וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: אנחנו מוכנים למקרה שצפון קוריאה תעשה דברים טיפשיים

לאחר שהודיע על ביטול הפסגה עם קים בסינגפור הבהיר הנשיא כי ארצו "מוכנה יותר מאי פעם להתמודד עם כל איום" מצד המדינה המבודדת. עוד אמר טראמפ כי הפגישה עשויה להתקיים במועד אחר

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הערב (חמישי) כי "אנחנו מוכנים לכל תרחיש טיפשי שקים עשוי לעולל", אחרי שהודיע כי הוא מבטל את הפסגה עם מנהיג קוריאה הצפונית בחודש הבא.

בדברים שנשא בבית הלבן אחרי ביטול הפגישה ההיסטורית, אמר טראמפ כי בארצות הברית "מוכנים יותר מאי פעם להתמודד עם כל איום מצפון קוריאה". טראמפ הוסיף כי הוא מקווה שקים "יעשה את מה שנכון עבור עמו" וציין כי ייתכן שהפסגה תתקיים בתאריך אחר. עוד אמר כי "נמשיך להפעיל לחץ מקסימלי על צפון קוריאה".

במהלך הצהרתו, הודה הנשיא ליועציו שהיו שותפים לארגון הפסגה והדגיש כי קוריאה הצפונית והדרומית צריכות לחיות ביחד בהרמוניה ובשלום. "מצב זה יוכל להתקיים רק כאשר האיום של הנשק הגרעיני יוסר", אמר.

ביטול הפסגה בסינגפור נעשה בעקבות הצהרותיה האחרונות של המדינה הקומוניסטית, שאיימה לבטל בעצמה את הפגישה שתוכננה להתקיים בסינגפור ב-12 ביוני.

עוד באותו נושא:
טראמפ בהודעה דרמטית: הפסגה ההיסטורית עם מנהיג צפון קוריאה מבוטלת
מול עיתונאים זרים: צפון קוריאה הכריזה כי הרסה את אתר הגרעין
צפון קוריאה: תלוי בארה"ב אם לפגוש בנו בחדר - או בעימות גרעיני

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מתייחס לביטול הפסגה עם צפון קוריאה בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 24 במאי 2018. רויטרס
"מקווה שקים לא יעשה משהו טיפשי". טראמפ, הערב/רויטרס

נשיא קוריאה הדרומית, מון ג'ה-אין, הביע צער עמוק על החלטתו של טראמפ לבטל את הפסגה עם קים. "הצטערתי מאוד לשמוע על ביטול הפסגה בין צפון קוריאה לארצות הברית", אמר הנשיא במהלך פגישה עם בכירי ממשלו.

בכיר בבית הלבן אמר בתדרוך לכתבים שעות לאחר הצהרתו של טראמפ כי ההחלטה לבטל את הפסגה התקבלה לאחר שפיונגיאנג הפרה שורת הבטחות שנתנה במסגרת המגעים עם ארצות הברית ולאחר שהפסיקה את ערוץ התקשורת הישיר עמה. "חוסר שיקול הדעת התמוה לצד ההבטחות שהופרו בשבועות האחרונים והפסקת התקשורת הישירה מעידים על העדר כוונה טובה מצד קוריאה הצפונית", אמר הבכיר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
בצל החשש מכשלון השיחות עם קוריאה הצפונית נשיא ארה"ב נפגש עם נשיא דרום קוריאה. רויטרס
"יוכלו לחיות בשלום רק כשאיום הנשק הגרעיני יוסר". ג'יאה אין בפגישתו עם טראמפ, השבוע/רויטרס

ההודעה הדרמטית של וושינגטון הגיעה שעות ספורות אחרי שפיונגיאנג הכריזה כי השלימה את פירוק אתר הגרעין שלה, צעד שנתפס כמחווה חשובה לקראת אותה פסגה. עם זאת, היא לא אפשרה למומחים זרים להצטרף לעיתונאים הזרים שהוזמנו לטקס, מה שהפחית מהערך של פירוק המתקן ששימש לכל ניסוייה הגרעיניים מכיוון שלא ניתן היה לאמת את השבתתו הממשית.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מתייחס לביטול הפסגה עם צפון קוריאה בבית הלבן, וושינגטון, ארה"ב 24 במאי 2018. רויטרס
"מוכנים יותר מאי פעם להתמודד עם צפון קוריאה". טראמפ, הערב/רויטרס

ביטול הפסגה מוריד לטמיון חודשים ארוכים של דיפלומטיה ושל הפשרה ביחסים בין קוריאה הצפונית לבין קוריאה הדרומית וארצות הברית, אך בשבועות האחרונים הרטורקיה של פיונגיאנג כלפי שתי המדינות שוב החריפה. היא ביטלה שיחות בדרג בכיר עם הדרום, בעקבות תרגיל צבאי משותף עם ארצות הברית.

עוד לפני ההודעה על פירוק האתר בפונגי-רי, איימה קוריאה הצפונית לפרוש מהפסגה והזהירה כי היא זה תלוי רק בארצות הברית אם "לפגוש אותה בחדר הדיונים או בעימות גרעיני".

פיונגיאנג זעמה על הצהרות שהשמיעו בכירים בממשל לאחרונה, האחרון שבהם סגן הנשיא מייק פנס, ולפיהם המודל המתוכנן לפירוזה הגרעיני הוא כמו של לוב. במשטר המבודד הבהירו כי לא יסכימו לפירוק חד-צדדי מהארסנל שעל פיתוחו שקדו עשרות שנים.

גורם בבית הלבן הסביר כי הדברים על פנס, שכונה על ידי סגנית שרת החוץ טיפש ונבער, היו "הקש ששבר את גב הגמל". הגורם הוסיף כי עדיין יש תקווה לשלום עם קוריאה הצפונית, אך עליה לשנות את הרטורקיה שלה כדי להגיע לשם.

(עדכון ראשון: 19:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully