וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לתינוק ערבי אני עורף את הראש": תושב פתח תקווה נאשם בהסתה

16.4.2018 / 13:20

יותר מאלף עוקבים בפייסבוק נחשפו להסתה מצד זהר זוארץ, שקרא לאלימות נגד ערבים וכוחות הביטחון. בין פרסומיו ברשת החברתית: "צאו לרחובות וטבחו את כל הערבים!". הפרקליטות דורשת למנוע ממנו גישה לאינטרנט: "אדם קיצוני, המלא בשנאה יוקדת"

צילום: זכריה סדה

(בווידאו: תיעוד כתובות "תג מחיר" ו"נקמה" מרוססות על מסגד ליד שכם, שישי)

הפרקליטות הגישה בימים האחרונים לבית משפט השלום בפתח תקווה כתב אישום נגד זהר זוארץ, תושב פתח תקווה בן 33, בגין הסתה לאלימות, הסתה לגזענות, תמיכה בארגון טרור ועבירות נוספות שנעשו כביכול ממניע של גזענות כלפי ערבים.

כתב האישום הוגש באישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, כפי שנדרש במקרים של עבירות הנוגעות לחופש הביטוי. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורך דין רועי רייס מפרקליטות מחוז מרכז, בין השנים 2012 ל-2017 ניהל זוארץ חשבון פייסבוק פתוח ובו יותר מאלף עוקבים. באותן שנים, לרוב על רקע אווירה ציבורית רגישה ששררה בארץ, פרסם בפייסבוק קריאות למעשי אלימות והסתה לגזענות נגד ערבים, קריאות לאלימות נגד כוחות הביטחון ועוד. זאת, על אף שנחקר בגין הפוסטים וכן נעצר בעקבותיהם.

עוד בוואלה!NEWS:
המאבק בפשיעה החקלאית: הנאשם ברצח דוד בר קפרא הורשע בהריגה בלבד
איפה רוכשים ומה יהיה המחיר: המדריך לרפורמת הקנאביס הרפואי
יותר ממאה משתתפים, 1,100 דולר לאדם: מצעד הבזבוז של קק"ל בפולין

צמיגים נוקבו וכתובות רוססו הלילה על כלי רכב ועל קיר בכפר פרעתא שבשומרון, 4 באפריל 2018. באסל איברהים, מערכת וואלה! NEWS
רכב שרוסס וצמיגיו נוקבו בפרעתא שבשומרון, החודש/מערכת וואלה! NEWS, באסל איברהים

בנוסף לכך, זוארץ נאשם כי בסוף שנת 2013 ריסס על רכב משטרתי את הכתובת "ימ"ר חמניות תג מחיר" וניקב שניים מצמיגיו בסכין. במקרה אחר, על רקע מדיניות שוויונית שהנהיגה חברת האוטובוסים "אפיקים" לפיה סיפקה שירותי תחבורה ציבורית שווים לפלסטינים ולמתנחלים בשטחים, ללא כל הבחנה או הפרדה, ריסס על שני אוטובוסים של החברה כתובות גזעניות כגון "מוות לערבים", "אין כניסה לערבים", "תג מחיר" ועוד.

"על כל הרוג מכוחות הביזיון אני עושה חג"

זוארץ פרסם סטטוסים דוגמת: "לא נתפס שיש דבר כזה מפלגה ערבית, עוד מעט גם תהיה בכנסת מפלגת חמאס, יישרפו כל הערבים והשמאלנים! כהנא צדק! איך לא חשבנו להקים מפלגת 'תג מחיר'". עוד פרסם זוארץ כי "בזכות ראש חודש אדר נזכה להשמיד את כל אויבנו הערבים השמאלנים ובכללם יאיר לפיד וחבריו ונתלה אותם כמו שתלינו את המן ובניו! כהנא צדק - תג מחיר בדם!".

בפוסט נוסף כתב זוארץ: "יהודים יקרים! הגיע הזמן למלחמת קודש - צאו לרחובות וטבחו את כל הערבים עם כל הבא ליד! נקמה!". בפוסט אחר כתב: "על כל יהודי שנרצח צריך לנקום בעם שלם שאחראי לפגיעתו! בשביל יהודי אחד שיחיה אנחנו מחויבים להשמיד עמים שלמים גם מיליוני אנשים!".

קריאות ההסתה לאלימות ברשת החברתית זכו לתמיכת עוקביו של זוארץ, מלייקים בודדים ועד לעשרות לייקים ולשיתוף. "וואי איזה חלום היה לי, אני נכנס לבית חולים למחלקת יולדות ויש שם את כל הקופסאות עם התינוקות בפנים ואז אני מוציא סכין שחיטה מהמעיל ועובר ליד כל תינוק ואיפה שיש תינוק ערבי אני עורף לו את הראש ואיפה שיש תינוק יהודי אני שם תיקון הכללי". הוא סיכם את השיתוף במילים: "החלום הכי ורוד שהיה לי עד היום". פוסט זה זכה ב-25 לייקים, 31 שיתופים וכן גרר 39 תגובות.

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 26 באוקטובר 2016. מגד גוזני
"יהודי אמיתי לא מתגייס לצבא הרשע הכופר". אזריה/מגד גוזני

לאחר הרשעת אלאור אזריה, בהריגת במחבל מחברון לפני כשנתיים, כתב זוארץ כי "יהודי אמיתי לא מתגייס לצבא הרשע הכופר, לכו תעשו דברים לבד". עוד המשיך בהסתה נגד כוחות הביטחון: "הגיע הזמן האמיתי להקים מרד. מצפה מכל החיילים, אבל מכולם, לערוק ולכוון את הנשק לכיוון הנכון".

במהלך פינוי עמונה בשנה שעברה ובהמשך להחלטת בג"ץ בנושא פרסם בפייסבוק כי "מתפלל שה' יתברך וייתן לאחד התושבים את הגבורה לדרוך נשק ארוך ולרסס את השוטרים/חיילים הרשעים! על כל הרוג מכוחות הביזיון אני עושה חג!".

ובמענה למספר תגובות מסתייגות, המשיך וחיזק את דבריו בתגובות נוספות: "אני בבית עם שני בלוני גז ומצת אחד שוטר דופק בדלת מתפוצץ איתם בעזרת השם. מאחל לכל יהודי שיזכה להיות ברוך גולדשטיין הצדיק".

"אדם מסוכן וקיצוני, חסר כל שליטה"

לצד כתב האישום, ביקשה הפרקליטות להטיל על זוארץ איסור על החזקה, חיבור, גישה, שימוש ופרסום באינטרנט. בבקשה נכתב כי "מדובר באדם מסוכן וקיצוני, חסר כל שליטה, רסן ומורא מפני החוק ורשויות החוק, המלא מזה שנים בשנאה יוקדת כלפי ציבור הערבים באשר הם וכוחות הביטחון".

עוד נכתב כי "בנסיבות קשות אלה נשקף מהמשיב סיכון מובהק להמשך ביצוע עבירות פליליות באינטרנט, בהן יהיה כדי לסכן את ביטחון ציבור הערבים באשר הם וכוחות הביטחון".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully