וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה: תלוי בארה"ב אם לפגוש בנו בחדר - או בעימות גרעיני

24.5.2018 / 5:03

סגנית שר החוץ תקפה את פנס, סגנו של טראמפ, אחרי שהשווה בין ארצה לבין לוב ואמרה כי דבריו טיפשיים ונבערים. "לא נתחנן בפני ארה"ב לדיאלוג", הזהירה, עם התגברות הספקות לגבי הפסגה ההיסטורית בחודש הבא

צילום:CNN עריכת וידאו:ניר חן

קוריאה הצפונית איימה הלילה (חמישי) פעם נוספת לבטל את הפסגה המתוכננת בין המנהיג קים ג'ונג און לבין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. האיום הגיע בעקבות דברים שאמר סגנו של טראמפ מייק פנס, אותם כינתה סגנית שר החוץ "טיפשיים ונבערים".

צ'ו סון הוי, סגנית שר החוץ, צוטטה על ידי סוכנות הידיעות הרשמית ותקפה את ההשוואה שערך פנס בין קוריאה הצפונית לבין לוב במהלך ריאיון לרשת פוקס. היא אמרה כי בכך הראה פנס שהוא אינו מבין את המצב בארצה. בנוסף לכך, היא הטילה ספק בערכה של הפסגה, שאמורה להתקיים בסינגפור ב-12 ביוני, אם דבריו של פנס משקפים את עמדתה של וושינגטון.

לדבריה, "לא נתחנן בפני ארצות הברית לדיאלוג ולא נרדוף אחריהם אם היא לא רוצה לשבת איתנו. זה תלוי אך ורק בהחלטת ארצות הברית ובהתנהגותה, אם היא תפגוש אותנו בחדר הדיונים או בעימות גרעיני".

לקריאה נוספת בנושא
ברכבת ללא חלונות: העיתונאים הזרים במסע לאתר הגרעין הצפון קוריאני
טראמפ: "מתכונן לפגישה עם קים, אך זה בסדר אם היא לא תתקיים"

שליט קוריאה הצפונית קים מול נשיא ארה"ב טראמפ. רויטרס
לא ברור אם ייפגשו. קים וטראמפ/רויטרס

קוריאה הצפונית צפויה להשלים ביממה הקרובה את פירוק אתר הגרעין שלה, עם צאתה אתמול של קבוצת עיתונאים זרה לאזור. עם זאת, לא ברור עד כמה יש לכך משמעות בפועל, מאחר שמומחים זרים לא הורשו להתלוות לקבוצה לאתר בפונגי-רי ומומחים סבורים ניתן יהיה להשמישו בקלות או שהוא בכלל כבר אינו שימושי בעקבות הניסוי האחרון.

במהלך פגישתו בבית הלבן עם נשיא הדרום מון ג'ה-אין ביום שלישי, אמר טראמפ כי ייתכן שהפסגה עם קים תידחה, או לא תתקיים כלל. ואולם, בארצות הברית ממשיכים לעבוד למען קיומה של הפגישה ההיסטורית.

בסין הביעו הבוקר תקווה כי הפסגה תמשיך באופן חלק, וקראו לשתי המדינות לנצל את ההזדמנות ולהבטיח כי הדיאלוג ביניהן יוביל לתוצאות חיוביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully