וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרים פרץ בטקס פרס ישראל: "הפכתי את יגוני לניגון חדש"

16 כלות וחתני פרס ישראל קיבלו את הפרס היוקרתי, ביניהם הסופר דוד גרוסמן, יזם ההייטק גיל שוויד, והשר לשעבר דוד לוי. הטקס נערך במעמד ראש הממשלה, נשיא המדינה, יו"ר הכנסת ונשיאת בית המשפט העליון. בנט: "לא רק הימין אוהב את ישראל - לא רק השמאל רוצה שלום"

בווידאו: מרים פרץ בטקס קבלת פרס ישראל/צילום: כאן11

טקס הענקת פרס ישראל נערך אמש (חמישי) בבנייני האומה בירושלים, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, כלות וחתני פרס ישראל.

את הפרס קיבלו השנה פרופ' אלישע קימרון (חקר היהדות) פרופ' אלישע קימרון (חקר היהדות), פרופ' שלמה הבלין (חקר הפיזיקה), פרופ' יצחק שלזינגר (חקר הפסיכולוגיה), פרופ' אדווין סרוסי (חקר המוסיקולוגיה), פרופ' סרג'יו הרט (חקר הכלכלה), פרופ' אלכס לובוצקי (חקר המתמטיקה ומדעי המחשב), דוד גרוסמן (ספרות), רון בן ישי (תקשורת), גיל שויד (טכנולוגיה וחדשנות יישומית).

בנוסף להם קיבלו את הפרס גם יהודית ויהודה ברוניצקי (תעשייה), מרים פרץ (חיזוק הרוח היהודית-ישראלית), דוד לוי (חברה וקהילה), נתן שרנסקי (קליטת עלייה וקיבוץ גלויות), יהודה הראל (חקלאות והתיישבות), פרופ' נאוה בן צבי (חברה וקהילה - חינוך).

עוד בוואלה! NEWS:
גיל שויד לוואלה! TALK: "כדי לעזור להייטק, המדינה צריכה לא להפריע"
מייסד חברת צ'ק פוינט גיל שויד הוא חתן פרס ישראל הראשון בהייטק

מרים פרץ בטקס פרס ישראל. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרץ בעת קבלת הפרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם השכולה מרים פרץ דיברה בשם הזוכים, ואמרה כי "כשהלב מלא אמונה, הוא יכול לעמוד באתגרים קשים וליצור יצירות גדולות. זו יצירתי, היא הנטועה בלבבות. הפכתי את יגוני לניגון חדש". עוד הוסיפה כי יש להכיר "בכך שרב המשותף בינינו על המפריד - כולנו חפצי חיים, כולנו חפצי שלום, זה הבית של כולנו, ואין בלעדיות של אהבת העם והמולדת לצד מסוים. כולנו נושאים באחריות לאופיו, לערכיו ולעתידו של הבית הזה".

שר החינוך נפתלי בנט הנחה היום את מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב ללמד במהלך השבוע הבא את נאומה של פרץ בבתי הספר. על פי ההנחיה, צוותי המקצוע במשרד יגבשו מערכי שיעור על בסיס הנאום, אשר יילמדו ברחבי הארץ. לדברי בנט, פרץ "איחדה ורוממה בנאומה אומה שלמה כאשר הצליחה לצייר במילים את כמיהתה של החברה הישראלית כולה לאחדות ולשותפות. זכינו כולנו לשמוע אמש דברי אלוהים חיים, ועתה נוודא כי הם יחלחלו גם לדור הבא".

בנט, שנאם בפתח הטקס, בירך את הזוכים ואף התייחס לשוני ולגיוון בהרכבם. "כולנו משפחה אחת - משפחה מגוונת, תוססת, משפחה וכחנית - אבל משפחה אחת", אמר. "הביטו במקבלי פרס ישראל על הבמה: כמה הם שונים - בארץ מוצאם, בדעותיהם, במבטאם - אך כל הכלות והחתנים שותפים בשאיפתם לבנות כאן מדינת ישראל מופלאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מרים פרץ וגרוסמן מתבקים. צילום מסך
פרץ וגרוסמן מתחבקים בטקס/צילום מסך

"אנחנו עם של רעיונות ואנחנו עם של ויכוחים - והוויכוחים הם שיוצרים את הרעיונות", אמר בנט . "אחד מיסודות ה-Start up Nation הוא החיכוך הבריא בין אנשים מרקע שונה, עם דעות שונות. אומת הסטארט-אפ תלויה בכך שנמשיך להתפלמס. אך האחדות בתוכנו היא התנאי שנמשיך להתקיים. אחדות איננה אחידות. אחדות אין פירושה מחיקת ההבדלים בינינו. להפך, אחדות פירושה שאנחנו חוגגים את ההבדלים וצומחים בזכותם".

"כשר החינוך, אני פונה מכאן לנוער הישראלי המופלא: קחו אחריות! בואו נפיג את החרדות אחד מהאחר", הוסיף שר החינוך. "נתמודד עם הטיעון, ולא עם הטוען. נקשיב באמת. נזכור שאנחנו משפחה אחת. לימין אין מונופול על הפטריוטיות בדיוק כפי שלשמאל אין מונופול על זכויות האדם. לא רק הימין אוהב את ארץ ישראל ולא רק השמאל שואף לשלום".

(עדכון ראשון 19:38)

מרים פרץ נואמת בטקס פרס ישראל - 19 באפריל 2018. לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נאומה של מרים פרץ בטקס/לשכת העיתונות הממשלתית, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully