וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית אריזה במושב אמנון שבגליל עלה באש; נבדק חשד להצתה

14.4.2018 / 12:50

למבנה השייך למשפחה ותיקה במושב שמצפון לכנרת לא נגרם נזק משמעותי, אך ארגזי מנגו שאוחסנו בו נפגעו בשריפה. המשטרה פתחה בחקירה משותפת עם חוקר שריפות של נציבות הכיבוי. בתחילת השבוע הוצתו צינורות השקייה בשדות קיבוץ מזרע

צילום: החברה לפיתוח הגליל

(אחרי ההצתות: שיירת מחאה של חקלאים חלפה מול בתי שרים, לפני שבועיים)

בית אריזה במושב אמנון ברמת כורזים שמצפון לכנרת עלה הלילה (שבת) באש ונזק נגרם לארגזי פרי שאוחסנו במקום וכן למכולה סמוכה שבה נמצאו מכלי דלק. שוטרים ממשטרת מחוז צפון הגיעו למקום בשעות הבוקר ופתחו באיסוף ממצאים ובחקירת נסיבות הדליקה, בחשד כי מדובר בהצתה. אל זירת השריפה, שכובתה במהרה מבלי שנגרם נזק משמעותי לבית האריזה עצמו, הגיע חוקר שריפות ממערך הכבאות וההצלה. החקירה המשותפת בוחנת כמה כיוונים בנוסף לחשד כי מדובר בהצתה מכוונת.

בית האריזה שייך למשפחה ותיקה במושב, שנמצא בתחומי המועצה האזורית מבואות חרמון, המגדלת מטעי מנגו. בשנים האחרונות אירעו כמה הצתות של בתי אריזה בראש פינה וביסוד המעלה.

מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר מסר בתגובה לשריפה באמנון כי "אין בטחון לחקלאי ישראל". לדבריו, "אזרחי ישראל התעוררו הבוקר עם מעט תקווה עם היוודע דבר התקיפה בסוריה. חקלאי ישראל שוב הלכו לישון בידיעה שאין להם הגנה, אין להם ביטחון, ועמלם כמו הקרקעות שלהם נתונים לחסדיהם של פורעים. רכושנו הפקר, וכל עבריין עושה בו כרצונו".

פשיעה חקלאית | סיקור מיוחד בוואלה! NEWS:
נזק בעשרות אלפי שקלים: צינורות השקייה הוצתו בשדות קיבוץ מזרע
"הטרור החקלאי לא עוצר": הצתת ענק בצפון גרמה לנזק של מיליונים
החקלאים לא מאמינים לירידה בפשיעה החקלאית: "אין אמון במג"ב"

בית אריזה שנשרף במושב אמנון ברמת כורזים מצפון לכנרת, 14 באפריל 2018. מערכת וואלה!
השריפה בבית האריזה במושב אמנון, הלילה/מערכת וואלה!

בתחילת השבוע הוצתו בשדות קיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל 36 תופי מתכת המשמשים לפריסת צינורות השקייה וטפטפות. הנזק מהתקרית, שהרסה כליל ציוד שנועד להשקיית כ-300 דונם של שדות חמניות לקראת עונת ההנבטה, נאמד ביותר מ-200 אלף שקל.

בעקבות השריפה במזרע אמר השבוע ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) כי יכנס דיון בוועדת הכלכלה בראשותו מיד בתום פגרת הכנסת, על מנת לקבל מנציגי החקלאים תמונת מצב ממקור ראשון של נזקי הפשיעה החקלאית. לדבריו, "אי אפשר לעבור לסדר היום כשבכל שבוע אנו מדווחים על עוד פגיעה במשק חקלאי או גניבת ציוד וסחורה. חייבים לשים לכך סוף". ח"כ שרן השכל (הליכוד) אף קראה לכינוס דיון דחוף במהלך הפגרה בנושא. "לא ייתכן כי מדינת ישראל תתפאר ואף תייצא טכנולוגיות חקלאיות מחד, ומאידך תפקיר את חקלאי המדינה לחסדיהם של כנופיות שודדים", הוסיפה.

(עדכון ראשון: 11:17)

בית אריזה שנשרף במושב אמנון ברמת כורזים מצפון לכנרת, 14 באפריל 2018. מערכת וואלה!
בית האריזה, הלילה/מערכת וואלה!
בית אריזה שנשרף במושב אמנון ברמת כורזים מצפון לכנרת, 14 באפריל 2018. דוברות כבאות והצלה מחוז צפון, דוברות כב"ה
בית האריזה לאחר השריפה/דוברות כב"ה, דוברות כבאות והצלה מחוז צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully