וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 4000: רה"מ ורעייתו נחקרו במקביל; בנם יאיר נחקר לראשונה

26.3.2018 / 13:41

החוקרים התייצבו במעון רה"מ לחקירתו בפרשת בזק, בזמן שבמשרדי להב 433 נחקרו רעייתו שרה, בנו יאיר, שאול אלוביץ' ורעייתו איריס. מצלמות ומיקרופונים שידרו לחדר הפיקוד את החקירות, והחוקרים ניתחו אותן בזמן אמת

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

חוקרי להב 433 התייצבו הבוקר (שני) במעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב בלפור שבירושלים וחקרו אותו במשך ארבע שעות בפעם השנייה בתיק 4000, המכונה פרשת בזק. במקביל לחקירתו, נחקרה במשרדי להב 433 שבלוד רעייתו שרה, וכן בנו יאיר, שזוהי חקירתו הראשונה. עוד נחקרים בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', אשתו איריס, מנכ"לית בזק הפורשת סטלה הנדלר. ראש לשכת ראש הממשלה לשעבר דוד שרן הגיע גם הוא למשרדי להב 433 למסור עדות פתוחה.

למעט ראש הממשלה, שנחקר במעונו, החמישה האחרים נחקרו בחדרי חקירות נפרדים. מצלמות ומיקרופונים משדרים את מהלך החקירה לחדר הפיקוד, והחוקרים ביצעו בזמן אמת ניתוחי חקירה של כל המעורבים. בשני חדרים סמוכים שהו תחת אבטחה שני עדי המדינה, ניר חפץ ושלמה פילבר.

חוקרי היחידה הארצית לאכיפה כלכלית (יאל"כ) בפיקודו של תת-ניצב אלי אסייג, הציגו בפני הנחקרים שאלות שעלו בעקבות עדותו של עד המדינה ניר חפץ, ששימש יועץ התקשורת של ראש הממשלה ומוכר כמקורבה של רעייתו. בנוסף, שרה ויאיר נתניהו נחקרו בגין שיבוש הליכי חקירה לאחר שעל פי החשד תיאמו עם חפץ העלמת התכתבויות ושיחות ביניהם שעוסקות בפרשה ושיחות שנערכו עם אלוביץ' ורעייתו איריס.

עוד בנושא
"היועץ המשפטי לממשלה נפגש עם מקורב רה"מ טרם מינויו"
לא היה כלום: המשבר שיצר נתניהו נועד להשתיק משהו אחר
נתניהו: "מהלכים אימים על עדי מדינה; אומרים להם ללכלך עלי"

חקירת ראש הממשלה נתניהו, 26 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
חוקרי המשטרה מגיעים למעון ראש הממשלה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
ביבי ושרה בדרך מדאבוס לישראל. עמוס בן גרשום לע"מ,
ראש הממשלה ורעייתו/עמוס בן גרשום לע"מ

חקירתו של ראש הממשלה הייתה אמור להתקיים בשבוע שעבר, אולם במשטרה החליטו לדחות אותה, ככל הנראה לאחר שחלה. ביום חמישי, באירוע הרמת כוסית של הליכוד לקראת פסח, אמר נתניהו כי "יש מי שמפעיל לחץ בלתי פוסק ובריוני על גורמי האכיפה, כדי להפיל אותנו". הוא ציין כי "רבים בעם שומעים מה קורה בתקשורת ומרגישים שיש כאן משחק מכור, ממש ציד מכשפות".

נתניהו הוסיף כי "הם יודעים שאי אפשר לנצח אותנו בקלפי, בדרכים דמוקרטיות". לתומכיו אמר ראש הממשלה: "אתם הכוח שלי".

שאול אלוביץ וניר חפץ, הארכת מעצר פרשת בזק, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
חפץ/ראובן קסטרו
חקירת ראש הממשלה נתניהו, 26 במרץ 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
כניסת החוקרים למעון ראש הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

לפני כשלושה שבועות נתניהו מתח ביקורת על המשטרה בשל מאמציה לגייס עדי מדינה בחקירותיו, לאחר שחפץ חתם על הסדר מסוג זה. "לוקחים אנשים שטוענים שהם ביצעו איזו עבירה, מכניסים אותם למעצר, מהלכים עליהם אימים, אומרים להם 'החיים שלכם הסתיימו, החיים של המשפחה שלכם הסתיימו. אנחנו ניקח מכם כמעט הכול, גם את החירות שלכם".

"אתם רוצים להיחלץ מזה? יש מוצא אחד - לכלכו על נתניהו. לא חשוב שתגידו שקרים הזויים, העיקר - לכלכו על נתניהו'", אמר ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף כי "אני לא נוהג להגיב על הכותרות המרעישות כביכול. אבל קראתי משהו באחד העיתונים שגורם לי לחרוג ממנהגי. קראתי על אדם שנלקח לחקירה, מפעילים עליו מכבש לחצים ואומרים לו 'שקר, תהיה עד מדינה', והוא מסרב". לדברי נתניהו, "כשיש משהו אמיתי לא צריך עד מדינה אחד, וכשאין שום דבר גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המרדף האובססיבי הזה אחרי עד מדינה אחד, ועוד עד מדינה, ועוד אחד, זו ההוכחה הטובה ביותר שאין כאן כלום".

(עדכון ראשון 06:20)

חקירת שרה נתניהו, להב 433, 26 במרץ 2018. אבי כהן
הרכב של שרה נתניהו מגיע ללהב/אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully