וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתים בשדרות נפגעו מירי מקלעים; צה"ל תקף עמדות חמאס ברצועה

כמה קליעים אותרו בעיר שסמוכה לגבול הרצועה, ואחד מהבתים שנפגעו הוא ביתו של ראש העירייה לשעבר אלי מויאל. בתגובה תקף צה"ל שתי עמדות חמאס בדרום הרצועה, בתקיפה השנייה לעבר עמדות הארגון היום. מנהיג חמאס ברצועה טוען: "לא מעוניינים לגלוש לעימות צבאי"

צילום: דובר צה"ל עריכה: ניב מעוז

ירי מקלעים על שדרות | כל העדכונים:

- אש מקלע כבד נפתחה משטח רצועת עזה לעבר שדרות
- כמה בתים נפגעו מקליעים, ללא נפגעים
- צה"ל האשים את חמאס: "רואים את האירוע בחומרה"
- עמדת חמאס הותקפה לאחר ירי על כוח צה"ל בצפון הרצועה
- ראש העירייה לשעבר אלי מויאל שביתו נפגע: "הם לא יפחידו אותנו בחיים"
- אחרי הירי לשדרות תקף צה"ל שתי עמדות חמאס בדרום רצועת עזה
- מנהיג חמאס בעזה: "לא מעוניינים לגלוש לעימות צבאי"

כמה בתים בשדרות נפגעו היום (רביעי) מירי מקלעים שמקורו ברצועת עזה. אין נפגעים באירוע. אחד מהבתים שנפגעו מהירי הוא ביתו של ראש עיריית שדרות לשעבר אלי מויאל. מצה"ל נמסר כי בוצע ירי מקלע כבד על ידי פעילי טרור משטח רצועת עזה. "צה"ל רואה את האירוע בחומרה ואת ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש בשטח הרצועה וממנה", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

בתגובה לירי לשדרות תקף צה"ל שתי עמדות חמאס בדרום רצועת עזה. מוקדם יותר, עמדה של חמאס בצפון הרצועה הותקפה על ידי טנק של צה"ל בעקבות ירי לעבר כוח צה"ל סמוך לגדר המערכת. לא היו נפגעים בקרב החיילים. גדודי חללי אל-אקצא, הזרוע הצבאית של פתח קיבל אחריות על הירי לעבר כלי הרכב הצה"לי ועל שדרות.

מויאל סיפר כי "פתאום שמעתי 'בום' חזק וראיתי רסיסים בגינה. כוחות הביטחון הגיעו למקום. מעולם לא פחדתי, חוויתי קסאמים אבל היה רעש גדול וזה הבהיל את השכנים", סיפר ראש העירייה לשעבר. מויאל הוסיף כי "הם לא יפחידו אותנו בחיים. אנחנו פה, עם ישראל חזק. זה לא פשוט כשאתה יושב בבית ומרגיש שהעולם רועד אבל שום דבר לא יזיז אותנו".

ירי מקלעים לעבר שדרות  16 במאי 2018. מערכת וואלה! NEWS
פגיעת הקליע בבית בשדרות, היום/מערכת וואלה! NEWS

ראש עיריית שדרות אלון דוידי קרא לשר הביטחון אביגדור ליברמן ולרמטכ"ל גדי איזנקוט להגיב "במלוא החומרה על ירי הקליעים לעבר שדרות. דין קליע כדין רקטה. חמאס הוא הריבון ואחראי לכל המתרחש שם. אני מחזק את מפקדי, קציני וחיילי צה"ל על פעולתם בכל הימים האחרונים ואנחנו יודעים שהם מגנים ושומרים עלינו. אנחנו עם התושבים שלנו בכל שאלה ובקשת סיוע ומרכז חוסן זמין לכל מי שנדרש לטיפול".

קליע נוסף שנורה מעזה פגע במכוניתה של תושבת שדות נגב ליד קיבוץ מפלסים. הנהגת לא נפגעה. ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, מסר כי אין להסכים לשגרה של ירי, הצתת שדות וסיכון חיי אדם. "אני קורא לתושבים להמשיך בשגרת החיים אבל לגלות ערנות ולהישמע להוראות הצבא", אמר עידאן. "אנחנו סומכים על צה"ל ובוטחים ביכולתו לשים קץ לירי המסכן חיי אדם. אנחנו עומדים מאחורי חיילי צה"ל והקצינים הלוחמים נגד ניסיונות חמאס לפגוע בנו".

מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר התראיין היום לאל ג'זירה, בריאיון הראשון שהוא מעניק לכלי תקשורת. בריאיון התייחס סינוואר להפגנות בגבול רצועת עזה, ואמר כי חמאס ופלגי ההתנגדות הפלסטיניים "דאגו שהתהלוכות יהיו עממיות ובדרכי שלום", וכי חמאס "לא מעוניין שהן יגלשו לעימות מזוין".

ירי מקלעים לעבר שדרות  16 במאי 2018. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
קליע שפגע בבית בשדרות, היום/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

האירוע התרחש על רקע העימותים בגבול רצועת עזה, שבהם נהרגו יותר מ-60 פלסטינים מאז יום שני ועוד יותר מ-2,000 נפגעו במהלך העימותים עם כוחות הביטחון. מניין ההרוגים הגבוה גרר תגובות נזעמות בעולם נגד ישראל, כולל משבר דיפלומטי חריף עם טורקיה, אולם צה"ל אמר כי הוא מנע פגיעה בגדר וסיכול שורה של פיגועים. בצבא אמרו אתמול כי 24 מבין ההרוגים היו פעילי חמאס או הג'יהאד האסלאמי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למתיחות הביטחונית באירוע לרגל פתיחת שגרירות גואטמלה ירושלים ואמר כי "אני שמח לומר שהיום לפחות ראינו שהיה יום יחסית שקט בגבול עזה. זה קרה בגלל ההיערכות הנכונה שלנו ובגלל הנחישות של חיילי צה"ל שמגנים על גבולותינו. הם לא מגנים מפני הפגנה אזרחית, זה מהלך מלחמתי של חמאס". "דובר חמאס אמר שכ-50 מ-60 ההרוגים הם אנשי חמאס", הוסיף נתניהו, "אנחנו יודעים מספרים דומים".

מוקדם יותר אמר שר הביטחון אביגדור ליברמן כי "הנהגת חמאס היא הנהגה של קניבלים, שמתייחסת גם לילדים שלהם כחימוש". לדברי ליברמן, "יש להם חימוש רקטי, ויש להם חימוש מסוג אחר - של נשים וילדים".

ירי מקלעים לעבר שדרות  16 במאי 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
חלון ביתו של מויאל שנפגע מהירי על שדרות, היום/מערכת וואלה! NEWS, -

בסיור באוגדת עזה אמר ליברמן כי סיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט ועם מפקד פיקוד הדרום אלוף אייל זמיר. "באתי להגיד להם תודה", אמר. "הם פעלו כפי שמצופה מהם, גם ברמה המבצעית וגם ברמה הנורמטיבית, ולכן על כולם להגיד תודה, מהחייל האחרון ועד למפקדים הבכירים".

בתוך כך, בכיר בחמאס סלאח אל-ברדוויל הודה היום כי 50 מתוך כלל הרוגי ההפגנות ביומיים האחרונים ברצועת עזה היו אנשי הארגון. בריאיון לרשת טלוויזיה פלסטינית, אמר חבר הלשכה המדינית כי "צעדות השיבה" נועדו להסרת המצור ו"לשחרור האדמות ולשובם של הפליטים".

(עדכון ראשון 17:08)

ירי מקלעים לעבר שדרות  16 במאי 2018. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
כוחות משטרה בסמוך למקום פגיעת בקליעים בשדרות, היום/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה
ירי מקלעים לעבר שדרות  16 במאי 2018. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
קיר בית שנפגע מהירי על שדרות, היום/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה
תושבי שדרות מתפנים בעקבות ירי קסאמים. שי מכלוף, מערכת וואלה!
"ראיתי רסיסים בגינה". מויאל/מערכת וואלה!, שי מכלוף
עימותים בגבול רצועת עזה. רויטרס, רויטרס
נגמ"ש צה"ל בגבול עזה, היום/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully