וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי לשעבר יונה מצגר התחייב: לא אשרת בתפקיד רב ציבורי בישראל

20.4.2018 / 16:25

מצגר, שהורשע בעבירות שחיתות ונושא עונש מאסר ממושך, הסכים להתחייב שלא לכהן בתפקיד רב עיר, מושב או שכונה עד גיל 70 - גיל הפרישה לרבנים בתפקיד ציבורי. לפני כחודשיים פורסם בוואלה! NEWS כי הוא שוקל למלא תפקיד רבני בחו"ל לאחר שיסיים את תקופת מאסרו

צילום: מאצ'י הוף

הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר, הנושא עונש מאסר בכלא מעשיהו שברמלה, התחייב השבוע שלא יכהן יותר כרב עיר, מושב או שכונה בישראל. התחייבותו של מצגר היא שלא לכהן בתפקידים אלה עד גיל 70, שהוא ממילא גיל הפרישה של רבנים בתפקידים ציבוריים בארץ. ההתחייבות באה בעקבות דרישה של התנועה לאיכות השלטון מהרבנות הראשית לשלול ממצגר, שהורשע בעבירות שוחד, מרמה והעלמת מס ונידון למאסר ממושך, לשלול ממנו את התואר רב. בכך לא תצטרך הרבנות לשלול ממנו את תעודת הכשירות.

עורכי הדין שחר סקברר ונמרוד גרון, המייצגים את מצגר, שיגרו השבוע מכתב ליועץ המשפטי לרבנות הראשית, עו"ד הראל גולדברג, שבו ציינו כי תואר הרבנות איננו תואר שמוקנה על ידי הרבנות אלא על ידי הציבור, "ועל בסיס השכלתו, אמונתו ורוחב ידיעותיו של אדם". עורכי הדין טענו גם כי הבקשה לשלול ממצגר את תעודת הכשירות שהוענקו לו על ידי הרבנות היא בקשה "משוללת יסוד משפטי או עובדתי". לצד הטענות המשפטיות נטען כי מצגר כיהן "במשרה רמת הדרג כרב הראשי לישראל באופן מרשים ומעורר גאווה לרבנות הראשית ולעם ישראל כולו".

הסדר הטיעון נדחה ועונשו של הרב מצגר הוחמר; ירצה עונש מאסר של 4.5 שנים. רוני כנפו
מצגר בהכרעת הדין, בשנה שעברה/רוני כנפו

"הרב, שכידוע מרצה בימים אלה את עונשו בבית המאסר עסוק, בין היתר, בחשבון נפש עמוק ויסודי", אמרו עורכי הדין. לטענתם, ההודעה על כך שלא יישא תפקיד ציבורי שבא מכוח תעודת הכשירות שקיבל מהרבנות באה מתוך ה"רוח שהתווה כבוד הרב במסגרת ההליך הפלילי מתוך אמונה שלמה בחרטה, בלקיחת אחריות אישית וציבורית ומתוך כוונה להיטהר ולהתנקות מכל אשם ולשלם את חובו לחברה".

בחודש פברואר אשתקד פורסם בוואלה! NEWS כי מצגר שקל עם מקורביו תפקיד רבני בחו"ל לאחר שיסיים את תקופת מאסרו. מצגר נושא עונש מאסר של שלוש וחצי שנים, כפי שנקבע בהסדר הטיעון המקורי שאליו הגיע עם פרקליטות המדינה. עונשו של מצגר היה ארבע וחצי שנים, לאחר שהסדר הטיעון עמו נדחה, ואולם ערעורו התקבל לאחר ששופטי בית המשפט העליון הפכו את החלטת המחוזי.

מצגר הוא האסיר ה-14 באגף 10 במעשיהו, שבו הוחזק גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע אף הוא בעבירות שחיתות. מצגר יצא לאחרונה לחופשה קצרה עם בני משפחתי במהלך חג הפסח.

  • עוד באותו נושא:
  • יונה מצגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully