וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חתנו של טראמפ מאיים: אם אבו מאזן לא ישוב למו"מ - נפרסם את תכנית השלום

24.6.2018 / 12:12

ג'ארד קושנר, שהתראיין לעיתון הפלסטיני אל-קודס על רקע ביקורו בישראל, כי הוא "מוכן לעבוד" עם יו"ר הרשות הפלסטינית. הוא לא הסכים לדון בפרטי היוזמה שעליה עובדים בממשל, אך ציין כי היא תהיה מוכנה "בקרוב"

צלמים זמניים מורשים

חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ג'ארד קושנר, אמר כי הוא "מוכן לעבוד" עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, "אם הוא ירצה בכך". קושנר, שצוטט היום (ראשון) בראיון שנערך עמו עיתון הפלסטיני אל-קודס, הוסיף כי "אם אבו מאזן מוכן לחזור לשולחן המשא ומתן, אנחנו מוכנים לקחת חלק בשיחות, אבל אם זה לא המצב, נפרסם את התכנית בפומבי".

הדברים נאמרו על רקע הביקור ושלו ושל שליח טראמפ ג'ייסון גרינבלט במזרח התיכון, במסגרתו הגיעו השניים גם לישראל. בכמה הזדמנויות פורסם כי הם מתכוונים להציג את יוזמת השלום עליה עבדו בשנה האחרונה עם תום חודש הרמדאן, אולם כעת נדמה כי המועד יידחה במעט וכי מדובר בשלבי הגיבוש הסופיים של התכנית.

"אני לא מעוניין לדון בפרטי התכנית שעליה אנחנו עובדים", הבהיר קושנר בראיון לאל-קודס. עם זאת הוא ציין כי היא תהיה מוכנה "בקרוב"."זה הזמן עבור הישראלים והפלסטינים לחזק את מנהיגותם ולהתמקד מחדש במאמצי ההגעה לפתרון, בלי לפחד לנסות", אמר קושנר. "אני מאמין שכדי להגיע להסכם, על שני הצדדים להרוויח יותר משהם מפסידים, ועל שניהם להיות בטוחים כי חיי האנשים שלהם ישתפרו בעשורים הקרובים בזכות הוויתורים שהם יעשו".

טקס העברת שגירות ארה"ב לירושלים 14 במאי 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
קושנר בטקס העברת שגרירות ארה"ב לירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

קושנר הדגיש כי הנקודות העיקריות של הסכם השלום הן בין ישראל והפלסטינים, אך "התוכנית הכלכלית שאנו עושים יכולה להראות כחלק מעסקה שתתממש לצד השקעות ענק לעם הירדני והמצרי". לדברי קושנר, הפתרון לא יהיה אזורי.

הפלסטינים מחרימים את התיווך האמריקני והודיעו כי לא יסכימו לקבל את ארצות הברית בתור מתווכת, בעקבות החלטתה להעביר את שגרירותה לירושלים. בחודשים האחרונים חלה הידרדרות משמעותית ביחסים בין ארצות הברית לבין הרשות הפלסטינית, שכללה בין היתר את החרמת ביקור סגן הנשיא מייק פנס באזור בחודש ינואר. טראמפ, מצדו, הורה לקצץ במחצית את התקציב המועבר לסוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטים פלסטינים (אונר"א).

דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, אמר על דבריו של קושנר: "הדרך לשלום ברורה - מחויבות לפתרון שתי המדינות, מדינה פלסטינית בגבולות 67' עם ירושלים בירה. זאת הדרך לכל משא ומתן או דיונים".

עוד באותו נושא

לקראת התכנית המדינית? קושנר, גרינבלט ופרידמן נפגשו עם נתניהו

לכתבה המלאה
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ג'ארד קושנר, ג'ייסון גרינבלט, דיויד פרידמן ורון דרמר בלשכתו בירושלים - 22 ביוני 2018. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
פגישתו של נתניהו עם קושנר וגרינבלט/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

אתמול אמר יו"ר הוועד הפועל של אשף, סאיב עריקאת, כי ביקורם של קושנר וגרינבלט באזור מטרתו לחסל את ההנהגה הפלסטינית. לדברי עריקאת, מקורבו של אבו מאזן, מדובר בניסיון לשנות את השלטון המדיני והפוליטי בגדה המערבית ולפגוע באונר"א.

בראיון לרדיו קול פלסטין אמר עריקאת כי השניים רוצים לבטל את אונר"א דרך ההצעה להעביר את כספי התמיכה ישירות למדינות שמארחות פליטים. עוד אמר כי השליחים מנסים לסדר עסקה כספית בסך מיליארד דולרים לרצועה, שמטרתה הקמת פרויקטים ללא קשר לאונר"א, תחת מה שהם מכנים "פתרון המשבר ההומניטרי".

ביום שישי נפגשו גרינבלט וקושנר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בפגישה, שארכה כארבע שעות, דנו השלושה בקידום התהליך המדיני, בהתפתחויות באזור ובמצב הביטחוני וההומניטרי ברצועה. בהודעת לשכת ראש הממשלה אחרי הפגישה נאמר כי "נתניהו הביע הערכה לנשיא טראמפ על תמיכתו בישראל".

(עדכון ראשון: 3:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully