וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות שקד למתן חנינה: הלום קרב שגידל קנאביס ואם שגנבה ממעסיקה

18.4.2018 / 16:27

במסגרת המתווה שעליו סוכם לרגל יום העצמאות ה-70, שרת המשפטים הגישה את המלצותיה לנשיא ריבלין שייצטרך להכריע לאילו אסירים להעניק חנינה. "אין יום מתאים מהיום להעביר מסר של עידוד השיקום והחיזוק של מי שנלחם", אמרה שקד

צילום: רוני כנפו, עריכת וידאו: ניר חן

שרת המשפטים איילת שקד חתמה היום (רביעי) על ההמלצות הראשונות לנשיא המדינה ראובן ריבלין למתן חנינות ערב יום העצמאות ה-70. שקד המליצה להעניק חנינה לגבר הלום קרב, ששירת כלוחם במלחמת לבנון הראשונה, והוכנס למאסר בגין גידול קנאביס לשימוש עצמי. המלצה נוספת לחנינה ניתנה עבור גרושה ואם לילדה שגנבה ממעסיקה שנידונה לעונש של תשעה חודשי מאסר, והשיבה את הכספים עוד טרם תחילת ביצוע המאסר.

"המקרים שהובאו בפניי והמלצתי לגביהן על מתן חנינה הם אלו העונים לקריטריונים של המתווה המיוחד של חנינות ה-70", הסבירה שקד. "אין יום מתאים מהיום, לקראת סיום יום הזיכרון וכניסת יום העצמאות, להעביר מסר של עידוד השיקום והחיזוק של מי שנלחם במלחמות ישראל ובמשך שנים סובל מהלם והסתבך בפלילים בשל צריכת סמים".

עוד בוואלה! NEWS:
79% קרביים, 82% נולדו בעיר: חברי פורום מטכ"ל חוגגים עצמאות
נתניהו בטקס לנפגעי פעולות האיבה: "נעמוד מול הקנאות הברברית"
"ממשיכה את המורשת שלו": האם השכולה שנחושה לתרום לקהילה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין יום מתאים מהעברת מסר של שיקום". שקד חותמת על ההמלצות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה על מתן החנינות נתונה בידיו של ריבלין. לפני הכריזו ריבלין ושקד על מתווה חנינות מיוחדת, המבוסס על שיקולי חסד ורחמים ועל "תקנות השבים", העיקרון במשפט העברי שלפיו ניתן להיטיב עם עבריין המתקן את דרכו. במסגרת "מתווה ה-70", ייעשה שימוש רחב מן הרגיל בסמכות החנינה ויינתן משקל מיוחד למאפיינים ולנסיבות אישיות ומשפחתיות, כמו גם לתהליכי טיפול ושיקום.

על פי המתווה, החנינות יינתנו רק לאחר הגשת בקשת חנינה, שקילת כל מקרה לגופו ולאחר קבלת חוות דעתה של שרת המשפטים. זאת, כדי להבטיח שהחנינות שיינתנו במסגרת המתווה לא יסכנו את הציבור ולא יפגעו באכיפת החוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הנשיא ריבלין בכנס של קרן לאוטמן לחינוך: "הסתה היא מחוץ לגבולות ההכלה". צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי, אתר רשמי
ההחלטתה נתונה בידיו. ריבלין/אתר רשמי, צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully