וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן על ההפגנות בגבול עזה: "פחות מפגינים - אבל יותר טרור"

20.4.2018 / 15:30

בסיור בעוטף עזה הצהיר שר הביטחון כי ישראל "תדע להתמודד עם הפגנות אלימות ואיומים" מעבר לגדר המערכת. על המתיחות עם איראן בגבול הצפון אמר: "לא כדאי לנסות את צה"ל ואת מדינת ישראל"

צלמים זמניים מורשים

שר הביטחון אביגדור ליברמן סייר היום (שישי) ביישובי עוטף עזה, בצל ההפגנות הנערכות בגבול הרצועה. "זה שעברנו את כל החגים בשקט, זה הישג של פיקוד הדרום", אמר השר והוסיף כי "אנחנו מנהלים פה קרב עיקש, והצד השני חייב להבין - יש פה צבא נחוש".

"אני צופה שתושבי עזה ייקחו את גורלם בידם ולא ילכו שולל אחרי חמאס", הוסיף השר הבהיר כי "בכל שבוע יש פחות אנשים, אבל הרבה יותר פעולות טרור. אנחנו יודעים להתמודד עם הפגנות אלימות, ועם האיומים".

"חבל להם על הזמן", אמר ליברמן על המפגינים. "חבל על המאמץ, אני מצפה שתושבי עזה ייקחו את גורלם בידם ושחמאס לא יוליך אותם שולל". לדבריו, "הגעתי לפה אפילו בלי שכפ"ץ. אני סומך על צה"ל כמו שכולם סומכים על צה"ל. אני מסתכל על אזרחים ואני מבין עד כמה פה כולם מרגישים מוגנים".

שר הבטחון סייר בגבול הצפון: "לא נאפשר הפיכת סוריה למוצב קדמי של איראן". צילום: משרד הבטחון, עריכה: שניר דבוש, מערכת וואלה! NEWS
"קרב עיקש". ליברמן/מערכת וואלה! NEWS, צילום: משרד הבטחון, עריכה: שניר דבוש
הפגנות פלסטינים בגבול רצועת עזה 20.4.18. רויטרס, רויטרס
מפגינים בעזה, היום/רויטרס, רויטרס

לגבי האיום שמהווה איראן בגבול סוריה אמר ליברמן כי "אנחנו שומעים כבר הרבה מאוד שנים על האיומים האלה. אנחנו לא מתרגשים ואני מציע לכל אלה שבגבול הצפוני לחשוב היטב מה הם עושים. לא כדאי להם לנסות את צה"ל ולא את מדינת ישראל, ואנחנו מוכנים לכל תרחיש".

בהפגנות שהתחדשו היום נהרג פלסטיני מירי צה"ל, כך מסר משרד הבריאות הפלסטיני. ההרוג, נביל אבו עאקל בן ה-28, נורה על ידי כוח צה"ל מזרחית לג'באליה.

הבוקר פיזר צה"ל כרוזי אזהרה לתושבי רצועת עזה לקראת ההפגנות בקרב גדר המערכת, ובו הזהיר אותם מהתקרבות לגדר, מניסיון פגיעה בה ומניסיונות לבצע פיגועים. בכרוז נכתב כי ארגון חמאס מנצל את האזרחים לביצוע פעולות טרור וכי "צה"ל מוכן לכל תרחיש". עוד נכתב: "אל תצייתו להוראות חמאס אשר מסכנות את חייכם. אפשר גם אחרת - עתידכם בידכם".

הפגנות פלסטינים בגבול רצועת עזה 20.4.18. רויטרס, רויטרס
מפגין בגבול הרצועה, היום/רויטרס, רויטרס

בתוך כך הזהיר היום השר ישראל כץ את הנהגת חמאס ברצועה ואמר כי "איומי הג'יהאד האסלאמי לפגוע בקציני צה"ל בירי צלפים מהווים חציית קו אדום". לדבריו, "על הנהגת חמאס לדעת שכל ירי ופגיעה במפקדי צה"ל, מצד כל גורם בעזה, תביא באופן מידי לחידוש מדיניות הסיכולים ולפגיעה קשה בהנהגת חמאס בעזה".

על פי הודעת הרשות הלאומית העליונה לצעדת "השיבה הגדולה ושבירת הסגר", ההפגנות מתקיימות הפעם בסימן ההרוגים בחודש האחרון והאסירים הפלסטינים הכלואים בישראל. זאת, בהמשך לסדרת הפגנות שהתקיימו לאחרונה בגבול הרצועה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מביקורו בעוטף עזה עם אלוף פיקוד הדרום, אייל זמיר. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
שר הביטחון אביגדור ליברמן ואלוף פיקוד הדרום אייל זמיר, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מביקורו בעוטף עזה עם אלוף פיקוד הדרום, אייל זמיר. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
מביקרו של שר הביטחון בגבול עזה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מביקורו בעוטף עזה עם אלוף פיקוד הדרום, אייל זמיר, מפקד אגף המבצעים ניצן אלון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, משרד הביטחון
אלוף פיקוד דרום אייל זמיר, שר הביטחון אביגדור ליברמן ואלוף אגף המבצעים ניצן אלון, היום בגבול עזה/משרד הביטחון, אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מיצג שהציבו פלסטינים במהלך הפגנה בסמוך לגדר המערכת ברצועה, עם דיוקנותיהם של השבויים הישראלים שנמצאים בידי חמאס, אפריל 2018. צילום מסך
דיוקונותיהם של השבויים הישראלים בהפגנה בעזה, היום/צילום מסך
הפגנות בגבול רצועת עזה 20.4.18. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
גבול הרצועה, היום/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו
הפגנות באזור גדר המערכת ברצועת עזה ממזרח לרפיח, 20 באפריל 2018. רשת קודס, מערכת וואלה!
מפגינים בקרבת הגדר ברצועת עזה, היום/מערכת וואלה!, רשת קודס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully