וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הרוגים באסון בנחל צפית: אותרה ללא רוח חיים הנעדרת האחרונה

אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן ומעיין ברהום מי-ם, צור אלפי ממזכרת בתיה, אגם לוי ממושב חירות, גלי בללי מגבעתיים, שני שמיר משהם, עדי רענן ממכמורת, אילן בר שלום מראשל"צ ורומי כהן ממאור נהרגו בשיטפון בדרום. ההלוויות יתקיימו במהלך היום וביום ראשון

צילום: שי מכלוף, דוברות המשטרה, אור רביד

כוחות החילוץ איתרו הלילה (שישי) לאחר שעות של חיפושים ללא רוח חיים את הנעדרת האחרונה מבין קבוצת המטיילים שנסחפה בשיטפון בנחל צפית שבערבה. צוותי מד"א קבעו את מותה במקום וגופתה הועברה למכון לרפואה משפטית. באסון בערבה נהרגו עשרה חניכי המכינה הקדם צבאית "בני ציון" בתל אביב.

ההרוגים הם אלה אור ממעלה אדומים, יעל סדן מירושלים, עדי רענן ממכמורת, צור אלפי ממזכרת בתיה, מעיין ברהום מירושלים, רומי כהן ממושב מאור, גלי בללי מגבעתיים, שני שמיר משהם, אילן בר שלום מראשל"צ ואגם לוי ממושב חירות.

בית החינוך אמי"ת במעלה אדומים פרסם הודעה עם היוודע דבר מותה של אלה אור, תלמידת בית הספר, ובה נכתב כי "אלה הייתה נערה מקסימה עם חלומות גדולים, תלמידה ערכית שהייתה אהובה על חברותיה ומורותיה".

אלה אור. -, מערכת וואלה! NEWS
אלה אור מירושלים, שנהרגה באסון/מערכת וואלה! NEWS, -
מעין ברהום, הרוגה מאסון השיטפון בערבה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
מעיין ברהום מירושלים/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

המנהלת ברנדה פרוור הורביץ אמרה כי "אלה היתה מהטובות שבתלמידות, ילדה עם ראש גדול שהיתה נכונה תמיד לעזור ולעשות למען האחר. אלה שילבה בין אהבת הארץ ואהבת עם ישראל מתוך אמונה גדולה. לאלה היתה חשובה מאוד אחדות עם ישראל ולכן בחרה ללכת למכינה שבה לומדים ביחד תלמידים מכל חלקי החברה. כולנו כואבים ומבקשים לחבק את המשפחה הנפלאה בשעה כה קשה".

על יעל סדן סיפרה ליאן, רכזת מגמת מחול בתיכון לאמנויות בירושלים, בה למדה כי "היא סיימה את המגמה בהצטיינות. ילדה מוכשרת, כוריאוגרפית מאוד מוכשרת. ילדה עם המון המון הומור. כשהיה לי מצב רוח לא טוב היא היתה מצליחה לעודד אותי. כל ילדה צריכה ליצור כוריאוגרפיה של עצמה כעבודה לבגרות, והיא יצרה עבודה מצוינת ומאוד מיוחדת. היא היתה בראש של המכינה, רצתה ללכת לשם".

יעל סדן. מערכת וואלה! NEWS
יעל סדן מירושלים/מערכת וואלה! NEWS
צור אלפי. מערכת וואלה! NEWS
צור אלפי, תושב מזכרת בתיה שנהרג באסון/מערכת וואלה! NEWS

ראש מועצת מזכרת בתיה מאיר דהן כתב בחשבון הפייסבוק שלו על צור אלפי. "תושבי מזכרת בתי היקרים, בצער רב ובתדהמה אני מבקש להודיע כי באסון היום בנחל צפית נספה תלמיד תיכון רבין, צור אלפי מכתה י"ב. מיד עם היוודע דבר האסון כינסתי את צוותי החינוך, הרווחה, הפסיכולוגים ומנהלים בכירים במועצה על מנת לתת מענה ותמיכה לתלמידי השכבה שמתמודדים עם האסון הכבד. כולנו מחבקים ומשתתפים בצערם של בני המשפחה ומשפחת תיכון רבין".

המועצה האזורית לב השרון פרסמה הודעת תנחומים על מותה של התלמידה אגם לוי, בת 18. "אנו משתתפים בצערה הכבד של משפחת לוי על אובדן בתם אגם. זוהי שעה קשה עבור כולנו." אינה ויינברג מחנכת הכיתה שבה למדה לוי סיפרה כי "אגם היתה תלמידת כיתה י"ב, שילבה הצטיינות בלימודיה עם פעילות התנדבותית בבית הספר ובתנועת הנוער. היתה נערה אהובה ומוערכת על ידי מוריה וחבריה. זוהי שעה קשה עבור כולנו, אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה. יהי זכרה ברוך".

רומי כהן. מערכת וואלה! NEWS
רומי כהן, ממושב מאור שנהרגה באסון/מערכת וואלה! NEWS
גלי בללי שנהרגה בשיטפון בערבה, 27 באפריל 2018. באדיבות המשפחה, באדיבות המצולמים
גלי בללי מגבעתיים/באדיבות המצולמים, באדיבות המשפחה

אלה ספיר-גונן, מנהלת בית הספר התיכון שמעון בן צבי בגבעתיים, בו למדה גלי בללי, סיפרה על "תלמידה ערכית וייחודית, מלאה בטוב לב ובאהבת אדם, שהצטיינה בכל תחום בו נגעה. זהו אובדן עצום והכאב בלתי נסבל. עדיין לא מעכלים ולא מוכנים לקבל את האסון הנורא".

סבה של אגם לוי סיפר כי היא "ילדה של התמדה והתנדבות עד אין קץ. היא חזרה לפני שנה וחצי מהתנדבות באפריקה, חנכה ילדים חולים, סיימה את הפרויקט הזה ונסעה להתנדב בווייטנאם, שם חנכה ילדי בית ספר. ההתנדבות היא חלק ממנה. היא ילדה מוכשרת מאוד. היא התגאתה מאוד בזה שהיא התקבלה למכינה הזאת, והפנימייה לקחה לה את החיים", אמר הסב שזעם על קיום הטיול: "זה בלתי שפוי לחלוטין, זה בלתי נתפס", אמר מחוץ לבית המשפחה במושב חירות.

"אסון כבד נפל על משפחת שמיר האהובה וקהילת שוהם כולה. שני היתה הילדה שכל הורה מייחל לה", ספד ראש מועצת שהם גיל ליבנה לנערה שני שמיר, תושבת העיר. "חכמה, חברותית מנהיגה ומובילה בכל. כיהנה כחברת מועצת הנוער הרשותית ורכזת מדריכים צעירים בשבט עמית. אנו מחנכים את הילדים שלנו למנהיגות, בגרות ואחריות, ומצער כל כך שבנסיבות האסון הזה נכשלנו כמבוגרים".

שני שמיר. מערכת וואלה! NEWS
שני שמיר משהם/מערכת וואלה! NEWS
אגם לוי, הרוגה באסון השיטפון בערבה. פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
אגם לוי, הרוגה באסון השיטפון בערבה/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק

ניסים, אביו של רון, נער שנפצע בשיטפון ומאושפז בבית החולים סורוקה אמר כי הנערים היו אמורים לסייר בירושלים, וכי מסלול הטיול שונה. "רק היום נודע לנו שהם הגיעו לאזור הערבה. זה יותר גדול מנס, זה נס משמים. אני יודע מה היה שם אבל אני לא יכול לעכל את זה".

"הוא היה בערך חצי שעה בשיטפון ונסחף, ואחרי חצי שעה החזיק בענף עץ", סיפר האב. "מה שהקשה עליו זה 20 ליטר מים שהיו עליו, כך שהיה לו קשה להחזיק מעמד. אחרי זה מסוק פינה אותו".

הבוקר החלו כוחות משטרה ומתנדבים מיחידות החילוץ השונות בסריקות אחר נהג משאית שנעדר בערבה. משאיתו נמצאה כשהיא הפוכה על צידה בסמוך ליישוב נאות הכיכר, ואילו הנהג לא נמצא. קיים חשש שנסחף בשיטפונות העזים שפקדו את האזור.

אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. מערכת וואלה! NEWS
כוחות חילוץ בזירת האסון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS

שר החינוך נפתלי בנט אמר כי "אסון קשה פקד את מדינת ישראל. ליבנו עם המשפחות של הנערות והנערים שנספו בשיטפונות. משרד החינוך ימשיך בימים הקרובים ללוות את הצוותים החינוכיים בבתי הספר שבהם למדו התלמידים".

האירוע החל סמוך לשעה 15:00, כשחברי הקבוצה סיירו בערוץ הנחל. מתחקיר ראשוני של המשטרה עולה כי כשהחל השיטפון הצליחו כעשרה נערים לחלץ את עצמם ללא פגע, בעוד ששאר הנערים נקלעו לשיטפון.

חובש רפואת חירום במד"א איתן שלמה, שפינה לבית החולים סורוקה שני נערים שנפצעו קל, סיפר כי "עוד כשהיינו בדרך למקום חלפנו על פני שלוליות גדולות וסחף על הכביש, כשטרקטורים פינו לנו את הדרך. סמוך לכניסה לנחל חברנו לכוחות מד"א שהיו במקום והעבירו אלינו נער ונערה כבני 17, הם היו בהכרה מלאה וסבלו מחבלות בגפיים, בפנים ובראש. הם סיפרו שלא הצליחו להימלט מהשיטפון ונסחפו בזרם הגדול".

סריקות אחר נהג משאית נעדר. שי מכלוף
סריקות אחר נהג המשאית שנעדר ליד נאות הכיכר, הבוקר/שי מכלוף

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "מדינת ישראל אבלה על החיים הצעירים והמבטיחים שנגדעו באסון הכבד בערבה. אנו מחבקים בכאב את המשפחות המתייסרות ביגונן ומתפללים להחלמתם המהירה של הפצועים".

(עדכון ראשון: 21:34)

חיפושים אחר נהג משאית נעדר באזור נאות הכיכר. שי מכלוף
המשאית שנמצאה הפוכה ליד נאות הכיכר, הבוקר/שי מכלוף
אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים  
(פתח המכינה הקדם צבאית בתל אביב). קובי ריכטר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
מכינת בני ציון בתל אביב, אמש/מערכת וואלה! NEWS, קובי ריכטר/TPS
אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. דוברות כבאות מחוז דרום, מערכת וואלה! NEWS
כוחות החילוץ בערבה, אמש/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות מחוז דרום
אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים. דוברות כבאות והצלה, מערכת וואלה! NEWS
נחל צפית, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות כבאות והצלה
אוטובוס של נערים נקלע לשיטפון במהלך טיול בנחל צפית שבערבה. שוטרים, מתנדבים מיחידת החילוץ ערבה ומסוקים של צה"ל הוזעקו לחלץ את הנערים

- המפכ"ל רוני אלשיך במקום השטיפון -. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
המפכ"ל רוני אלשיך בזירת האסון, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully