וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת השחיתות בחדרה: יו"ר האופוזיציה בעירייה נתן עדות בפרשה

15.6.2018 / 2:33

עדותו של עו"ד אוהד מרחב, שזומן לתת עדות בתחנת חדרה בחודש מרץ, הודלפה על ידי השוטר שנחקר בחשד לשיבוש מהלכי חקירה. במקביל מתעניינים במשטרה בבחירות המקומיות הקרובות, שבהן עדיין לא נבחר מועמד הליכוד לעמוד מול ראש העיר החשוד בפלילים

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

בעקבות הפרסום וואלה! NEWS שלפיו שוטר בתחנת חדרה הדליף לראש העיר מידע חסוי מחקירת השחיתות בעירייה, נודע היום (שישי) כי אחת מהעדויות שפרטים ממנה הודלפו היא של עו"ד אוהד מרחב, אחד מחושפי הפרשה. מרחב, יו"ר האופוזיציה בעיריית חדרה מטעם הליכוד, מתכנן להתמודד מול ראש העיר החשוד צביקה גנדלמן בבחירות שייערכו באוקטובר הקרוב.

בחודש מרץ זומן מרחב לתת עדות בחקירת השחיתות והתייצב בתחנת חדרה, לבקשת חוקרי יחידת לה"ב 433 ביאח"ה. באופן תמוה, הפגישה נערכה במשרד החקירות של התחנה, המשמש בשגרה את השוטר החשוד בהדלפת חומרי החקירה, שאשתו עובדת בעירייה. שוטר זה נכח בחדר וישב ליד שולחנו.

חבר מועצת העיר חדרה עו"ד אוהד מרחב. שלומי גבאי
יו"ר האופוזיציה ואחד מחושפי הפרשה. מרחב/שלומי גבאי
משטרת חדרה. שלומי גבאי
תחנת המשטרה בעיר/שלומי גבאי

מזה זמן שמתנכלים למרחב. בתחילת השנה הושחתו צמיגי מכוניתו בעת שחנה בצמוד לבניין העירייה. לאחר שהתלונן בתחנת חדרה, נפתחה חקירה שבסופה הודיעה לו המשטרה כי התיק נסגר כתוצאה מחוסר ראיות.

הוא חושד כי עדותו הודלפה בזמן אמת. תוך זמן קצר הסתבר לו כי כמה מתומכיו הקרובים של ראש העיר יודעים על אודות מתן העדות וכן על פרטים מהחקירה. בשבועות שלאחר מכן הועברו אליו מסרים מאיימים בעקבות אותה עדות.

חוקרי יאח"ה, שצפו בנעשה בלשכת ראש העיר ועקבו אחר מקורביו, הבינו גם הם כי יש להם "חפרפרת" בתחנה. הם העבירו את הטיפול במקרה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבמשרד המשפטים, מה שהוביל עד מהרה אל השוטר ורעייתו. כשהחקירה הפכה לגלויה היו השניים ברומניה, ועם נחיתתם בארץ הם עוכבו בנתב"ג על ידי חוקרי מח"ש ואחרי כמה ימים נחקרו בנוגע להדלפות מהחקירה.

צביקה גנדלמן מועמד לראשות העיר חדרה, אוקטובר 2013. שלומי גבאי
גנדלמן/שלומי גבאי

במסגרת חקירת יאח"ה הנמשכת בימים אלה, מגלים החוקרים עניין גובר בבחירות שצפויות להתקיים השנה - ולא רק בבחירות של שנת 2013. הם מתעניינים גם בבחירות הפנימיות שנערכו בסניף הליכוד בעיר בערב שלפני מעצרו של ראש העיר ומקורביו. במהלך בחירות אלה, שנערכו בבניין המשרדים במרכז חדרה שבבעלותו של אחד מהחשודים, איש העסקים סמי לוי, הודח עו"ד אוהד מרחב מראשות רשימת הליכוד למועצת העיר, ואף מהשישייה הראשונה. מי שנבחר לראשות הסניף הוא שלמה בוזגלו, לשעבר מנכ"ל העמותה לתרבות הפנאי והיום יועץ ספורט לחברת התיירות העירונית "נחלים".

גם גדי אריאלי, מנכ"ל הליכוד לשעבר, עשוי לראות את עצמו מועמד. הנהלת הליכוד טרם הכריזה על מועמד המפלגה לראשות העיר. מרחב עשוי להתמודד ברשימה עצמאית. "אם מישהו התכוון לסדר רשימת ליכוד חדשה, אוהדת לראש העיר, אז הוא הצליח", אמר גורם המעורה בפוליטיקה העירונית. "הם ניצחו אותנו", הוסיף.

עיריית חדרה. שלומי גבאי
בניין העירייה/שלומי גבאי

אתמול שוב נקרא מרחב למסור עדות בפרשה, ופעם נוספת התבקש להגיע לתחנת חדרה, היכן שפגשו אותו חוקרי היחידה הארצית. גם הפעם נערכה החקירה במשרדו של השוטר החשוד - המצוי בימים אלה בחופשה מרצון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully