וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התייעצות עם דרעי: נתניהו צפוי להודיע על ביטול הסכם הזרים

דובר הנציבות ציין כי למרות הצהרות ראש הממשלה, ההסדר התקדימי שנחתם בסוגיית מבקשי המקלט כבר נחתם, וביטולו הוא בגדר "ספקולציה". השר בנט מוסיף להפעיל לחץ על ראש הממשלה וקרא לו לבטל את ההסכם כליל. נתניהו נפגש עם נציגי תושבי דרום ת"א לאחר שהודיע על השעיית ההסכם

מתוך הפייסבוק של ראש הממשלה, עריכה: יוסי אלטר

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להודיע היום (שלישי) על ביטול ההסדר התקדימי שהושג עם נציבות הפליטים של האו"ם לפתרון משבר מבקשי המקלט. ההחלטה התקבלה לאחר שבמהלך הלילה התייעץ נתניהו עם שר הפנים אריה דרעי ועם ראש המל"ל מאיר בן שבת בנושא. עם זאת דובר נציבות האו"ם לפליטים אמר לוואלה! NEWS כי ביטולו של ההסכם אינו עומד על הפרק. הדובר, אדריאן אדוארדס, ציין כי הנציב מצוי בקשר הדוק עם לשכת ראש הממשלה, גם לאחר ההודעה על השעיית ההסכם. "אנחנו מאמינים כי ההסכם הוא הצלחה לשני הצדדים", אמר. "מדינת ישראל תוכל לעמוד בהתחייבותה לאמנת הפליטים, וכך גם תציל חיי אדם. אנחנו לא מאמינים שההסכם יבוטל, וכפי שראש הממשלה כתב בעמוד פייסבוק שלו, מדובר בהשעייה בלבד. ההסכם הוא הסכם חתום וביטולו הוא ספקולציה שלא נמצאת על השולחן".

בד בבד, שר החינוך נפתלי בנט מוסיף לאגף מימין את נתניהו ומפעיל עליו לחץ כדי שיכריז על ביטולו הסופי של ההסכם. "ההסכם מול האו"ם על קליטת המסתננים הוא רע לישראל", צייץ בחשבון הטוויטר שלו. "‏לא די להשעותו; אני קורא לראש הממשלה לבטלו כליל. ‏אישורו יהווה בכייה לדורות, ויקבע תקדים שישראל מעניקה תושבות למסתננים בלתי חוקיים במוצהר. ‏ממשלת ישראל לא תצליח לשכנע בעתיד איש שההסתננות לישראל אינה כדאית".

הסדר למבקשי המקלט | לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
נכנע ללחץ מימין: נתניהו השעה את יישום הסכם מבקשי המקלט
ביקור חשאי ונסיגת המדינה השלישית: כך נולד מתווה מבקשי המקלט
"לא נקבל גטאות של זרים": ראשי הרשויות נגד פיזור מבקשי המקלט

בנט: "לבטל את ההסכם כליל"

נתניהו נפגש עם כמה מנציגי התושבים בשכונות דרום העיר, בהם עובד חגי, נציג שכונת יד אליהו, סוזי כהן, חברת מועצת העיר מקריית שלום, שפי פז, פעילה חברתית משכונת שפירא, ויאיר קרן ויהונתן יעקובוביץ' מהמרכז למדיניות הגירה.

בתחילה, כהן פנתה ללשכת ראש הממשלה וביקשה שהפגישה תתקיים במתכונת מצומצמת וללא חברי מרכז ליכוד, כדי לשמור על אופייה המקצועי. "פנינו ליואב הורוביץ, ראש לשכת ראש הממשלה, ואמרנו שאנחנו לא רוצים שזאת תהיה פגישת מחזור של כל תושבי דרום תל אביב או חברי מרכז ליכוד", כהן . "אנחנו מעוניינים שזו תהיה פגישה מקצועית, נו מקווים שהמסר יובן". למרות זאת, לפגישה הצטרפו סגן ראש העיר ארנון גלעדי, חבר המועצה שלמה מסלאווי, והפעילה החברתית מאי גולן.

הפגנת תושבי דרום ת"א מחוץ למשרד רה"מ, ירושלים 3 בפאריל 2018. רוני כנפו
"משחקים במוח שלנו". מפגינים נגד גירוש מבקשי המקלט סמוך למשרד רה"מ בירושלים, היום/רוני כנפו

כהן סיפרה כי הביעה תמיהה על פשרו של ההסכם מיד לאחר שנודע לה אודותיו. "הבנתי שזה אסון לתושבי דרום תל אביב", אמרה לוואלה! NEWS. "המצב שלנו היום הוא בלתי נסבל. זה לא המצב שלפני חמש שנים, אלא יותר גרוע. הזרים הרימו את האף שלהם. הם צברו ביטחון והם נהנים מארגוני הסיוע שעוטפים אותם. הם מדברים אלינו בצורה לא יפה. הפחד ברחוב הולך וגובר, והביטחון האישי נפגע. אתמול, לאחר מסיבת העיתונאים שבה הוכרז ההסכם, הרגשתי שהולכים לקבור אותנו עם האנשים האלה עד גיל 80".

הפגנת תושבי דרום ת"א מחוץ למשרד רה"מ, ירושלים 3 בפאריל 2018. רוני כנפו
מפגינים נגד השעיית המתווה. משרד רה"מ, היום/רוני כנפו

כהן הטילה ספק ביעילותו של ההסכם וביכולת ליישמו בשטח. "איך הם יפזרו אותם (מבקשי המקלט) ברחבי הארץ?", תהתה. "יש ראשי ערים שיסכימו לזה? הקמת מנהלת היא צעד שלא ניתן ליישום. עד שייבנו ויבצעו אם מה שהמתכננים - זה ייקח שנים. זה יתמוסס ולא יחזיק". הוא הוסיפה כי כבר כעת אין תכנית מסודרת לפיזור מבקשי המקלט. "הם לא יצאו מפה לעולם, שום דבר לא יקרה".

"אני מאוד מאמינה בראש הממשלה ולכן לחצתי לקיים את הפגישה הזריזה עמו", הוסיפה. "אני מאוד רוצה להאמין שהוא היחיד שיכול לפתור לנו את הבעיה. השרים אתמול התקשרו אליי, הם יודעים שאם הם לא יתעוררו ולא יחבקו את תושבי דרום תל אביב, הליכוד יהיה גמור בשכונות".

הפגנת תושבי דרום ת"א מחוץ למשרד רה"מ, ירושלים 3 בפאריל 2018. רוני כנפו
ההפגנה סמוך למשרד ראש הממשלה בירושלים, היום/רוני כנפו

לקראת פגישת ראש הממשלה עם נציגי השכונות, עשרות מפגינים בעד יישום המתווה מוחים נגד השעייתו בשלושה מוקדים שונים, בהם משרד ראש הממשלה בירושלים, בסיס הקרייה בתל אביב וביתו של שר האוצר משה כחלון בחיפה. המפגינים נושאים שלטים עליהם נכתב "כל אדם הוא אדם, אין הבדל בין דם לדם" ,"הכרה בפליט זו חובה מוסרית" ו"זכויות אדם לכולם". יעל אורבך, מתנועת "עוצרים את הגירוש" הסבירה כי: "צריך מתווה שייתן פתרון וייקח אחריות כמו המתווה שהוצג אתמול, אחרת המצב יישאר כמו שהיה בעשור האחרון".

ורוניקה כהן, פעילה במאבק ומיוזמי מכתב ניצולי השואה, הוסיפה: "אתמול משפחות קיבלו את הבשורות הטובות שהם לא בסכנת מוות והבוקר התעוררו לבשורות רעות. אתמול היה נראה שהתיקון הגיע והבוקר שוב חוזרים לתחילת המעגל, שוב לקלקל. אדוני ראש הממשלה תקשיב לעם, תקשיב לנו ותחזור לאיפה שהיינו אתמול. גם למבקשי מקלט וגם לתושבי דרום תל אביב כי אתה יודע שזהו הדבר הנכון".

הפגנת תושבי דרום ת"א מחוץ לבית של שר האוצר משה כחלון 3 באפריל 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים נגד השעיית המתווה בחיפה, סמוך לביתו של שר האוצר כחלון/מערכת וואלה! NEWS, ---
הפגנת תושבי דרום ת"א מחוץ לבית של שר האוצר משה כחלון 3 באפריל 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים נגד השעיית המתווה בחיפה, סמוך לביתו של שר האוצר כחלון/מערכת וואלה! NEWS, ---

סרנאי, מבקשת מקלט מאריתריאה, ביקשה אף היא לפנות לחברי הממשלה כדי שיאשרו את המתווה שגובש. "אתם משחקים במוח שלנו ובתקווה שלנו", אמרה. "לא ביקשנו לא ביקשנו אדמה. רק ביקשנו מקלט. אנחנו נרדפנו. אתם הייתם מפוזרים בכל העולם וחזרתם למדינה שלכם בטוב. גם אנחנו חזרנו בטוב. רק תנו לנו מעמד ביניים עד שנוכל לחזור בטוב".

ענבל כהן, סטודנטית לאמנות ופסיכולוגיה, השתתפה בהפגנה מול ביתו של השר כחלון, זאת לאחר שמתח ביקורת על המתווה. "כחלון לא מגיב כרגע בהגיון", אמרה. "אין לו ההצעה אחרת. אם אתה שולל משהו אתה צריך להגיד בעד מה אתה כן. עכשיו לא מדברים על גירוש, מבינים שזה שלא הפתרון. הוא מנסה לגרוף הון פוליטי על משהו שלא מיטיב לא עם הפליטים ולא עם דרום תל אביב . הדבר הנכון עבורו ועבור המדינה ומה שנדרש ממנו היא זה שישקיע במנהלת ובשכונות. אי אפשר לזרוק את האשמה למצבן על מבקשי המקלט ופליטים".

הפגנת תושבי דרום ת"א נגד הגירוש מחוץ לקריית הממשלה 3 באפריל 2018. ---, מערכת וואלה! NEWS
מפגינים בתל אביב נגד השעיית המתווה, היום/מערכת וואלה! NEWS, ---

בטרם הכריז ראש הממשלה על פניית הפרסה בעקבות הלחץ שהופעל עליו מגורמים בימין וממשלתו, העביר ארנון גלעדי בקשה לשר העבודה והרווחה חיים כץ, העומד גם בראש מרכז הליכוד, פנייה דחופה לכינוס המרכז כדי לדון בהסכם. גלעדי אף החל במלאכת גיוס 700 חתימותיהם של חברי המרכז הדרושות כדי להביא לכינוסו.

מכתב של יו"ר סיעת הליכוד ארנון גלעדי לשר העבודה והרווחה לכינוס מרכז הליכוד בנשוא גירוש המסתננים. -, מערכת וואלה! NEWS
הפנייה שהועברה לשר כץ/מערכת וואלה! NEWS, -
אינפו - מתווה מבקשי המקלט (הסעיפים הבולטים). מערכת וואלה! NEWS
אינפו - מתווה מבקשי המקלט (הסעיפים הבולטים)/מערכת וואלה! NEWS

"אני סבור שהחלטת הממשלה זורה חול בעיני הציבור וחמור מכך בעיני תושבי דרום תל אביב", כתב גלעדי בפנייתו. "היא מהווה כניעה מוחלטת לקמפיין שניהלו לאחרונה עמותות שמאל וגורמים אנטי ציונים. לשכת ראש הממשלה ניסתה בימים האחרונים לשוחח עם פעילים מרכזיים בדרום תל ביב על מנת לשכנע אותם לתמוך במהלך הזה. אני וחבריי סירבנו בתוקף ואנחנו נמשיך להיאבק להוצאת כל המסתננים המהווים עול קשה ונוראי על תושבי דרום תל אביב".


(עדכון ראשון: 10:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully