טראמפ וקים לוחצים ידיים בפסגה בסינגפור, בחודש שעבר/רויטרס

המכתב שהציג טראמפ בחשבון הטוויטר שלו:

על אף שהתאריך בתחתית המכתב היה 6 ביולי - יום לפני ביקורו של שר החוץ האמריקני מייק פומפאו בפיונגיאנג שהסתיים בהודעה חריפה מצד עמיתיו - טראמפ פרסם אותו רק היום. "מכתב נחמד מאוד שקיבלתי מקים", כתב הנשיא האמריקני. "אנחנו מתקדמים בצעדי ענק!".

בתרגום המכתב שהציג טראמפ כינה קים את הפסגה בין השניים "תחילתו של מסע רב משמעות". בהמשך כותב הרודן: "יש לי אמונה מוצקה בכך שהרצון העז, המאמצים הכנים והגישה הייחודית שלי ושלך, מכובדי הנשיא, יביאו לפתיחתו של עידן חדש בין הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה ובין ארצות הברית".

"הקוריאנים הבריזו ממפגש עם המשלחת האמריקנית"

בתוך כך דיווחה היום רשת CNN כי בכירים קוריאנים לא הגיעו לפגישה עם עמיתיהם האמריקנים באזור הגבול עם קוריאה הדרומית היום, שנועדה לעסוק בהשבת גופות חללים מהמלחמה בין המדינות בשנות ה-50. בכיר אמריקני ששוחח עם הרשת אמר כי פיונגיאנג לא מסרה הסבר ל"הברזה" מהפגישה, שהתקיימה באזור המפורז. במהלך ביקורו בבריסל התחמק שר החוץ פומפאו משאלות כתבים בנושא.

שלשום דווח כי במהלך ביקורו של פומפאו בפיונגיאנג בסוף השבוע נמנע קים מלהיפגש עמו - והעדיף לסייר בחוות תפוחי אדמה במחוז הסמוך לגבול סין. טרם הגעתו של שר החוץ האמריקני טענו בבית הלבן כי הוא אמור להיפגש עם קים, אך תחת זאת ערך את פגישתו עם סגן יו"ר הוועד המרכזי של מפלגת השלטון בפיונגיאנג קים יונג צ'ול.

מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג אונג בחוות צ'ונגקינג בצפון קוריאה 10 ביולי 2018. רויטרס
קים בסיור בחוות תפוחי אדמה בגבול סין, בסוף השבוע/רויטרס

על אף הצהרתו של פומאפו בתום ביקורו כי חלה התקדמות במגעים בין המדינות, לאחר שהמריא מפיונגיאנג הודיע משרד החוץ הקוריאני כי תוצאות הפגישות בסוף השבוע "לא היו מעודדות" וכי וושינגטון "בגדה" ברוח הפסגה בסינגפור. עוד נמסר בהודעה כי מהלכיה של ארצות הברית מעידים על "מגמה מדאיגה" שעלולה לפגוע בנכונות משטר קים לוותר על נשקו האסטרטגי.

בין היתר צוין בהודעה כי הדרישה שהעלה פומפאו להתפרקות המשטר מנשק גרעיני באופן מלא, ניתן לאימות ובלתי הפיך עומדת בסתירה להבנות שהושגו בפגישה בין שני המנהיגים.

(עדכון ראשון: 19:48)

שר החוץ של ארצות הברית מייק פומפאו בפגישתו בפיונגיאנג עם סגן יו"ר הוועד המרכזי של מפלגת השלטון בקוריאה הצפונית קים יונג צ'ול, 7 ביולי 2018. רויטרס
פומפאו עם קים יונג צ'ול, בשבת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully