וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יורה ביהודים": מודעות נגד מח"ט שומרון נתלו במאחזים; ארבעה נעצרו

הארבעה חשודים שתלו ברחבי השומרון מודעות חריפות בגנותו של אל"מ גלעד עמית, ככל הנראה בתגובה לירי חי בעת פינוי מבנה לא חוקי במאחז. הם יובאו להארכת מעצרם עם צאת החג. המשטרה: נבדק חשד להסתה

שלטים בגנותו של אל"מ גלעד עמית.
"לא מדובר בעבירות שיש לעצור בגינן". מודעה נגד אל"מ עמית

ארבעה צעירים, בהם שני קטינים, נעצרו היום (חמישי) בחשד שתלו הלילה ברחבי השומרון מודעות בגנותו של מפקד החטיבה המרחבית שומרון אלוף-משנה גלעד עמית. על פי החשד, השניים תלו מודעות שבהן נכתב בין היתר: "מח"ט שומרון יורה ביהודים". שני החשודים נחקרו בתחנת המשטרה באריאל בחשד להעלבת עובד ציבור, והם יובאו לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בראשון לציון עם צאת יום העצמאות. מהמשטרה נמסר כי נבדק חשד להסתה.

המודעות הן ככל הנראה תגובה לאירוע שהתרחש בשבת האחרונה, אז הגיעו כוחות צה"ל למאחז ראש יוסף שבאזור איתמר במטרה לפנות מבנה לא חוקי. החיילים במקום ביצעו ירי חי באוויר, והנערים טענו כי הירי עבר ממש בסמוך לראשם.

עוד בוואלה! NEWS:
"אני עולה לשמירה": כשהנשיא ריבלין ביקר את חיילי המילואים
בעקבות תקלה: לוחמי אוגדת מילואים קיבלו קריאה לגיוס
"הילדה שלנו הייתה גיבורה": הלוחמת הראשונה שנהרגה בצה"ל

שלטים בגנותו של אל"מ גלעד עמית.
"המעצר מנוגד לחוק". אחת המודעות נגד אל"מ עמית

מדובר צה"ל נמסר כי "הלילה נתלו שלטים מקוממים, פסולים ומסיתים נגד מח"ט שומרון במספר מקומות במרחב החטיבה. כוח מהחטיבה זיהה שני חשודים תולים את השלטים, הם נעצרו והועברו לחקירת משטרה. בשעות האחרונות נעצרו חשודים שחילקו עלונים במרחב בסיס החטיבה המרחבית, הפתוח לביקור במסגרת יום העצמאות. גם הללו הועברו למשטרה. מפקד פיקוד מרכז, אלוף נדב פדן, שוחח עם המח"ט והביע את הערכתו על עשייתו".

הרמטכ"ל גדי איזנקוט, אמר כי מדובר באירוע חמור, הקורא תיגר על צה"ל ויש להוקיע אותו, "צר לי שכך בחרו גורמים קיצוניים לציין את יום העצמאות ה-70. אותם גורמים פועלים נגד מי שמגן לילות כימים על ביטחון המדינה ואזרחיה, באופן מקצועי הראוי לכל הערכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

עורך דינם של החשודים: "ניסיון לסתימת פיות"

"צה"ל רואה חשיבות בשמירת הביטחון, החוק והסדר ובשימור מרקם היחסים עם ההתיישבות, וימשיך לפעול יחד עם משטרת ישראל וההנהגה המקומית למיגור מקרי קיצון מסוג זה", הוסיף. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי "‏הכרוזים נגד מפקד חטיבת שומרון הם בושה וחרפה".

עו"ד נתי רום המייצג את העצורים מטעם ארגון "חוננו" מסר כי "מצער לראות דווקא ביום העצמאות את המשטרה עוצרת קטין ובגיר ללא עבר פלילי, תוך ניסיון לסתימת פיות ולפגיעה קשה בחופש הביטוי של הנערים".

לדבריו, "כפי שבית המשפט העליון קבע בעבר, הרי שאין מדובר פה בעבירות ובטח לא בעבירות שיש לעצור בגינן. מדובר בפגיעה קשה בחירותם של הנערים, והמעצר מזכיר התנהלות של משטרים טוטליטריים". עוד אמר כי "ידוע מראש שהנערים ישוחררו. המשטרה משתמשת במעצר ככלי ענישה, וזאת בניגוד לחוק".

ממועצת שומרון נמסר בעקבות תליית השליטים כי "יותר מ-12 אלף איש חגגו היום יחד עם חטמ"ר שומרון ומועצה אזורית שומרון את יום העצמאות בחטמ"ר. כחמישה פרובוקטורים, רובם לא מהשומרון, הוציאו מודעות נגד המח"ט וניסו להפריע למהלך האירוע. עובדי מועצה אזורית שומרון וראש המועצה עצמו עבדו עד 03:00 בלילה כדי להסיר את המודעות". ראש מועצת שומרון יוסי דגן: "תושבי השומרון מחבקים את חיילי צהל ואוהבים אותם. ביום העצמאות נחזק את המחט ואת חיילי מח"ט שומרון על פעילותם מלאת הגבורה והעוז להגנה על מדינת ישראל בכלל ועל השומרון בפרט".


(עדכון ראשון: 12:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully