וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: השר לשעבר גונן שגב נאשם בריגול עבור איראן

שגב נעצר בידי שב"כ והמשטרה בגין קשר שקיים עם שגרירות איראן בניגריה. בשבוע שעבר הוא הואשם במסירת מידע לאויב ובסיוע לאויב בזמן מלחמה. בחקירתו עלה כי ניסה לקשר בין גורמים איראניים לבין ישראלים מתחום הביטחון. פרקליטיו: הודעת שב"כ משווה חומרה יתרה לפרשה

עריכה: ניב מעוז

(נתניהו מתייחס למהלכי איראן במזרח התיכון בישיבת הממשלה, אתמול)

פרשת גונן שגב החדשה | כל הפרטים:

* השר לשעבר גונן שגב נעצר בחודש שעבר בגין קשרים שקיים משנת 2012 עם גורמי מודיעין איראניים.
* הקשר בין שגב למפעיליו החל במהלך שהותו בניגריה בשנים האחרונות.
* בין היתר הוא נפגש עמם בכמה מדינות מסביב לעולם וניסה לקשר בינם לבין אזרחים ישראליים העוסקים בתחומי האבטחה והביטחון.
* בשבוע שעבר הוגש נגדו כתב אישום בגין מסירת מידע לאויב וסיוע לאויב בזמן מלחמה.
* עורכי דינו של שגב: "הודעת שב"כ משווה חומרה יתרה לדברים, מכתב האישום עולה תמונה שונה".

השר לשעבר גונן שגב נאשם בעבירות של סיוע לאויב וריגול נגד מדינת ישראל בשל קשר שקיים עם שגרירות איראן בניגריה - כך הותר היום (שני) לפרסום. משירות הביטחון הכללי נמסר כי שגב נעצר בחודש שעבר בפעילות משותפת עם משטרת ישראל וכי ביום שישי האחרון הוגש נגדו כתב אישום בבית המשפט המחוזי בירושלים, בגין עבירות של מסירת ידיעה לאויב, סיוע לאויב בזמן מלחמה וריגול נגד מדינת ישראל. הגשת כתב האישום נגד שגב, שכיהן בעבר בכנסת ה-13 מטעם מפלגת צומת וכשר האנרגיה והתשתיות בממשלת רבין בשנת 1995, אושרה בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה.

עורכי הדין אלי זהר ומשה מזור ממשרד גולדפרב זליגמן, המייצגים את שגב מסרו כי "כבר בשלב ראשוני זה ניתן לומר, כי הפרסום שהותר משווה לדברים חומרה יתרה, על אף שמתוך כתב האישום, שפרטיו המלאים נותרו כאמור חסויים, מצטיירת תמונה שונה".

לקריאה נוספת:
חמינאי: נתניהו שיקר לאירופה, אנחנו לא רוצים להשמיד יהודים
פוטין ורוחאני נפגשו בסין: "שיתוף הפעולה שלנו בסוריה מוצלח"

עוד באותו נושא

איראן: נודיע היום לאו"ם על תחילת הרחבת יכולת ייצור האורניום

לכתבה המלאה
גונן שגב. הארץ מוטי קמחי
שגב/הארץ מוטי קמחי

בשנים האחרונות התגורר שגב, בן 62, בניגריה, שם יצר קשר בשנת 2012 עם גורמים בשגרירות איראן במדינה. חקירת שב"כ העלתה כי הוא גויס כסוכן מטעם המודיעין האיראני והגיע פעמיים למפגשים באיראן יחד עם מפעיליו. בשב"כ הוסיפו כי זהות המפעילים כאנשי מודיעין הייתה ברורה לשגב.

הוא נעצר בחודש שעבר לאחר שנסע לגינאה המשוונית וזו סירבה להתיר את כניסתו לשטחה בשל עברו הפלילי. לבקשת משטרת ישראל הועבר שגב לידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) בלהב 433 והוחזק בבידוד במתקן סודי של שב"כ. מחר הוא צפוי להיות מועבר לרשות שירות בתי הסוהר.

מפגשים במלונות ובדירות חשאיות במדינות שונות

חקירתו של שגב העלתה עוד כי הוא נפגש עם מפעיליו האיראניים במדינות נוספות סביב העולם, בבתי מלון ובדירות שסבר כי שימשו לפעילות חשאית איראנית - כך לטענת שב"כ. עוד נטען כי שגב קיבל ממפעיליו מערכת תקשורת חשאית להצפנת המסרים המועברים ביניהם.

בנוסף לכך גילו החוקרים כי שגב העביר למפעיליו מידע הקשור למשק האנרגיה וכן לאתרים ביטחוניים ובעלי תפקידים מדיניים וביטחוניים בישראל. בשב"כ מסרו עוד כי כחלק מהמשימות שקיבל ממפעיליו עמד שגב בקשר עם אזרחים ישראליים ששמם נקשר בתחומי האבטחה, הביטחון ויחסי החוץ של ישראל. עוד נטען כי שגב ניסה לשטות באותם ישראלים שאליהם פנה ולקשר בינם לבין גורמי מודיעין איראניים, שאותם הציג כאנשי עסקים תמימים.

שגרירות איראן באבוג'ה בירת ניגריה, תמונת ארכיון נובמבר 2010. AP
שגרירות איראן באבוג'ה בירת ניגריה/AP

בשנת 2007 השתחרר שגב ממאסר שריצה בגין הרשעתו בהברחת סם אקסטזי לישראל. ב-2005 נידון במסגרת הסדר טיעון לחמש שנות מאסר, שנתיים מאסר על תנאי ולקנס של 27.5 אלף דולר, אך השתחרר לאחר שנוכה שליש מעונשו בשל התנהגות טובה. בנובמבר 2016 פנה שגב לסגן שר הבריאות יעקב ליצמן וביקש שיבטל את שלילת רישיון הרפואה שלו - שעליה הוחלט בעקבות הרשעתו.

לאחר מעצרו בשל הברחת הסמים טען שגב כי לא ידע שמדובר בכדורי אקסטזי וכי סבר שהאדם שהעביר לו אותם מסר לו סוכריות "M&M". באותה פרשה הואשם בנוסף בזיוף תוקפו של הדרכון הדיפלומטי שקיבל בזמן כהונתו כשר.

(עדכון ראשון: 16:07)

צעדת יום הצבא, טהראן, איראן, 17 באפריל 2017. תסנים, צילום מסך
מצעד צבאי בטהראן, בשנת 2017/צילום מסך, תסנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully