וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עושה לי צמרמורת": הרמטכ"לים בוחרים את שיר ה-70

אחינעם בר

16.4.2018 / 0:00

לקראת מצעד ה-70 של וואלה! NEWS וגלגלצ, בדקנו עם הרמטכ"לים לשעבר משה יעלון, אהוד ברק, בני גנץ ודני חלוץ, מהו לדעתם השיר הישראלי הטוב ביותר ב-70 שנותיה של המדינה. ולא שכחנו להזכיר ליעלון את אחיינו סטטיק ולהציג לברק את נטע ברזילי. איך הוא הגיב? צפו

צילום: יותם רונן, עריכה: תום עוזיאל ואביב אירגז, מראיינת: אחינעם בר, בימוי: ליאור נאור

מצעד ה-70 לפי בחירת חיילי צה"ל עוד רגע מגיע, ולכבודו בדקנו עם ארבעה רמטכ"לים במיל' מה הם שירי ה-70 שלהם - השיר האהוב והמשמעותי עבורם לאורך שבעים שנותיה של מדינת ישראל. אהוד ברק בחר ב"מסביב למדורה" שכתב נתן אלתרמן ושרה דורית ראובני עם להקת פיקוד מרכז. בני גנץ העדיף את "שיר הרעות" שכתב חיים גורי וביצעה להקת הנח"ל, דני חלוץ מצטמרר מהשיר "הילדים של חורף 73" של להקת חיל החינוך, ואילו משה (בוגי) יעלון הפתיע עם שירו של אריאל הורוביץ, "כמו רקפות בין הסלעים".

"רעות זה לא סתם חברות", מסביר גנץ, "זה לא שותפות באיזה ביזנס. זה דבר עמוק, בין אנשים ששותפים לאותה דרך. רעות שכזאת, כמו שהקימו את המדינה, כמו ששמרנו על המדינה לאורך השנים, לא תתן את לבנו לשכוח, לא תתן את הדבר העמוק ביותר, הרגש שלנו אחד כלפי השני".

הבחירה של אהוד ברק: "מסביב למדורה"

הבחירה של בני גנץ: "שיר הרעות"

הבחירה של דני חלוץ: "הילדים של חורף שנת 73'"

הבחירה של משה (בוגי) יעלון: "רקפות בין הסלעים"

"יש שם משפט אחד: 'הבטחתם יונה, עלה של זית', וזה לא קרה", אומר חלוץ. "אני חושב שלזה אנחנו צריכים עדיין לייחל, לקוות ולעשות. ולכן השיר הזה אומר את הכל". ואילו יעלון מסביר על שירו של אריאל הורוביץ: "אנחנו חברה שלפי השיר רבה, מתקוטטת, מתווכחת, אבל כשיש סכנה אנחנו מתאחדים".

צפו למטה ברמטכ"לים מסבירים על הבחירות שלהם, ובסרטון למעלה - הצצה לקטעים הקורעים שהתרחשו מאחורי הקלעים: ברק חושף את הספוטיפיי שלו ונחשף לביצוע של נטע ברזילי ל-TOY, דני חלוץ מסביר למה שמו עוות והפך לפתע ל"דן", ובוגי יעלון מספק מידע על האחיין המפורסם. "אני מבין שאני כבר לא שר הביטחון לשעבר ולא הרמטכ"ל לשעבר אלא הדוד של סטטיק", אומר בוגי.

והנה הרמטכ"לים מסבירים למה בחרו את שיר ה-70 שלהם:

צילום: יותם רונן, עריכה: תום עוזיאל ואביב אירגז, מראיינת: אחינעם בר, בימוי: ליאור נאור

ומה איתכם, חיילים יקרים? האם אריק איינשטיין הוא זה שריגש אתכם יותר מכל? אייל גולן הוא זה שאחראי על השיר שאתם הכי אוהבים? אולי דווקא ריטה היא זו שמלווה אתכם בצבא? או אולי זו דווקא עדן בן זקן שהצליחה להתעלות מעל כל מאות השירים ולהיות האחת? אם אתם חיילים ואנשי קבע, בחרו בשירים שבלעדיהם 70 שנות מדינה היו נראות משעממות, רגילות ונשכחות - והשפיעו על התוצאות. הצביעו למצעד כאן.

המצעד ישודר ב-19 באפריל בגלגלצ ובוואלה! NEWS החל מ-11 בבוקר. דרגו עכשיו את המצעד החגיגי ואולי תזכו בפרס מפנק במיוחד - הופעה של שלמה ארצי עם 70 חברים מהיחידה. המצעד נערך בשיתוף פעולה בין גלגלצ לוואלה! NEWS ובשיתוף אתר צה"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully