וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל התמשכות המגעים מול אוגנדה: מבקשי המקלט הכלואים ישוחררו מסהרונים

15.4.2018 / 13:18

רשות ההגירה הודיעה כי בעקבות הנחיית היועמ"ש מנדלבליט כ-200 שוהים בכלא סהרונים ישוחררו, לאחר שהמדינה לא מסרה לבג"ץ עדכון על המגעים להרחקת הזרים. זאת, על פי קביעת שופטי העליון שניתנה בשבוע שעבר

צילום וידאו באדיבות 'כאן', עריכה: שניר דבוש

שוהים בלתי חוקיים המוחזקים בכלא סהרונים ישוחררו במהלך היום, בשל התמשכות המגעים עם אוגנדה - כך נמסר היום (ראשון) מרשות ההגירה והאוכלוסין, בעקבות הנחייה שנתן היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. זאת, לאחר שהמדינה לא נתנה את תשובתה לבג"ץ עד לשעה 12:00 בצהריים כפי שהוחלט בדיון בשבוע שעבר בנושא העתירה נגד גירוש הזרים למדינה שלישית.

בדיון בבג"ץ בשבוע שעבר הודיעו השופטים כי על המדינה להעביר עדכון בדבר המגעים שמקיים השליח המיוחד של הממשלה עם אוגנדה עד היום בצהריים, ואם לא תעשה זאת יש לשחרר כ-200 מבקשי מקלט הנמצאים בכלא סהרונים. על פי קביעת בג"ץ מבלי שקיים הסכם להרחקת הזרים אין עילה להמשך החזקתם במשמורת.

לקריאה נוספת:
ממשלת אוגנדה הודיעה: נשקול בחיוב קליטת 500 פליטים מישראל
המדינה לבג"ץ: אוגנדה תקלוט זרים בין אם יורחקו מרצון ובין אם בכוח

הפגנת הפליטים בכלא סהרונים. יותם רונן
הפגנת מבקשי מקלט מול כלא סהרונים, בחודש שעבר (צילום: יותם רונן)/יותם רונן

בדיון בשבוע שעבר נחשף כי הפרקליטות עודכנה בפרטי ההסכם שעליו הוכרז בתחילת החודש עם נציבות האו"ם לפליטים אך לא מסרה זאת לבית המשפט. עו"ד אביגדור פלדמן שהגיש את העתירה נגד תכנית המדינה לגירוש הזרים יחד עם פעילת זכויות האדם סיגל אביבי מחה על כך וטען כי יש לתקן את העתירה.

שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט קרא לממשלה לנקוט "פעולה נחושה" שתביא "ליציאת מסתנני עבודה מישראל". לדבריו, "מילים ודיונים לא יוציאו מדרום תל אביב את המסתננים הבלתי חוקיים. בעוד שהממשלה עורכת דיונים, המצב בשטח רק מחמיר". בנט אף קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו "להעביר כבר את חוק המסתננים ופסקת ההתגברות" והוסיף כי מפלגתו "תתמוך בכל גרסה אשר יבחר".

עוד באותו נושא

בג"ץ: אם לא יושג הסכם גירוש השבוע - הכלואים בסהרונים ישוחררו

לכתבה המלאה

"על נתניהו לחזור מביטול ההסכם עם האו"ם"

תנועת "עוצרים את הגירוש" כינתה את הודעת רשות האוכלוסין "עוד יום של התבזות לממשלת ישראל", שלטענתה נמנעת מלקיחת אחריות בנושא. "היום הובהר מעל לכל ספק שגירוש בכפייה כבר לא עומד על הפרק", נמסר מהתנועה. "גם מדינות עולם שלישי לא מוכנות להיות שותפות למהלך כל כך לא אנושי. מביך שבשנת ה-70 של מדינת ישראל אנחנו צריכים לקבל שיעור במוסר מהמדינות הללו".

בתנועה קראו לנתניהו לחזור בו מביטול ההסכם שהושג עם נציבות האו"ם לפליטים, שלטענתם "גילה אחריות לאומית" וכן "ליישם תכנית אמיתית ומתוקצבת של קליטה ופיזור" של השוהים הבלתי חוקיים שיישארו בישראל. "ראש הממשלה חייב לבחור האם הוא רוצה לספק פתרונות אמיתיים לתושבי מדינת ישראל או שהוא מעדיף להמשיך לזרות חול בעיניי הציבור ולעסוק בהסתה ופילוג בין האוכלוסיות המוחלשות גם כך של מבקשי המקלט ותושבי דרום העיר תל אביב", נמסר בנוסף בהודעת התנועה.

סיור של רה"מ בדרום תל אביב 31.8.17. ראובן קסטרו
נתניהו בסיור בדרום תל אביב, באוגוסט (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו

שורת ארגוני זכויות אדם המתנגדים אף הם לתכנית הרחקת הזרים ישראל קראה לממשלה "לקדם פתרונות אמיתיים עבור מבקשי המקלט ולהפסיק את התעללותה במי שרק מבקשים הגנה". בהודעה משותפת של המוקד לפליטים ולמהגרים, א.ס.ף - ארגון סיוע לפליטים ולמבקשי מקלט בישראל, רופאים לזכויות אדם, קו לעובד, האגודה לזכויות האזרח והמרכז לקידום פליטים אפריקאים נמסר עוד כי "התכנית המסוכנת של גירוש פליטים לאוגנדה ורואנדה מתפרקת והפליטים שנכלאו על לא עוול בכפם ישוחררו מהכלא, אך הממשלה ממשיכה לעשות שימוש ציני במבקשי המקלט ומקדמת הצעות חוק אנטי דמוקרטיות תוך התנערות מוחלטת מחובתה לשיקום שכונות דרום תל אביב".

(עדכון ראשון: 12:56)

הפגנה נגד מבקשי המקלט, תל אביב. ראובן קסטרו
הפגנה נגד התנהלות המדינה בנושא מבקשי המקלט בתל אביב, בשבוע שעבר (צילום: ראובן קסטרו)/ראובן קסטרו
עורך דין אביגדור פלדמן בדיון בבקשה להגשת ראיות נוספות במשפטו של רומן זדורוב. נועם מושקוביץ
עו"ד פלדמן (צילום ארכיון: נועם מושקוביץ)/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully