וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר צה"ל: המחבל השליך על לוחם דובדבן פלטת שיש - ונמלט

24.5.2018 / 16:12

בדיקת רצף האירועים שבמהלכו נפצע אנושות לוחם דובדבן עולה כי הוא לקח חלק בכיתור הבית בו התבצע מבצע המעצר. בשלב מסוים הושלך לעברו הלוח כבד ופגע בו ישירות בראשו. המחבל שהשליך את לוח השיש מ-3 קומות - לא נעצר וכעת מתנהל מצוד אחריו. ליברמן: נשים עליו יד חי או מת

עריכת וידאו: ניר חן

במהלך האירוע בו נפצע הלילה (חמישי) לוחם מיחידת דובדבן באורח אנוש, פעל הכוח בזירה בה שני מבנים דו קומתיים סמוכים זה לזה - כך עולה מתחקיר ראשוני של רצף האירועים. בזמן שהכוח נכנס לאחד המבנים כדי לבצע את המעצר, הלוחם, שהשתתף בעברו במעצרי מבוקשים שביצעו פיגועים, נשאר בחוץ יחד עם לוחמים נוספים כדי לכתר את המבנים ולחפות על הכוח.

הפעולה כללה כוחות משולבים - בהם גם מסתערבים. בשלב מסוים, הושלך לוח שיש גדול מגג המבנה הסמוך מגובה שלוש קומות. כתוצאה מכך קסדתו נשברה, ונפצע בראשו. לאחר מכן הלוחם נפל ונפגע גם בגבו. צוות רפואי פינה אותו לבית החולים הדסה עין כרם בעודו מורדם ומונשם.

לוחמי דובדבן ברמאללה חייל נפצע בפעילות מבצעית ה-24 במאי 2018. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
מתוך תיעוד מבצע המעצרים סמוך לרמאללה, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

המחבל שהשליך את לוח השיש לא נעצר וכעת מתנהל מצוד אחריו. בצה"ל הסבירו כי לא שונו פקודות הפתיחה באש, וכי לא בוצע ירי לעברו משום שהוא לא זוהה כנדרש לביצוע הפעולה. עוד צוין כי חקירת האירוע נמשכת.

מוקדם יותר היום הסביר גורם צבאי כי "כניסת הכוח לאזור היתה שקטה, אך ברגע שעברו לשלב הרועש הסביבה התעוררה וניסתה לפגוע בחיילים. זה כלל ידוי אבנים ומעגל האבטחה היה עסוק בלהרחיק מהמקום את הפלסטינים שניסו למנוע את המעצר".

עוד באותו נושא

לוחם דובדבן נפצע אנוש מפגיעת סלע במהלך מעצר סמוך לרמאללה

לכתבה המלאה
אינפו - שחזור התקרית של דובדבן. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שחזור התקרית של דובדבן/מערכת וואלה! NEWS, -

הגורם הסביר כי לרוב, המפגינים "לא חוששים להשליך מקררים מהגגות, מכונות כביסה, בקבוקי תבערה או סלעים שהוכנו מראש כדי לפגוע בחיילים או כדי לחסום ציר". לדברי הגורם, "לכל התרחישים האלה יש מענה. המעצרים שדובדבן מבצעת הם בדרך כלל של מבוקשים בכירים ונחשבים לרגישים. לעתים באירועים אלה בסביבה הקרובה לזירת המבצע יש שימוש באלימות קיצונית, כולל אפשרות לשימוש בנשק חם".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לאירוע וכתב כי "ליבנו עם לוחם דובדבן ומשפחתו בשעות הקשות האלו בהן כל עם ישראל מתפלל יחד להחלמתו. אנו רואים את האירוע בחומרה רבה. המחבל המנוול שפגע בו לא יידע יום ולא יידע לילה. לא יעבור זמן רב עד שנשים עליו את היד, חי או מת".

מתחילת השנה נעצרו 1,380 חשודים בטרור ברחבי איו"ש. מאות מתוכם נעצרו על ידי לוחמי יחידת דובדבן.

כוחות צה?ל מהחטיבה המרחבית ?מנשה? בהובלת כוחות הנדסה ובשיתוף לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי הרסו את ביתו של המחבל אחמד קונבע בעיר ג?נין, המחבל היה חלק מחוליית המחבלים אשר ביצעה את פיגוע הירי בציר הסמוך לחוות גלעד ב9 בינואר 2018, בו נרצח הרב רזיאל שבח, 24 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
הלוחם פונה במצב אנוש לבית החולים/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

האירוע בגדה התרחש על רקע החשש להסלמת המתיחות בשטחי יהודה ושומרון בעקבות העימותים בגבול רצועת עזה. במערכת הביטחון הביעו דאגה מהאפשרות שהפגנות הענק אותן יזם חמאס בשבועות האחרונים סמוך לגדר הגבול, יזלגו ליהודה ושומרון ויובילו לעליית רף האלימות בנקודות החיכוך עם כוחות צה"ל.

בשבוע שעבר נהרגו יותר מ-60 פלסטינים בהפגנת חמאס סמוך לגדר הגבול ברצועה, במסגרת מה שהוגדר על ידי התנועה כ"הפגנת הנכבה", ובמחאה על פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים. ישראל ספגה ביקורת רבה בעקבות האירועים ומועצת הביטחון של האו"ם כונסה לדיון חירום בנושא לבקשת כוויית.

(עדכון ראשון 14:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully