וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחאה לגיטימית": שוחררו הנערים שתלו מודעות נגד מח"ט שומרון

בית המשפט דחה את בקשת המשטרה להאריך את מעצר החשודים וקבע כי המודעות שבהן נכתב כי אל"מ גלעד עמית "יורה ביהודים" לא מהוות הסתה. "עומדת לאדם זכות להביע דעתו, גם אם אינה מכובדת ואף מנוסחת בלשון מקוממת", נכתב בהחלטה

מג"ד 50 סא"ל גלעד עמית. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
אל"מ עמית/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

בית משפט השלום בראשון לציון דחה אתמול (חמישי) את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם של שני הנערים שנעצרו בחשד לתליית מודעות בגנותו של מח"ט שומרון, אלוף-משנה גלעד עמית - והורה לשחרר אותם ללא תנאי. בתוך כך, נערים נוספים שנעצרו בעקבות חלוקת פליירים דומים שוחררו בתחנת המשטרה ללא דיון.

השופט ארז מלמד קבע כי אין במודעות עבירת הסתה. "מקובלת עליי עמדת המשיבים, כי עומדת לו לאדם זכותו להביע את דעתו בעניינים שעל סדר היום, גם אם דעתו אינה מכובדת ומכעיסה, ואף אם זאת מנוסחת בלשון בוטה ומקוממת", כתב השופט בהחלטתו.

עוד בוואלה! NEWS:
"השירות הפך לדרך חיים": מפקד אגוז שנפצע בצוק איתן הדליק משואה
מאיזנקוט ועד עדן בן זקן: 70 ישראלים בוחרים את המילה שלהם
מרים פרץ בטקס פרס ישראל: "הפכתי את יגוני לניגון חדש"

שלטים בגנותו של אל"מ גלעד עמית.
נערים נוספים שוחררו ללא דיון. מודעה נתלתה שנגד אל"מ עמית

ארבעה חשודים נעצרו אתמול בחשד לתליית המודעות שבהן נכתב: "מח"ט שומרון יורה ביהודים". הם נחקרו בתחנת המשטרה באריאל בחשד להעלבת עובד ציבור. מהמשטרה נמסר כי נבדק חשד להסתה.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו, שייצג את הנערים, אמר כי "מצער שפעם אחרי פעם קטינים, חלקם בני 13 ו-14, נעצרים שעות ארוכות תוך הפרת החוק בכלל והוראות חוק הנוער בפרט."

רום הוסיף כי לא היה מקום לעצור את החשודים. "אנו מעריכים מאד את כוחות צה"ל", אמר. "אך מצער שהכוחות עסוקים ברדיפה ובהשתקת נערים שחולקים בדעתם על התנהלותו של המח"ט בנושא פינוי מאחזים בתקופה האחרונה, וכן מביעים מחאה על שימוש בירי חי לעבר קטינים יהודים. יש לקוות שכל הגורמים ילמדו את החלטת בית המשפט, יפנימו אותה ויאפשרו לנערים להמשיך את מחאתם החוקית והלגיטימית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שלטים בגנותו של אל"מ גלעד עמית.
מודעה נתלתה שנגד אל"מ עמית

המודעות הן ככל הנראה תגובה לאירוע שהתרחש בשבת האחרונה, אז הגיעו כוחות צה"ל למאחז ראש יוסף שבאזור איתמר במטרה לפנות מבנה לא חוקי. החיילים במקום ביצעו ירי חי באוויר, והנערים טענו כי הירי עבר ממש בסמוך לראשם.

מדובר צה"ל נמסר אתמול כי "הלילה נתלו שלטים מקוממים, פסולים ומסיתים נגד מח"ט שומרון במספר מקומות במרחב החטיבה. כוח מהחטיבה זיהה שני חשודים תולים את השלטים, הם נעצרו והועברו לחקירת משטרה. בשעות האחרונות נעצרו חשודים שחילקו עלונים במרחב בסיס החטיבה המרחבית, הפתוח לביקור במסגרת יום העצמאות. גם הללו הועברו למשטרה. מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, שוחח עם המח"ט והביע את הערכתו על עשייתו".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט אמר כי מדובר באירוע חמור, הקורא תיגר על צה"ל ויש להוקיע אותו. "צר לי שכך בחרו גורמים קיצוניים לציין את יום העצמאות ה-70. אותם גורמים פועלים נגד מי שמגן לילות כימים על ביטחון המדינה ואזרחיה, באופן מקצועי הראוי לכל הערכה".

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי המודעות הן בושה וחרפה. "נפעל בכל האמצעים כדי למצות את הדין עם האחראים", הוסיף ליברמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully