וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הילדה לא הצליחה להזיז את היד": עדויות חדשות מהפעוטון ברמת גן

מעצר הגננת מרמת גן החשודה בהתעללות בילדים בגן בעיר, החזיר את ת' ואשתו ארבע שנים אחורה, כשבתם נפגעה בפעוטון "הקטנטנים של יעל". "הגננת אמרה 'מה אתם רוצים, ככה היא הגיעה מהבית'". מעצרה הוארך בשלושה ימים

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: מעצר הגגנת מרמת גן, שבוע שעבר)

סיגל אלקיים, גננת בת 38 מרמת גן נעצרה שלשום בחשד להתעללות בילדים בגן בעיר, בעקבות שורת תלונות שהוגשו נגדה. בית משפט השלום בתל אביב האריך הבוקר (ראשון) בפעם השנייה את מעצרה, עד ליום שלישי. המקרה מצטרף לשורה של חשדות לאלימות בגנים בשבועות האחרונים.

סנגוריתה, עו"ד שני מורן, אמרה במהלך הדיון כי מצבה הנפשי של הגננת רע והכחישה כי היא פעלה לשיבוש חקירתה. נציג המשטרה בדיון, רס"ב שלומי חזון, אמר כי הורים נוספים מסרו עדויות בפרשה בסוף השבוע וכי הגננת נחקרה "עד השעות הקטנות של הלילה". לדבריו, בידי המשטרה "תעודה רפואית" המעלה חשד לפגיעה בתינוקת בגן. את הבקשה להאריך את מעצרה פעם נוספת נימק חזון בטענה כי נחשפו פגיעות בילדים נוספים וכי ישנם "אירועים נוספים שמעידים על פגיעות חוזרות ונשנות באותו פעוטון". עוד הוסיף החוקר כי "פעולות החקירה פתחו לנו דלת גדולה לעוד אירועים שלא נחשפו קודם".

פעוטה בת חצי שנה שידה נפרקה. אדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
הפעוטה אושפזה בבית החולים למשך חמישה ימים/מערכת וואלה! NEWS, אדיבות המשפחה

הפרסומים בתקשורת על כך שסיגל אלקיים חשודה בהתעללות בפעוטון ברמת גן, החזירו את ת' ובני משפחתו ארבע שנים לאחור. בתו של ת' הייתה בגן, "איך שלא נסתכל על זה, צוות הגן פרק באגרסיביות את היד של התינוקת שלי כשהייתה בת חצי שנה בלבד". אביה של הפעוטה הוסיף כי "כרגע אנו שוקלים האם להגיש תלונה במשטרה נגד צוות הגן בחשד להתעללות ולהציף את העיניין מחדש". כשת' הגיע לבית החולים הרופא המטפל אמר לו כי "זה נדיר שפריקה כזו חמורה מתרחשת בגיל כה צעיר".

אבי הפעוטה סיפר כי "אני זוכר שצלצלו לאשתי מהגן ואמרו שהילדה שלנו לא מצליחה להזיז את היד אבל שלא נדאג ואין צורך שנגיע אל הגן". שיחת הטלפון של הגננת לא נתנה לרעייתו מנוחה, והיא החליטה לצאת מהעבודה ולהגיע לגן, "כשהגיע הצוות אמר לה שהילדה לא מזיזה את היד וכנראה שככה הגיעה מהבית", הוסיף ת'.

"לא אשכח שאמרה: 'מה אתם רוצים, ככה הבת שלכם הגיעה מהבית'"

התנהלות צוות הגן הכעיסה את בני הזוג, ועוד יותר כאב להם הגיבוי המידי שהעניקה מנהלת הגן יעל סבתו לגננת סיגל אלקיים. ת' אמר כי "לא אשכח את המילים שלה, 'מה אתם רוצים מאתנו? ככה הבת שלכם הגיעה מהבית'. יעל משנה גרסאות ומשקרת להורים על ימין ועל שמאל - היא פושעת לא פחות מסיגל".

לאחר החבלה הקשה בתם אושפזה במחלקת אורתופדיה ילדים באחד מבתי החולים במרכז למשך כחמישה ימים. "הילדה הייתה מטופלת באנטיביוטיקה חזקה, עברה שורת טיפולים והחמור מכל התרחש בזמן שבתנו הייתה מאושפזת - צוות הגננות הגיע לבית החולים חרף התנגדותנו ובלי שידענו". ת' הוסיף כי "הם לא באו לביקור הפעוטה אלא בכדי לשוחח עם הרופא שטיפל בה, לו אמרו כי החבלה לא התרחשה בעת השהות שלה בגן".

בעקבות המקרה החליטו בני הזוג להעביר את בתם לגן אחר, "ידענו שלשם היא בטוח לא חוזרת, האירוע הקשה הותיר בנו צלקות עמוקות מאוד", סיפר ת'. למשפחה של הפעוטה לקח זמן רב לחזור לשגרת חייהם, "זאת הייתה ממש טראומה שהשפיעה על בת", אמר האב.

פעוטה בת חצי שנה שידה נפרקה. אדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
בתו של ת' לאחר הפציעה/מערכת וואלה! NEWS, אדיבות המשפחה

לאחר שעזבו את הגן ורשמו את בתם לגן חדש הצרות לא פסקו, "אני זוכר ששאלו את אשתי באחת מקבוצות הפייסבוק בהן היא חברה מה היא חושבת על הגן 'הקטנטנים של יעל' ולאחר החוויה הקשה שעברנו המליצה אשתי שלא להתקרב אל הגן".

לא עבר הרבה זמן עד שמנהלת הגן יעל פנתה אל אשתו של ת' והחלה לאיים עלייה, "היא אמרה לה 'אני אדאג להרוס אותך אם לא תמחקי את הדברים שכתבת נגד הגן שלי'". אשתו של ת' שיתפה את הגננת החדשה של הבת שלהם, שהמליצה אף היא למחוק את הפוסט, "את לא רוצה להתעסק איתה", אמרה לה הגננת בפעוטון החדש. "רק מהחשש ומסגנון הדיבור מיד הסרנו את זה, לא רוצים לשמוע מהם", אמר ת'.

ברקע התפוצצות הפרשה ת' אמר כי "לא הופתענו שיעל וסיגל במרכז האישומים, אתה יכול להשתיק סיפורים כאלה פעמיים, שלוש. זה רק עניין של זמן - הגנב דינו להיתפס". לדבריו של ת', "רציתי לשים את החוויה הקשה הזו מאחוריי, אבל לנוכח הפרסומים אודות החשדות הכבדים, רעייתי ואני שוקלים לגשת למשטרה ולהגיש תלונה".

גן הילדים "הקטנטנים של יעל" ברמת גן שבו תועדה גננת /שהכתה ילדים. מערכת וואלה! NEWS
גן הילדים "הקטנטנים של יעל" ברמת גן/מערכת וואלה! NEWS

רעייתו של ת' פרסמה לאחרונה פוסט בפייסבוק, בו חשפה את החוויה הקשה בפעוטון "הקטנטנים של יעל": "אני חושבת שזו הפעם הראשונה שאני משתפת על הקיר שלי בפייסבוק משהו אישי מחיי משפחתי. הטריגר היה פרסום הכתבה על התעללות הסייעת בתינוקייה ברמת גן". רעייתו של ת' הוסיפה כי "את בתי הבכורה הכנסתי למשפחתון 'הקטנטנים של יעל' כשמלאו לה שישה חודשים בלבד. התחלתי עבודה חדשה והמשפחתון היה ממש מתחת לבית, קרוב ונוח. הגננת הותירה רושם לא רע, אבל מרגע שבתי כבר נכנסה לגן משהו בי היה מאד לא רגוע".

לדבריה, "ביום שטלפנתי לבן זוגי והודעתי לו שאני רוצה להוציא אותה מהגן, קיבלתי שיחת טלפון בה נאמר לי שבתי לא יכולה להזיז את היד. 'ככה היא התעוררה מהשינה', טיעון מופרך שהתחלף למחרת ב'אנחנו לוקחים אחריות, אולי היא הושיטה ידיים שנרים אותה וכשעשו זאת היא פרקה את היד'".

על החוויה הטראומתית הוסיפה אשתו של ת' כי "לא ארחיב על חמשת הימים בהם פעמיים נסענו למוקד חירום וניסו להחזיר לבתי את היד למקום ועל הניסיון השלישי בו אורתופד מומחה חשב שהפעם הוא הצליח. גם לא על ההפניה למיון ילדים והאשפוז מראשון ועד חמישי, כולל. אשפוז שסוכם כחבלה אבל הצוות והסייעות שבאו לבקר את התינוקת טענו כי 'האמא הביאה אותה ככה בבוקר', אמר לי אחד הרופאים לתדהמתי. הגננת ושתי סייעות, ביניהן המואשמת שראיתם בחדשות, הגיעו על אף התנגדותי ושיקרו לרופא בשקט בצד, כדי להבטיח ששמן לא יוכתם".

הגננת שהוארך מעצרה בחשד להתעללות בילדים, 17 ביוני 2018. יותם רונן
אלקיים בדיון בבית המשפט, הבוקר/יותם רונן

אשתו של ת' עוד כתבה כי "מכאן כבר יצאנו למלחמות. כמובן שבתי לא נשארה במעון, היה מאבק מכוער על קבלת הצ'קים ששילמנו ליתר החודשים. רק לאחר שאמרתי לגננת שהקלטתי אותה מודה שזה קרה בגן, היא הואילה בטובה להחזיר את התשלומים העוקבים". היא סיכמה את הפוסט במילים: "למה השתמשתי במילה מלחמות? כי עם הגן המלחמה עוד הייתה קטנה ואת המשאבים שלי נאלצתי להפנות למלחמה גדולה הרבה יותר - להציל את בתי מההשלכות הקשות שהנפש הטהורה שלה עברה בגלל אותו אירוע. ומה שאנחנו עברנו במשך שנה שלמה, אני לא מאחלת גם לשונאיי. בנחישות חסרת פשרות וטיפולים יומיים, הסוף היה טוב".

אלקיים נחקרה בחמישי שעבר והכחישה את המיוחס לה, מאז שהתה במעצר בית. באמצע השבוע שעבר הגיע פענוח הסרטונים בהם נראית הגננת, על פי החשד, מכה חלק מילדי הגן. כשנשאלה אלקיים, מה הייתה אומרת אם הייתה צופה בסרטון כזה ברשת אמרה כי "הייתי חושבת שמי שעושה את זה היא מפלצת - אני מפלצת". במשטרה החליטו לעצור את אלקיים ולהעמיק את החקירה. בימים הקרובים הורי הגן יתוחקרו, כמו גם צוות הגננות והסייעות.

גננת מרמת גן נעצרה בחשד שהכתה ילדים. יותם רונן
הכניסה לפעוטון ברמת גן/יותם רונן

יעל סבתו, הגננת הראשית בגן, הגיבה לטענות נגד אלקיים וייס ואמרה כי מרבית הורי הילדים הגיעו אליו על בסיס המלצותיה. "זו הייתה הגושפנקא הכי גדולה שיכולנו לקבל לגבי תפקודה", הוסיפה. "אני בתור בעלת הגן, שמרתי במשך השנים על אפס סבלנות עם סייעות שלא מתאימות, ופיטרתי לאלתר עובדות שלא התאימו. אנחנו בשוק מהמעשים המיוחסים להם. הגן שהוקם במסירות נהרס ברגע אחד".

עו"ד אורי בן נתן, המייצג את סבתו , בעלת הפעוטון "הקטנטנים של יעל", מסר: "מדובר באחד הגנים המבוקשים בעיר, שמנוהל מזה שנים במסירות. הגן מונה צוות מורחב של שש גננות וסייעות שמגלות דאגה ואכפתיות הראויה לשבח. גם אם מדובר בגננת שנהגה באלימות אין הדבר מעיד על כלל הגננות והסייעות. נאפשר למשטרה לסיים את החקירה במהירה והדברים יתבררו לאשורם. מנהלת הגן יעל היא זו שהציבה את מצלמות האבטחה בגן כבר לפני שלוש שנים ויידעה את העובדות על קיומן. הכול מתוך מטרה כנה לשמור על ביטחונם של הילדים. לו היתה יודעת על אלימות כלשהי הייתה דואגת לטפל בעניין באופן מידי".

(עדכון ראשון: 9:38)

  • עוד באותו נושא:
  • רמת גן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully