וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש בכלא על כל עז: 57 חודשי מאסר לתושב נצרת שגנב מדיר בצפון

22.3.2018 / 18:51

כחמש שנות מאסר נגזרו על חיר יונס, בן 45, שגנב עזים אלפיניות מקיבוץ אלומות. יונס היה מתגנב לקיבוץ, לוקח בכל פעם כמה עזים, ונמלט עם רכבו. השופט התייחס למכת הפשיעה החקלאית וכינה אותה "מכת מדינה"

צילום: מצלמת אבטחה

בית משפט השלום בטבריה גזר היום (חמישי) 57 חודשי מאסר על חיר יונס, בן 45 מנצרת, על גניבת 57 עזים אלפיניות מדיר בקיבוץ אלומות שבצפון. השופט יריב נבון כתב כי "העבירות הפכו לצערנו למכת מדינה. מדובר בעבירות קלות לביצוע הדורשות מחד אמצעים דלים, ומאידך תעוזה רבה, היעדר עכבות וזלזול בזולת".

הנאשם נעצר אחרי שבאפריל-מאי אשתקד הצליח לגנוב, ב-15 מקרים שונים, 57 עזים אלפיניות ששווין 86 אלף שקל. בכל פעם הכניס לרכבו 4-2 עזים ונמלט, כשהוא אף אינו בעל רישיון נהיגה. כוח מג"ב חשד בנאשם, שנמלט לאתר בנייה בישוב, וביקש מהפועלים להעיד שהוא עובד איתם. השוטרים יצרו קשר עם הקבלן שלא זיהה אותו - והוא נעצר. החקירה התנהלה ביחידה המרכזית של מג"ב צפון, ובה הצליחו החוקרים להחזיר לחקלאים 49 עזים שהנאשם הספיק למכור.

עוד בוואלה! NEWS:
פשיעה חקלאית | ארגון הפשע שגנב אבוקדו בעשרות אלפי שקלים בצפון
רצח האב שהוביל לקריסת הכרם המשפחתי: משפחת בר-קפרא דורשת תשובות
"שכר פועלים ועשה במטע כבשלו": 10 חודשי מאסר נגזרו על גנב אבוקדו

גניבת עזים בקיבוץ אלומות 22 במרץ 2018. מערכת וואלה! NEWS
העזים שנגנבו/מערכת וואלה! NEWS

התובע, גילי ביילין יעקב, מפרקליטות מחוז צפון, טען כי "הנאשם נכנס שוב ושוב לקיבוץ, לעתים בצהרי היום, גנב עזים ועזב את המקום. הנאשם לא איבד עשתונות אף כאשר רכז בטחון שוטף של הקיבוץ הבחין בו, והוא ניסה לשדל אחר לשקר. מתסקיר שרות המבחן עולה כי הסיכוי להישנות עבירות דומות גבוה".

בהחלטת גזר הדין ציין השופט כי "החקלאים עושים לילות כימים כדי להפיק תוצרת, ונדרשים להשקיע כספים רבים שיורדים לטמיון במחי יד, כתוצאה ממעשים שפלים וחסרי מצפון. המדובר בעבירות שביצוען קל , ומאידך קיים קושי רב באיתור ובתפסית המבצעים ובשל כך נאלצים החקלאים ומי שרכושם נגנב להשקיע סכומי כסף גדולים בהגנה על קניינם הפרטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
גניבת עזים בקיבוץ אלומות 22 במרץ 2018. מערכת וואלה! NEWS
גנב עזים - ונמלט/מערכת וואלה! NEWS

עוד ציין כי "מעשיו של הנאשם מלמדים על הקלות הרבה והבלתי נסבלת בביצוען של גניבות מסוג זה והן על חוסר האונים ועוגמת הנפש הנגרמת לחקלאים. ניתן בנקל לשער את הנזקים הכלכליים הנגרמים לחקלאי שרכושו, פרי עמלו, נגזל". לבסוף פסק שלשום בית המשפט כי על הנאשם יגזרו 57 חודשי מאסר, מהם 7 חודשי מאסר בגין עונש מותנה שהיה תלוי נגדו על נהיגה בזמן פסילה.

מצלמת אבטחה - תיעוד גניבת עזים בקיבוץ אלומות 22 במרץ 2018. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד הגניבה בקיבוץ אלומות/מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully