וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין לנו לאן ללכת ואיפה לישון": מבקשי המקלט השתחררו מסהרונים

היועץ המשפטי לממשלה הורה לשחרר את 205 הנתינים הזרים שהוחזקו במתקן השהייה על בסיס מתווה הגירוש לאוגנדה לאחר שהמדינה לא הציגה התקדמות במו"מ עמה, אלא שלנתינים הזרים אין לאן ללכת. "אסור לנו לגור ולעבוד בשבע ערים, לא יודעים מה נעשה", אמר סלומון עם שחרורו

עריכה: תום זואילי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הורה היום (ראשון) לשחרר את 205 הנתינים הזרים שהוחזקו במתקן סהרונים על בסיס מתווה הגירוש של הממשלה. ההחלטה מגיעה לאחר דיון שהתקיים בבג"ץ ביום רביעי האחרון ובו המדינה הציגה במעמד צד אחד את פרטי הסכם גירוש מבקשי המקלט לאוגנדה. לאחר ששמעו השופטים את הפרטים הסודיים על המגעים עם ממשלת אוגנדה באשר להרחקת מבקשי מקלט, ניתנה ארכה עד היום בשעה 12:00 בצהריים שבמסגרתה התבקשה המדינה לעדכן בדבר התקדמות מגעים.

משלא נעשה כך, הורה מנדלבליט לשחרר את העצורים. המדינה טענה כי השליח המיוחד לאוגנדה צפוי לחזור עד היום, אך על פי הרשות ההגירה והאוכלוסין הוא עדיין באוגנדה וממשיך במגעים. בתוך כך, 205 מבקשי מקלט שוחררו וקיבלו אשרת עם מגבלות בשבע ערים בהם לא יוכלו לעבוד: אשדוד, אילת, בני ברק, פתח תקווה, ירושלים, נתניה ותל אביב. לא ברור כיצד המדינה תאכוף הגבלות אלה, שכן בפעם הקודמת ששוחררו 58 נתינים, נצפו אותם עצורים עולים לאוטובוס ואומרים שהם בדרכם לתל אביב.

עוד בוואלה! NEWS:
בג"ץ: אם לא יושג הסכם גירוש השבוע - הכלואים בסהרונים ישוחררו
ממשלת אוגנדה הודיעה: נשקול בחיוב קליטת 500 פליטים מישראל
המדינה לבג"ץ: אוגנדה תקלוט זרים בין אם יורחקו מרצון ובין אם בכוח

שחרור פליטים מכלא סהרונים, 15 באפריל 2018. ללא, מערכת וואלה! NEWS
לא ברור כיצד תאכוף המדינה את איסור השהייה בשבע הערים. מבקשי המקלט ששוחררו ממתקן סהרונים, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא

בהמשך לדיון ביום רביעי נמחקו העתירות שהגיש עו"ד אביגדור פלדמן נגד הגירוש ופעילת זכויות האדם סיגל אביבי, והצדדים מחכים לראות אם תגיע המדינה להסכם עם מדינה שלישית שניה ובהתאם לכך יחליטו על הגשת עתירה חדשה.

"אנחנו יוצאים כולנו מפה", אמר סולומון, מבקש מקלט שהשתחרר היום בצהריים ממתקן סהרונים.
"אסור לנו לגור ולעבוד בשבע ערים, אנחנו לא יודעים לאן נלך, אי אפשר לדעת מה נעשה. בית המשפט יחליט". גם עאבד שהשתחרר היום ממתקן השייה הביע את דאגתו מהעתיד הצפוי לו. "היום יוצאים לחופש ואמרו לנו לא להיכנס לשבע ערים, נראה מה יהיה. אין לאן ללכת, אין איפה לישון היום בלילה".

עוד באותו נושא

בגלל התמשכות המגעים מול אוגנדה: מבקשי המקלט הכלואים ישוחררו מסהרונים

לכתבה המלאה
שחרור פליטים מכלא סהרונים, 15 באפריל 2018. ללא, מערכת וואלה! NEWS
"אי אפשר לדעת מה נעשה". מבקש מקלט שהשתחרר מסהרונים, היום/מערכת וואלה! NEWS, ללא

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט קרא לממשלה לנקוט "פעולה נחושה" שתביא "ליציאת מסתנני עבודה מישראל". לדבריו, "מילים ודיונים לא יוציאו מדרום תל אביב את המסתננים הבלתי חוקיים. בעוד שהממשלה עורכת דיונים, המצב בשטח רק מחמיר". בנט אף קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "להעביר כבר את חוק המסתננים ופסקת ההתגברות" והוסיף כי מפלגתו "תתמוך בכל גרסה אשר יבחר".

תנועת "עוצרים את הגירוש" כינתה את הודעת רשות האוכלוסין "עוד יום של התבזות לממשלת ישראל", שלטענתה נמנעת מלקיחת אחריות בנושא. "היום הובהר מעל לכל ספק שגירוש בכפייה כבר לא עומד על הפרק", נמסר מהתנועה. "גם מדינות עולם שלישי לא מוכנות להיות שותפות למהלך כל כך לא אנושי. מביך שבשנת ה-70 של מדינת ישראל אנחנו צריכים לקבל שיעור במוסר מהמדינות הללו".

הפגנת הפליטים בכלא סהרונים. יותם רונן
הפגנת מבקשי מקלט מול כלא סהרונים, בחודש שעבר/יותם רונן

בתנועה קראו לנתניהו לחזור בו מביטול ההסכם שהושג עם נציבות האו"ם לפליטים, שלטענתם "גילה אחריות לאומית" וכן "ליישם תכנית אמיתית ומתוקצבת של קליטה ופיזור" של השוהים הבלתי חוקיים שיישארו בישראל. "ראש הממשלה חייב לבחור האם הוא רוצה לספק פתרונות אמיתיים לתושבי מדינת ישראל או שהוא מעדיף להמשיך לזרות חול בעיניי הציבור ולעסוק בהסתה ופילוג בין האוכלוסיות המוחלשות גם כך של מבקשי המקלט ותושבי דרום העיר תל אביב", נמסר בנוסף בהודעת התנועה.

(עדכון ראשון: 21:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully