וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפה הלילית בסוריה: "ישראל הפציצה בסיס של חיזבאללה"

ארגון זכויות אדם סורי טוען כי התקיפה שהתרחשה אתמול באזור חומס בוצעה על ידי ישראל, במטרה לפגוע בשדה התעופה הצבאי א-דבעה המשמש את ארגון חיזבאללה הפועל בשטח המדינה. טרם התברר אם היו נפגעים כתוצאה מהתקיפה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ארגון זכויות אדם סורי העוקב אחר הנעשה במדינה טוען כי תקיפת שדה התעופה א-דבעה שבאזור חומס אמש (חמישי) בוצעה על ידי ישראל. לטענת הארגון, התקיפה כוונה לשדה התעופה המשמש גם כבסיס של ארגון חיזבאללה הפועל בסוריה.

עם זאת, בארגון אמרו כי טרם התברר אם היו נפגעים בעקבות התקיפה בשדה התעופה. הבסיס ממוקם מצפון לעיירה אל קאסיר, שנתפסה על ידי חיזבאללה ב-2013 מידי המורדים במסגרת מלחמת האזרחים במדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
תיעוד: השמדת אתר הגרעין בצפון קוריאה; "מוכנים לשיחות עם ארה"ב"
כשנורקין רמז לסורוביקין: הצופים החשובים באמת של ה"אדירוויזיון"
חשד לעפיפון תבערה: שריפת ענק בשלושה מוקדים באזור כיסופים

סוריה. עיבוד תמונה
מיקום התקיפה/עיבוד תמונה

כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה דיווחו אתמול על פיצוצים שנשמעו בשדה התעופה הצבאי א-דבעה שליד חומס. לטענת גורם צבאי סורי, נמל התעופה הצבאי הותקף אולם הטילים שנורו לעבר נמל התעופה יורטו על ידי מערכות ההגנה האוויריות הסוריות לפני שנפגע וכי הצבא "יירט את האיום".

ברשת ספוטניק דווח כי ארבעה טילים שוגרו לעבר שדה התעופה וגרמו לשריפה באזור הבסיס. בדיווח אחר נטען כי מטוסי חיל האוויר מסוג F35 תקפו שדה תעופה איראני מערבית לחומס.

סוריה: הופצץ שדה התעופה הצבאי ליד חומס. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הפיצוץ שלאחר תקיפת שדה התעופה, אמש בסוריה/מערכת וואלה! NEWS

סוריה האשימה אתמול את הקואליציה האמריקנית בתקיפת שתי עמדות צבא במזרח המדינה במהלך יום חמישי בלילה, אבל גורמים צבאיים אמריקנים ורוסים הכחישו זאת. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, 12 בני אדם מהכוחות הנאמנים למשטר, שאינם סורים, נהרגו בתקיפה, באזור שבו הקואליציה פועלת נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

"כמה מאתרינו הצבאיים בין אלבו כמאל להמימיה היו חשופים עם שחר לתוקפנות של מטוסי הקואליציה האמריקנית", דיווחה סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א, שציטטה גורם צבאי, אך נטען כי הנזק היה רק חומרי.

סוריה: הופצץ שדה התעופה הצבאי ליד חומס. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הפיצוץ בשדה התעופה באזור חומס, אמש/מערכת וואלה! NEWS

יחידת התקשורת של חיזבאללה טענה כי התקיפות היו בסמוך ל-T2, מתקן אנרגיה הסמוך לגבול עם עיראק שנמצא במרחק של כמאה ק"מ ממערב לנהר הפרת. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, לפחות שלושה כלי רכב הושמדו בתקיפה.

פיצוץ בשדה התעופה בחמה, מאי 2018. צילום מסך
יצוץ בשדה תעופה בחאמה שבסוריה, לפני כשבוע/צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully