וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה פינתה מבנים לא חוקיים בתפוח שבשומרון; 11 שוטרים הותקפו

הפינוי נערך בעקבות פסיקת בג"ץ שקבעה כי 17 מבנים בשטח המאחז הוקמו על קרקעות פלסטיניות פרטיות. שישה נעצרו בחשד שיידו מקלות והשליכו אקונומיקה לעבר השוטרים. חמישה צעירים נפצעו בעימותים עם שוטרים. ראש מועצת שומרון: "פינוי שאין בו צורך"

צילום: אהוד אמיתון TPS, עריכה: יאיר דניאל

המשטרה החלה הבוקר (ראשון) בפינוי עשרה מבנים במאחז הבלתי חוקי תפוח מערב שבשומרון, בהתאם להנחיית הדרג המדיני. מאות שוטרים הגיעו במהלך הלילה למקום לקראת הפינוי והרחיקו כמאה צעירים שאינם תושבי המאחז משטחו.

11 שוטרים שהותקפו במהלך עבודות הפינוי נפצעו ושישה חשודים נעצרו בחשד להתפרעויות אלימות ולתקיפתם. בין היתר הושלכו אל עבר השוטרים מקלות, ביצים וחפצים אחרים ואף אקונומיקה שגרמה לכמה מהם לצריבות בעיניים. לטענת התושבים, חמישה צעירים נפצעו בעימותים עם השוטרים.

פינוי המבנים, שבהם גרות שלוש משפחות, נעשה בהתאם לפסיקת בג"ץ מפברואר אשתקד שקבעה כי יש לפנות 17 מבנים שהוקמו על קרקע פלסטינית פרטית. אולם, חלק מהמבנים כבר הועתקו משטח המאחז. חלק מעשרת המבנים שנותרו במקום הועברו שלא כדין מהקרקעות הפרטיות שנמצאות בבעלות פרטית.

פינוי מבנים במערב תפוח, 17 ביוני 2018. מאיה הורדצ'יאנו, מערכת וואלה! NEWS
פינוי המבנים בתפוח, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיה הורדצ'יאנו

את העתירה לפינוי המאחז הגישו בשנת 2015 תושבי הכפר יאסוף הסמוך, שטוענים לזכויות בקרקע. העותרים ביקשו לפנות את כל המאחז, שכלל אז 39 מבנים. בג"ץ קיבל חלקית את העתירה והורה להרוס 17 מבנים, שהמדינה אמרה כי אינה יכולה להסדיר מאחר והוקמו על קרקע פרטית. לגבי 18 מבנים שנבנו ללא היתרים ועל קרקעות מדינה, בג"ץ דחה את העתירה מכיוון שהמדינה מסרה כי תסדיר אותם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פינוי תפוח מערב היום, 17 ביוני 2018. תצפית TPS
מעצר אחד הצעירים/תצפית TPS
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פציעה בראשו של צעיר ששהה בשטח המאחז בזמן הפינוי, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

העתירה בעניינם של ארבעה מבנים נוספים שנמצאים בחלקם על קרקעות שעדיין בבדיקה, עדיין תלויה ועומדת בעקבות בקשת המדינה לבדוק אם יש היתכנות להכריז על הקרקעות אדמות מדינה. המדינה התחייבה להשלים את ההליך עד ל-2 ביולי.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן פנה הבוקר לשר הביטחון אביגדור ליברמן וקרא לו למנוע את הריסת הבתים במאחז, בנימוק שאלו "הועברו לאדמות מדינה מחוץ לתחום פסיקת הבג"ץ". דגן ביקש מליברמן "שלא לרדוף את המתיישבים שכבר הזיזו את בתיהם" והוסיף כי "מדובר בפינוי בהתנדבות שאין בו צורך".

מארגון "שלום עכשיו" נמסר בעקבות תקיפת השוטרים: "פעילי הטרור היהודי מהגבעות תוקפים פעם נוספת ומה שמעניין את הממשלה היום הם פעילי שמאל לא אלימים עם מצלמה ביד"; זאת, בהתייחס לחוק האוסר על תיעוד פעולות צה"ל שצפוי לעלות לדיון בוועדת השרים לחקיקה בהמשך היום.

(עדכון ראשון: 10:50)

צעירים מתפרעים בהמלך פינוי תפוח מערב, 17 ביוני 2018. חטיבת דובר המשטרה
צעירים מתעמתים עם שוטרים בתפוח, היום/חטיבת דובר המשטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צו סגירת אזור המאחז שהוציא אלוף פיקוד מרכז נדב פדן/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully