וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם דובדבן רונן לוברסקי נפגע בפעילות מבצעית ונהרג: "לב ענק"

לוחם דובדבן רונן לוברסקי מרחובות נפצע סמוך לרמאללה בפעולה נגד מחבלים. פלטת שיש שהושלכה מגג מבנה פגעה בראשו והרופאים נאבקו על חייו במשך שלושה ימים. אחיו אריק: "הוא נלחם בשיניים להיות בדובדבן". רונן הוא הלוחם הראשון בדובדבן שנהרג על ידי מחבל בפעולה מבצעית

עריכה: שניר דבוש

לוחם דובדבן סמל ראשון רונן לוברסקי שנפצע בפעילות מבצעית סמוך לרמאללה מת היום (שבת) מפצעיו. לוברסקי, בן 20 מרחובות, פונה לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים לאחר שנפצע מלוח שיש כבד שהושלך לעברו ופגע בו ישירות. לוברסקי יובא היום למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בשעה 02:00 לפנות בוקר.

הפעילות המבצעית במהלכה נפצע הלוחם התרחשה במחנה הפליטים אל-עמארי סמוך לרמאללה. היא כוונה נגד חוליית מחבלים שהיו מעורבים בביצוע פיגועי ירי בגזרה בתקופה האחרונה. במהלך פעילות המעצרים נעצרו שלושה חשודים במעורבות בפיגועי ירי. כל החשודים הועברו לחקירת שב"כ. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול ככל שיידרש לסיכול ומניעת פיגועי טרור", נמסר מצה"ל.

עוד בוואלה! NEWS:
מהומה ברהט: עשרות יידו אבנים, שוטר תועד סוטר לעצור; 2 שוטרים נפצעו
אירלנד: מסתמן רוב במשאל העם לתומכים בביצוע הפלות
נסראללה: ישראל תקפה אתמול בסוריה משטחה האווירי של לבנון

רונן לוברסקי. מערכת וואלה! NEWS
"חבר טוב עם לב ענק". לוברסקי/מערכת וואלה! NEWS

הפעולה כללה כוחות מיוחדים - בהם גם מסתערבים. בשלב מסוים, הושלך לוח שיש גדול מגג המבנה הסמוך מגובה שלוש קומות. כתוצאה מכך קסדתו נשברה, ונפצע בראשו. לאחר מכן לוברסקי נפל ונפגע גם בגבו. המחבל שהשליך את לוח השיש לא נעצר. בצה"ל הסבירו כי לא שונו פקודות הפתיחה באש, וכי לא בוצע ירי לעברו משום שהוא לא זוהה כנדרש לביצוע הפעולה. עוד צוין כי חקירת האירוע נמשכת.

מדובר בלוחם הראשון בדובדבן שנהרג בפעילות מבצעית כתוצאה מפעילות טרור. בשנות התשעים נהרג ירון חן שנחטף, נרצח ונשרף. מפקד יחידת דובדבן סא"ל אייל וייס נהרג מפגיעה של דחפור צה"לי ואלקנה גובי, תצפיתן, נדרס באירוע מבצעי. מדובר בעוד מכה מטלטלת ליחידה שאיבדה השנה את לוחם היחידה שחר סטרוג. נגד חברו ליחידה הוגש כתב אישום על משחק בנשק, בוטל מינוי מפקד היחידה סא"ל ע', קצין עז נפש ועטור ניסיון מבצעי, וקידומו נדחה בשנתיים.

עוד באותו נושא

תחקיר צה"ל: המחבל השליך על לוחם דובדבן פלטת שיש - ונמלט

לכתבה המלאה
רונן לוברסקי לוחם דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית ליד רמאללה. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
"הצטיין שנה אחר שנה בענווה ובצניעות גדולה"/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

אריק לוברסקי, אחיו של רונן סיפר כי הוא "היה עקשן, נלחם בשיניים, הצליח בכל מה שעשה. הוא שבר דלתות והצטיין בכל מקום שבו דרך. בבית הספר היה לא קשה ועדיין הצטיין בלימודים". על תחילת שירותו הצבאי סיפר כי לרונן "היתה קב"א נמוכה והוא נלחם בצבא כדי לשפר אותה. הוא התקבל לצנחנים, עשה גיבוש דובדבן והתקבל. הוא היה מצטיין גם במחלקה, עשה הכל בצניעות וענווה". על מות חברו של רונן, שחר סטרוג חברו ליחידה, אמר כי "הוא ראה איך מוציאים אותו באלונקה. הם היו חברים טובים, למדו יחד בקורס. זה אירוע לא פשוט לפלוגה שלהם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום כי הוא "מביע צער עמוק על מותו של לוחם דובדבן רונן לוברסקי ושולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו". הוא הוסיף כי "זרועות הביטחון יגיעו למחבל ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין".

רונן לוברסקי, לוחם דובדבן שנהרג בפעילות מבצעית ליד רמאללה, עם אביו ואחיו. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
רונן לוברסקי עם אביו ואחיו/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה
לוחמי דובדבן ברמאללה חייל נפצע בפעילות מבצעית ה-24 במאי 2018. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד הפעילות המבצעית אל-עמארי/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

יהודית פלבנר, מנהלת קריית החינוך "קציר" ברחובות, שם התחנך לוברסקי, סיפרה כי הוא "בוגר, מדהים, ילד מצטיין, ערכי מאוד, חבר טוב עם לב ענק". לדברי פלבנר, "מאז המקרה הגיעו בהמוניהם חבריו לספסל הלימודים להתפלל". היא הוסיפה כי לוברסקי קיבל תעודת הצטיינות שנה אחרי שנה, בענווה ובנציעות גדולה, וכי הוא "נער מקסים, כל כך היה כיף ללוות אותו לאורך תהליך ההתבגרות שלו" .

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג התייחס גם הוא לאירוע וציין כי הוא "כואב מאד את מותו בטרם עת של לוחם יחידת דובדבן, רונן לוברסקי שנאבק על חייו בימים האחרונים. תנחומי הכנים למשפחתו וחבריו בתפילה כי לא ידעו עוד צער ושכול".

נשיא המדינה הביע גם כן צער עמוק על מותו של לוברסקי ז"ל ואמר: "בעצב גדול קיבלנו את הבשורה על מותו. אמש עוד הספקתי לשוחח עם הוריו ואחיו, לשמוע על מצבו ולשלוח תפילות להחלמתו והיום אנו שולחים בכאב גדול חיבוק של נחמה ושותפות מול האסון הנורא". הוא הוסיף כי "אני מבקש לחזק בשעה קשה זו גם את לוחמי ומפקדי היחידה המופלאים, טובי בחורינו היוצאים לילה לילה אל הפעילות המבצעית המאפשרת את שגרת חיינו בביטחון".

אינפו - שחזור התקרית של דובדבן. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שחזור התקרית של דובדבן/מערכת וואלה! NEWS, -

ראש העיר רחובות רחמים מלול מסר כי "העיר רחובות כולה מרכינה את ראשה בצער. רונן היה מלח הארץ, בן מסור, תלמיד מצטיין, צנוע וערכי. אנו כואבים את לכתו ושולחים תנחומים וחיבוק חם לבני משפחתו".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס לפני יומיים בחשבון הטוויטר שלו לאירוע וכתב כי "ליבנו עם לוחם דובדבן ומשפחתו בשעות הקשות האלו בהן כל עם ישראל מתפלל יחד להחלמתו. אנו רואים את האירוע בחומרה רבה. המחבל המנוול שפגע בו לא יידע יום ולא יידע לילה. לא יעבור זמן רב עד שנשים עליו את היד, חי או מת".

מתחילת השנה נעצרו 1,380 חשודים בטרור ברחבי איו"ש. מאות מתוכם נעצרו על ידי לוחמי יחידת דובדבן.

היתקלות בפאתי רמאללה- לוחם דובדבן נפצע אנוש מפגיעת בלוק שהושלך על ראשו בפעילות במחנה הפליטים אל עאמרי. אתר רשמי
כוחות צה"ל במחנה הפליטים אל-עמארי ליד רמאללה, יום חמישי/אתר רשמי
לוחמי דובדבן ברמאללה חייל נפצע בפעילות מבצעית ה-24 במאי 2018. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
הפרת סדר בפעילות צה"ל המחנה הפליטים אל-עמארי/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully