וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר ממאה משתתפים, 1,100 דולר לאדם: מצעד הבזבוז של קק"ל בפולין

16.4.2018 / 7:55

לוואלה! NEWS נודע כי הקרן הקיימת השתתפה במימון של 82 מתוך 102 חברי משלחת רשמית לפולין, שלקחה חלק במצעד החיים בשבוע שעבר. בכיר לשעבר בקרן: "היא תרמה שלושה מיליון שקל כדי שדני עטר יוכל להדליק משואה במצעד". קק"ל: "המימון ניתן כמקובל בכל יתר המשלחות הרשמיות"

עריכה: יאיר דניאל

לכבוד שנת 70 למדינת ישראל הוציאה לאחרונה המדינה משלחת לפולין המונה 102 חברים למשך ארבעה ימים, אולם מנתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS עולה כי הקרן הקיימת לישראל מימנה 82 מחברי המשלחת בעלות של 1,100 דולר כל אדם. בין המשתתפים היו שישה ח"כים מהאופוזיציה והקואליציה, ארבעה ראשי מועצות, 12 ראשי מכינות וארגונים, 21 ראשי קק"ל מהעולם והיתר חברי דירקטוריון, חברי הנהלה וצוות מקצועי של הקרן הקיימת.

המשלחת סיירה באתרים הקשורים לשואה, בהם גטו ורשה, מחנה מיידאנק, גטו קרקוב, בתי קברות יהודיים והשתתפה במצעד החיים בשבוע שעבר. עלותה של נסיעה כזו לארבעה ימים נאמדת בסכום של כ-320 אלף שקל.

עוד בוואלה! NEWS:
כמה מנהרות נותרו ומה יעשה חמאס: השאלות אחרי חשיפת המנהרה ברצועה
מקרון: "שכנעתי את טראמפ להשאיר את כוחותיו בסוריה"; הבית הלבן: נסיג את הצבא
בזכות המתינות: התקיפה ה"עדינה" בסוריה תשרת את ביטחון ישראל

מצעד החיים בפולין, 12 באפריל 2018. רויטרס
מצעד החיים בפולין/רויטרס
"קק"ל תרמה שלושה מיליון שקל למצעד. בתמורה לכך, דני עטר הדליק משואה"

"היקף הנסיעות בתקופה האחרונה פשוט שינה את המגמה שלו באופן ניכר ללא הכרה", אמר גורם בכיר לשעבר בקק"ל לוואלה! NEWS. לדבריו, "נסיעה כזו היא חריגה בהיקפה, זה טירוף. מדובר בכספי תורמים שישנה זילות בשימוש בהם, זו לא מטרת קק"ל, זה לא נמצא בתקנון שלה". הבכיר לשעבר הוסיף כי הנסיעה "חורגת ממתחם הפעילות שקק"ל אמורה לעסוק בה. עושה רושם שישנה יד קלה על ההדק בכל מה שקשור להוצאות כספים בקרן על פעילויות מהסוג הזה".

הגורם הבכיר לשעבר בקק"ל אמר בוואלה! NEWS כי "קק"ל תרמה שלושה מיליון שקל למצעד. בתמורה לכך, דני עטר הדליק משואה". הוא הוסיף כי "מתוך 37 חברי דירקטוריון, יצאו בסדר גודל של 10 ו-12 חברי דירקטוריון. יצאו עוזרים של חברי דירקטוריון. מעבר לזה, היו חברי כנסת וחברי רשויות מקומיות, כאשר כולם של מפלגת העבודה, זולת שרן השכל (הליכוד) שהייתה מהימין, נכון גם לגבי חברי רשויות מקומיות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מצפה אורון שאול יער שוויץ. ארכיון הצילומים, קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
מצפה אורון שאול/מערכת וואלה! NEWS, ארכיון הצילומים, קק"ל

"הדבר המשמעותי יותר הוא שההנהלה אישרה את הנסיעה בהיקף של מספר האנשים שיצאו אבל אף אחד לא היה מעורב בהרכב הרשימה", הוא הוסיף. "לא היו קרטיריונים, לא היה שקיפות, לא היה דין וחשבון, אף אחד מהגורמים הכי חשובים בקק"ל, שזה חטיבת גיוס משאבים, לא לקח חלק במשלחת. לא הייתה בקרה ולא היו גורמים שקבעו מי המשתתפים מבחינת חברי כנסת וראשי רשויותה. הכל נעשה אך ורק על ידי דני עטר".

מקק"ל נמסר כי המשלחת שיצאה למצעד החיים לכבוד אירועי שנת ה-70 הייתה חלק מנסיעה שבה השתתפו משלחות של ארגונים נוספים כמו משטרת ישראל, צה"ל בית הנשיא וגופים נוספים. לטענת הקרן, המימון שניתן לכל 82 חברי המשלחת בעלות של 1,100 דולר לאדם נעשה "כפי שמקובל בכל יתר המשלחות הרשמיות". עוד נמסר כי "קק"ל גאה על היוזמה המבורכת הזו שהיוותה פעילות בעלת ערך לאומי וחינוכי ממדרגה ראשונה כיאה לגוף ששם לו למטרה את חיזוק הקשר בין אזרחי ישראל לעם היהודי ולגורל היהודי ופועל לחיזוק ערכים אלו בקרב הדור הצעיר".

מצעד החיים 2018 בפולין. צעדו היום בפולין, נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, הרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט, המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, ראש המוסד יוסי כהן ,ראש השב"כ נדב ארגמן, נשיא פולין, אנדז'יי דודה, יו"ר מצעד החיים, ד"ר שמואל רוזנמן והרב לאו במחווה מרגשת לזכר קורבנות השואה. יוסי זליגר, מערכת וואלה!
מצעד החיים בפולין/מערכת וואלה!, יוסי זליגר

את מצעד החיים בפולין, שבו השתתפו אלפי בני אדם, הוביל נשיא המדינה ראובן ריבלין ובו השתתפו בכירים רבים, ובהם שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר. במצעד השתתפו יותר מ-12 אלף בני נוער מרחבי העולם, שהגיעו ב-110 משלחות מ-41 מדינות שונות - בהן ארגנטינה, קנדה, צ'ילה, ארצות הברית, פולין, בריטניה ומרוקו. השנה, לראשונה, השתתפה גם משלחת מיפן. לצד בני הנער השתתפה במצעד משלחת כבוד של 70 ניצולי שואה, שחלקו עם המשתתפים את סיפוריהם. אליהם הצטרפו יותר מ-50 שגרירים מרחבי העולם, במשלחת שאורגנה במיוחד על ידי שגריר ישראל באו"ם דני דנון.

  • עוד באותו נושא:
  • קק"ל
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully