וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טענות לתקיפה משטרתית: מח"ש תבדוק מדוע מפגין שנעצר נזקק לאשפוז

20.5.2018 / 19:05

המחלקה לחקירות שוטרים תבדוק את הטענות שלפיהן ג'עפר פרח, מנכ"ל עמותת מוסאווא לזכויות אדם, הובהל לבית החולים בני ציון עם שבר בברכו - לאחר שנעצר בחיפה בהפגנה נגד פעילות צה"ל בעזה. קרוביו משוכנעים שפרח ומפגינים נוספים בחיפה הותקפו בידי השוטרים

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: מעצרו של ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה, שלשום)

המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש) תבדוק את הטענות על מעצרו של ג'עפר פרח, מנכ"ל עמותת מוסאווא לזכויות אדם, שלפיהן נפצע בעקבות אלימות משטרתית שהופעלה נגדו ונגד מפגינים נוספים שמחו בחיפה ביום שישי האחרון, נגד פעילות צה"ל ברצועת עזה.

פרח עצור ומאושפז בבית החולים בני ציון בחיפה, משום שהתלונן על כאבים בברכו. מכריו סיפרו כי הוא אזוק למיטה וכי הוא סובל משבר בברכו. עם זאת בבית החולים לא חושפים מידע בנוגע למצבו של פרח, מסיבות הנוגעות לצנעת הפרט.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגועים, הרג משת"פים ומחבלים: עזה של שנת 1971 מראה שדבר לא השתנה
בין המפגינים העזתים ליישובים סמוכי הגדר: מבט מהגבול הנפיץ
דיווח: אבו מאזן פונה לבית החולים בפעם השלישית השבוע

ג'עפר פרח מנכ"ל עמותת מוסאווא במהלך ההפגנה בחיפה - 18 במאי 2018. אין, אתר רשמי
אושפז עם שבר לאחר מעצרו. ג'עפר פרח בהפגנה בחיפה, שבה נעצר/אתר רשמי, אין

מהמשטרה נמסר כי במהלך במהלך ההפגנה שהתרחשה בחיפה "נעצרו 21 מפגינים, שהפרו את הסדר הציבורי והסבו נזק לרכוש. אחד העצורים נלקח לבדיקה בביה"ח לאחר שלטענתו נפגע ברגלו. מטבע הדברים, איננו מפרטים בדבר מצב ואבחון רפואי של אדם זה או אחר בשל צנעת הפרט. עם זאת, עניינו יועבר לבחינת הגורמים הרלוונטיים, כמקובל".

נוכח הטענות לאלימות משטרתית, כמה עשרות מהמפגינים שמחו בשישי הגיעו אמש להפגין פעם נוספת מול מטה מחוז חוף של המשטרה בחיפה - הפעם בעקבות התנהלות המשטרה. ח"כ איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת, הגיע לתחנת המשטרה יחד עם עצורי ההפגנה. "כוחות המשטרה דיכאו את ההפגנה בברוטליות ללא שום הסבר", אמר. "ממשלת נתניהו רוצה להשתיק כל קול מחאה והתנגדות שיוצאת מפה, להשתיק כל קול שמביך אותה ואת פעולותיה. אני מלא הערכה למפגינים הערב ולהקרבה העצומה של העצורים. שום אלימות משטרתית לא תצליח להשתיק אותנו".

ח"כ עודה הוסיף כי כשהגיע לבקר את פרח בבית החולים נמנע ממנו להגיע לחדרו. לדבריו התעמת עם שוטרים שהיו במקום ואלה הגיבו באגרסיביות. מטעמו של עודה נמסר כי לאחר מכן הוסרו האזיקים שהושמו על פרח.

בתגובה לדברים מסרו במחוז חוף של המשטרה כי עודה סירב להישמע להנחיות השוטרים שהשגיחו על פרח בבית החולים וכי אף השמיע גידופים כלפיהם. לטענת המשטרה הוגשה בעקבות זאת תלונה נגד עודה.

ג'עפר פרח, מנכ"ל מרכז מוסאוא לזכויות האזרחים הערביים בישראל. פברואר 2016. AP
כעת ייבדק מדוע לאחר מעצרו נזקק לאשפוז. ג'עפר פרח/AP

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) פנה ליו"ר המפלגה הסוציאל-דמוקרטית בפרלמנט האירופי ג'יימי פטלה והודיע לו כי פרח ו-20 בני אדם נוספים נוספים נעצרו בהפגנה. ח"כ טיבי אמר לפטלה כי "משטרת ישראל הפעילה כוח נגד המפגינים ונגד נבחרי ציבור ערביים. זו פגיעה בזכויות יסוד לרבות זכות המחאה".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) תקפה גם היא את יחס המשטרה האלים והברוטלי למפגינים המוחים נגד הטבח בעזה. "ניסיונות ההפחדה וההשתקה ייכשלו שוב", אמרה. "המשטרה לא למדה כלום ממסקנות ועדת אור. האלימות שהופעלה נגד המפגינים הייתה חסרת רסן. החוקרים אף המשיכו להכות את העצורים לאחר מעצרם ללא שום הסבר או הצדקה כל זה תוך כדי עיכוב מפגש עם עו"ד ומניעת טיפול רפואי, והכול במטרה למנוע תיעוד החבלות והפראיות בה נהגה המשטרה. יחס בלתי מקצועי זה אינו מקרי. הברוטליות המכוונת יכולה רק להעיד שמדובר בהחלטה פוליטית שהיא חלק ממדיניות ההסתה והגזענות כלפי הציבור הערבי בישראל". היא אף קראה להקמת ועדת חקירה שתחקור את התנהלות השוטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully