וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול עיתונאים זרים: צפון קוריאה הכריזה כי הרסה את אתר הגרעין

24.5.2018 / 13:32

פיונגיאנג הודיעה כי האתר המבודד בצפון-מזרח המדינה נהרס, כפי שהבטיחה לקראת הפסגה עם טראמפ שעדיין לא ברור אם תצא לפועל. למרות המחווה, ערכה הממשי לא ידוע מאחר שמומחי נשק לא הורשו להצטרף

צילום: CNN, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית הכריזה היום (חמישי) כי היא הרסה אתר הגרעין שלה בפונגי-רי לעיני עיתונאים זרים, בסדרת פיצוצים שנמשכה כמה שעות. אלו התמקדו בשלוש מנהרות באתר שנמצא עמוק בהר, בצפון-מזרח המדינה המבודדת, ובמבנים באזורים סמוכים.

קבוצת העיתונאים, הכוללת אמריקנים ודרום קוריאנים, יצאה אתמול למסע אל האתר מהעיר וונסאן ונסעה ברכבת במשך כ-11 שעות. היא שהתה באתר במשך תשע שעות, עד שהחלה בדרכה חזרה. באתר בוצעו כל ששת הניסויים הגרעיניים של קוריאה הצפונית, האחרון שבהם בספטמבר. המשטר הקים יציע מיוחד לעיתונאים, אך תיעוד מהטקס צפוי להתפרסם רק אחרי עריכה ורק בתום ביקורם במדינה.

הצעד נתפס כמחווה של המנהיג קים ג'ונג און לקראת הפסגה המתוכננת עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בחודש הבא בסינגפור, על אף שעצם קיומה מוטל בספק לנוכח התבטאויות תוקפניות מצד פיונגיאנג בימים האחרונים.

בנוסף לכך, ערכה האמתי של המחווה לא ברור, מאחר שהמשטר הקומוניסטי לא אפשר בסופו של דבר למומחי נשק לאמת את פירוקו של האתר ואת העובדה שלא יוכל לחזור לשימוש בתוך זמן קצר.

לקריאה נוספת בנושא
צפון קוריאה: תלוי בארה"ב אם לפגוש בנו בחדר - או בעימות גרעיני
ברכבת ללא חלונות: העיתונאים הזרים במסע לאתר הגרעין הצפון קוריאני

תמונת לוויין של אתר הגרעין של קוריאה הצפונית, 23 במאי 2018. רויטרס
תמונת לוויין של אתר הגרעין, לפני הריסתו אתמול/רויטרס

וויל ריפלי, כתב רשת CNN שהיה חלק מהקבוצה, סיפר לאחר המסע כי "חזינו בפיצוץ גדול מאוד". לדבריו, "סיירנו במשך כתשע שעות באתר הגרעין וזה היה באמת יוצא דופן. מה שאישרו לנו לעשות הוא ללכת לשלוש מנהרות שונות, באחת מהן נערכו בעבר חמישה ניסויים גרעיניים, האחרון שבהם בשנה שעברה שגרם לרעידת אדמה בעוצמה של 6.3".

הוא הוסיף: "הם פתחו את הדלת והראו לנו איפה מתחברת המנהרה לזירת הפיצוץ. ככל שיכולנו לראות, כי המנהרות היו חשוכות מאוד, הם הראו לנו עוד שתי מנהרות שהן לטענתם חדשות, שבהן עדיין לא בוצעו ניסויים. הם אמרו שאותן מנהרות מוכנות באופן מיידי לניסויים גרעיניים עד היום למעשה, כשהן פוצצו".

הוא הדגיש כי "לא היו איתנו מומחים בקבוצה, אך חזינו בפיצוץ גדול מאוד, והם פוצצו את הכל. לא היה אף אחד שיאמת עד כמה יסודי היה הפיצוץ, ואם מה שראינו היה באמת השמדתו של אתר הגרעין לצמיתות, כמו שטענו הצפון קוריאנים,או שזו הייתה רק הצגה ואחיזת עיניים כפי שטוענים הספקנים".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
שליט קוריאה הצפונית קים מול נשיא ארה"ב טראמפ. רויטרס
הפסגה תלויה על בלימה. קים וטראמפ/רויטרס

הלילה איימה קוריאה הצפונית פעם נוספת לבטל את הפסגה המתוכננת, בעקבות דברים שאמר סגנו של טראמפ מייק פנס, שאותם כינתה סגנית שר החוץ "טיפשיים ונבערים".

צ'ו סון הוי צוטטה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית ותקפה את ההשוואה שערך פנס בין קוריאה הצפונית לבין לוב במהלך ריאיון לרשת פוקס. היא אמרה כי בכך הראה פנס שהוא אינו מבין את המצב בארצה. בנוסף לכך, היא הטילה ספק בערכה של הפסגה, שאמורה להתקיים בסינגפור ב-12 ביוני, אם דבריו של פנס משקפים את עמדתה של וושינגטון.

לדבריה, "לא נתחנן בפני ארצות הברית לדיאלוג ולא נרדוף אחריהם אם היא לא רוצה לשבת איתנו. זה תלוי אך ורק בהחלטת ארצות הברית ובהתנהגותה, אם היא תפגוש אותנו בחדר הדיונים או בעימות גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully