וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתב ההמלצה של גונן שגב: מראש מחלקת הביטחון של משרד החוץ

18.6.2018 / 19:40

השר לשעבר שמואשם בריגול ביקש לפני שנתיים להשיב לו את רישיון הרפואה הישראלי, שנשלל בעקבות הרשעתו בפרשת הסמים. לוואלה! NEWS נודע כי בבקשתו טען כי טיפל בדיפלומטים ישראלים בניגריה, ואף צירף מכתב תודה מבכיר במשרד החוץ

וידאו: מתוך "חמש" עם רפי רשף, באדיבות חדשות עשר, עריכה: ניב מעוז

השר לשעבר גונן שגב הנאשם בריגול עבור איראן התגאה בשנים האחרונות בקשרים עם נציגים דיפלומטיים רשמיים ובכירים של מדינת ישראל. שגב, הנאשם בעבירות של סיוע לאויב וריגול נגד מדינת ישראל בשל קשר שקיים עם שגרירות איראן בניגריה עבר להתגורר בבירה אבוג'ה בשנת 2007, לאחר שחרורו מהכלא והחל לעבוד כרופא. זאת, לאחר שרישיון העיסוק ברפואה שלו בישראל נשלל לצמיתות בעקבות הרשעתו בסחר בסמים. ב-2016 ביקש שגב משר הבריאות דאז, יעקב ליצמן, להשיב לו את הרישיון הישראלי.

לוואלה! NEWS מודע כי שגב טען בבקשתו כי טיפל בניגריה בנציגים רשמיים של ישראל. הוא אף צירף לבקשה מכתב רשמי בחתימת ראש חטיבת האבטחה של משרד החוץ שהודה לו על הטיפול המסור באחד מאנשי החטיבה בניגריה. המכתב נשלח בחודש דצמבר 2014, תקופה שבה לפי השב"כ שגב כבר הופעל על ידי איראן.

במשרד החוץ ביקשו שלא להתייחס לדברים.

מכתב הוקרה שקיבל גונן שגב ממחלקת הביטחון במשרד החוץ. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
מכתב ההמלצה שהציג שגב מטעם מחלקת הביטחון במשרד החוץ/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

במכתב שהציג השר לשעבר החשוד בריגול, הודה ראש מערך האבטחה של משרד החוץ לשגב על "התמיכה והטיפול יוצאי הדופן" שהעניק לחברי המשלחת. עוד נכתב כי "לא הרבה אנשים היו לוקחים אחריות כזאת על כתפיהם".

משירות הביטחון הכללי נמסר כי שגב נעצר בחודש שעבר בפעילות משותפת עם משטרת ישראל וכי ביום שישי האחרון הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים, בגין עבירות של מסירת ידיעה לאויב, סיוע לאויב בזמן מלחמה וריגול נגד מדינת ישראל. הגשת כתב האישום נגד שגב, שכיהן בעבר בכנסת ה-13 מטעם מפלגת צומת וכשר האנרגיה והתשתיות בממשלת רבין בשנת 1995, אושרה בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, המייצגים את שגב מסרו כי "כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".

עוד באותו נושא

הותר לפרסום: השר לשעבר גונן שגב נאשם בריגול עבור איראן

לכתבה המלאה
גונן שגב. אלי דסה באדיבות מעריב, מערכת וואלה! NEWS
טען כי טיפל בנציגי השגרירות. שגב/מערכת וואלה! NEWS, אלי דסה באדיבות מעריב

בשנת 2012 נוצר קשר בין שגב למפעיליו בשגרירות איראן בניגריה. חקירת שב"כ העלתה כי הוא גויס כסוכן מטעם המודיעין האיראני והגיע פעמיים למפגשים באיראן יחד עם מפעיליו. בשב"כ הוסיפו כי זהות המפעילים כאנשי מודיעין הייתה ברורה לשגב.

הוא נעצר בחודש שעבר לאחר שנסע לגינאה המשוונית וזו סירבה להתיר את כניסתו לשטחה בשל עברו הפלילי. לבקשת משטרת ישראל הועבר שגב לידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 והוחזק בבידוד במתקן סודי של שב"כ. מחר הוא צפוי להיות מועבר לרשות שירות בתי הסוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully