וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: מוכנים לשיחות עם ארה"ב בכל זמן ובכל מקום

שר החוץ הקוריאני אמר כי ארצו מוכנה לתת לוושינגטון "זמן והזדמנות" לשקול את ההחלטה מחדש לסגת מהפסגה המשותפת, "שהייתה בלתי-צפויה". בפיונגיאנג שידרו תיעוד של פיצוץ המנהרות באתר הגרעין

צלמים זמניים מורשים

קוריאה הצפונית הודיעה הלילה (שישי) כי למרות שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביטל את הפסגה עם שליטה קים ג'ונג און שתוכננה להתקיים בחודש הבא, היא עדיין נכונה לקיים דיונים על הסוגיות ביחסים בין שתי המדינות "בכל עת ובכל מקום". בידיעה שפורסמה בסוכנות הידיעות הרשמית במדינה המבודדת KCNA נטען כי קים "עשה מאמצים עילאיים לקיים את הפסגה עם טראמפ" וכי ההחלטה על ביטולה "אינה הולמת את רצונה של הקהילה הבינלאומית".

סגן שר החוץ הצפון קוריאני קים קיי גוון הוסיף בהודעה רשמית שמסר לתקשורת כי פיונגיאנג מוכנה לתת לוושינגטון "זמן והזדמנויות" לשקול מחדש את המשך השיחות. "נחישותנו לעשות כמיטב יכולתנו למען השלום ויציבות חצי האי הקוריאני והמין האנושי כולו לא השתנתה, וזו נותרה מטרתנו", הוסיף.

לדבריו, החלטתו של טראמפ לבטל את הפסגה הייתה "בלתי צפויה ומצערת ביותר". קים הוסיף כי החלטה זו "מראה עד כמה עגום מצבם של היחסים בין המדינות המושפעים מהיסטוריה של עוינות ועד כמה יש צורך בקיום הפסגה כדי לשפר את היחסים".

עוד בנושא:
טראמפ: הפסגה ההיסטורית עם מנהיג צפון קוריאה מבוטלת
מול עיתונאים זרים: צפון קוריאה הכריזה כי הרסה את אתר הגרעין

פיצוץ אתר הגרעין בפונגי-רי בקוריאה הצפונית. הטלוויזיה הממלכתית בסין, אתר רשמי
הפיצוץ באתר פונגי-רי בקוריאה הצפונית/אתר רשמי, הטלוויזיה הממלכתית בסין

בד בבד עם הודעת שר החוץ, פרסמה קוריאה הצפונית תיעוד מהרס אתר הגרעין שלה בפונגי-רי שבצפון מזרח המדינה, כפי שהכריזה אתמול לעיני עיתונאים זרים. בתיעוד שפרסמה הטלוויזיה הממלכתית בסין נראית סדרת פיצוצים בכמה מנהרות שהוקמו באתר לשם תפעולו עמוק בהר, ובמבנים סמוכים.

התיעוד מהריסת המתקן התפרסם רק לאחר שנערך ובתום ביקור העיתונאים במדינה. כמו כן לא ברור מה ערכו של הרס המתקן, שכן מומחי נשק לא הורשו להשתתף באירוע.

עוד באותו נושא

טראמפ: אנחנו מוכנים למקרה שצפון קוריאה תעשה דברים טיפשיים

לכתבה המלאה
תיעוד פיצוץ המנהרות באתר הגרעין בפונגי-רין שבצפון קוריאה ב-25 במאי 2018. הטלוויזיה הממלכתית בסין, אתר רשמי
מתוך תיעוד הפיצוץ באתר פונגי-רי בקוריאה הצפונית/אתר רשמי, הטלוויזיה הממלכתית בסין

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין הביע צער על ביטול הפסגה ואמר כי הוא חש חוסר ודאות רב באשר להמשך השיחות בין שתי המדינות. מון קרא לטראמפ ולקים לחדש את ערוץ השיחות הישיר בין ממשלותיהם. "פירוזו של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני והשגת שלום בר-קיימא הם משימות היסטוריות שאסור לדחות או לוותר עליהן", הוסיף.

בהודעת משרד החוץ בסיאול הלילה נמסר עוד כי השרה קאנג קוינג-ווה שוחחה עם עמיתה האמריקני מייק פומפאו וכי השניים הסכימו לפעול ליצירת התנאים המתאימים לחידוש השיחות בין ארצות הברית לקוריאה הצפונית.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און פוגש את שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ב-9 במאי 2018. סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA), אתר רשמי
קים ג'ונג און בפגישה עם שר החוץ האמריקני מייק פומפאו לפני שבועיים/אתר רשמי, סוכנות הידיעות של צפון קוריאה (MCNA)

בכיר בבית הלבן אמר בתדרוך לכתבים שעות לאחר הצהרתו של טראמפ כי ההחלטה לבטל את הפסגה התקבלה לאחר שפיונגיאנג הפרה שורת הבטחות שנתנה במסגרת המגעים עם ארצות הברית ולאחר שהפסיקה את ערוץ התקשורת הישיר עמה. "חוסר שיקול הדעת התמוה לצד ההבטחות שהופרו בשבועות האחרונים והפסקת התקשורת הישירה מעידים על העדר כוונה טובה מצד קוריאה הצפונית", אמר הבכיר.

‏המכתב של טראמפ לקים ג'ונג און בו מעדכן את שליט צפון קוריאה על ביטול הפגישה הפגישה בסינגפור. מערכת וואלה! NEWS
המכתב שהעביר טראמפ לקים בו הודיע על ביטול הפסגה/מערכת וואלה! NEWS

לאחר ההודעה על ביטול הפסגה אמר טראמפ בהצהרה לעיתונאים בבית הלבן כי ארצו ערוכה "לכל תרחיש טפשי שקים עשוי לעולל". הוא הוסיף כי הפסגה עוד יכולה להתקיים בתאריך אחר, ואפילו במועד שנקבע במקור ב-12 ביוני, וכי ממשלו ימשיך "להפעיל לחץ מקסימלי על קוריאה הצפונית". במכתבו לקים שבו הודיע על ביטול הפגישה בין השניים, ושתוכנו פורסם בפומבי, כתב טראמפ כי ציפה לפגוש אותו וכי "ההזדמנות שפוספה היא רגע עצוב בהיסטוריה".

(עדכון ראשון: 3:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully