וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחם דובדבן נפצע אנוש מפגיעת סלע במהלך מעצר סמוך לרמאללה

24.5.2018 / 11:20

חייל צה"ל אבטח מבנה בזמן מבצע מעצרים, כשהושלכה לעברו לבנת שיש מבניין סמוך במהלך הפעילות. הוא פונה בעודו מורדם ומונשם לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לקבלת טיפול רפואי

עריכה: שניר דבוש

חייל צה"ל נפצע הלילה (חמישי) באורח אנוש במהלך מבצע מעצרים סמוך לרמאללה. במהלך האירוע התפתחה הפרת סדר, וכוח דובדבן נאלץ להתמודד עם ידוי אבנים והדיפת ההמון שהפגין באזור. הלוחם, שעסק באבטחת המבנה בו התבצע המעצר, נפגע בראשו לאחר שלבנת שיש הושלכה לעברו ופגעה בראשו באוופן ישיר. הוא פונה בעודו מורדם ומונשם לקבלת טיפול רפואי לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

גורם צבאי הסביר כי "כניסת הכוח לאזור היתה שקטה, אך ברגע שעברו לשלב הרועש הסביבה התעוררה וניסתה לפגוע בחיילים. זה כלל ידוי אבנים ומעגל האבטחה היה עסוק בלהרחיק מהמקום את הפלסטינים שניסו למנוע את המעצר".

הגורם הסביר כי לרוב, המפגינים "לא חוששים להשליך מקררים מהגגות, מכונות כביסה, בקבוקי תבערה או סלעים שהוכנו מראש כדי לפגוע בחיילים או כדי לחסום ציר". לדברי הגורם, "לכל התרחישים האלה יש מענה. המעצרים שדובדבן מבצעת הם בדרך כלל של מבוקשים בכירים ונחשבים לרגישים. לעתים באירועים אלה בסביבה הקרובה לזירת המבצע יש שימוש באלימות קיצונית, כולל אפשרות לשימוש בנשק חם".

עוד בוואלה! NEWS:
ארדן נגד המפכ"ל: "לא נכון לקיים את שיחות הארכת כהונה בתקשורת"
משרד ראש הממשלה ביקש לרכוש רכב ממוגן עבור שרה נתניהו
חמינאי הציב לאירופה שבעה תנאים להישארות איראן בהסכם הגרעין

כוחות צה?ל מהחטיבה המרחבית ?מנשה? בהובלת כוחות הנדסה ובשיתוף לוחמי משמר הגבול והמנהל האזרחי הרסו את ביתו של המחבל אחמד קונבע בעיר ג?נין, המחבל היה חלק מחוליית המחבלים אשר ביצעה את פיגוע הירי בציר הסמוך לחוות גלעד ב9 בינואר 2018, בו נרצח הרב רזיאל שבח, 24 באפריל 2018. דובר צה"ל, מערכת וואלה! NEWS
הלוחם פונה במצב אנוש/מערכת וואלה! NEWS, דובר צה"ל

האירוע בגדה מתרחש על רקע החשש להסלמת המתיחות בשטחי יהודה ושומרון בעקבות העימותים בגבול רצועת עזה. במערכת הביטחון הביעו דאגה מהאפשרות שהפגנות הענק אותן יזם חמאס בשבועות האחרונים סמוך לגדר הגבול, יזלגו ליהודה ושומרון ויובילו לעליית רף האלימות בנקודות החיכוך עם כוחות צה"ל.

בשבוע שעבר נהרגו יותר מ-60 פלסטינים בהפגנת חמאס סמוך לגדר הגבול ברצועה, במסגרת מה שהוגדר על ידי התנועה כ"הפגנת הנכבה", ובמחאה על פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים. ישראל ספגה ביקורת רבה בעקבות האירועים ומועצת הביטחון של האו"ם כונסה לדיון חירום בנושא לבקשת כוויית.

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי, התייצבה לצד ישראל ואף תקפה נגד "המוסר הכפול" בארגון. "כולנו מודאגים מאלימות במזרח התיכון ומצרים על אובדן החיים, אך המוסר הכפול מאוד נפוץ ועובד כאן שעות נוספות", אמרה. "לפני שבוע האיראנים תקפו עמדות ישראליות עם טילים בגולן. זו היתה פרובוקציה מסוכנת, ודוגמה לאלימות אזורית. גם בשבוע שעבר, שלוחות של איראן שיגרו טילים לסעודיה, ולא בפעם הראשונה. אלה דוגמאות לדברים שהיו צריכים לתפוס את תשומת הלב שלנו", הוסיפה היילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully