וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען התפוצץ בגבול רצועת עזה; צה"ל השמיד עמדת תצפית של חמאס

17.3.2018 / 16:48

מצה"ל נמסר כי אין נפגעים מפיצוץ המטען, ועל פי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, מירי התגובה של צה"ל נפצע אדם אחד באורח קל. מדובר בפיצוץ המטען הרביעי בחודש האחרון

צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: ניר חן

מטען חבלה התפוצץ היום (שבת) ליד גדר המערכת בצפון רצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי לא היו כוחות באזור האירוע בזמן הפיצוץ, וכי אין נפגעים בתקרית. מדובר בפיצוץ רביעי מסוג זה בחודש האחרון. בתגובה השמיד צה"ל באמצעות ירי טנקים עמדת תצפית השייכת לארגון חמאס ברצועה.

ביום חמישי הופעלו שני מטעני חבלה לעבר כוח סיור של צה"ל במרחק מאה מטרים מגדר המערכת. בצה"ל מסרו אז כי נבחנת האפשרות שבוצע ירי נגד טנקים לעבר כוח השריון שהיה בפעילות שגרתית באזור קיבוץ נחל עוז. בעקבות התקרית, שבה לא היו נפגעים בשורות הצבא, תקף צה"ל עמדות ברצועה.

עוד בוואלה! NEWS:
אבי המחבל לוואלה! NEWS: "לא שייך לאף ארגון; משתתף בצער המשפחות
"שואלים כבר מתי הפיגוע הבא": בצפון השומרון מתקשים לחזור לשגרה
החשש בצה"ל אחרי הפיגוע בשומרון: גל מחבלים חקיינים בפסח וברמדאן

עמדת חמאס, סמוך לקיבוץ ניר עם, אוגוסט 2015. לירון מולדובן
עמדת תצפית של חמאס באזור ניר עם, 2015/לירון מולדובן

מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף יואב מרדכי אמר אתמול כי "הפרובוקציות של חמאס ושל ארגוני הטרור האחרים עלולות להביא להסלמה ומסכנות את תושבי הרצועה". לדבריו, "הפעלת המטענים נגד חיילי צה"ל הייתה מעשה חמור ולא אחראי. חמאס וכל גורמי הטרור בחרו לסכן את כל תושבי הרצועה בהסלמה ללא כל סיבה".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
חיילים במהלך פטרול בגבול עזה. מרץ 2014. רויטרס
חיילים במהלך פטרול בגבול עזה. מרץ 2014/רויטרס

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, הסביר כי מבדיקה שנערכה לאחר האירוע עולה כי המטענים הופעלו מרחוק. הוא ציין כי זוהתה תנועה חשודה על הגדר, בסמוך לאזור שמתקיימות בו הפגנות. "אנחנו לא יודעים אם המטענים הונחו במהלך הפגנה או בחסות הערפל הכבד ששורר באזור. בשלב זה ידוע כי המטענים היו בצד הפלסטיני, ולא ברור אם היו מטענים נוספים". לדבריו, החשש לניסיון ירי נ"ט לעבר הכוח התעורר בעקבות מידע שהתקבל מתצפיות באזור.

תא"ל מנליס ציין כי בתגובה הותקפו חמש עמדות תצפית בשטח הרצועה, אחת מהן באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. "אנחנו רואים בחמאס אחראי וריבון לכל מה שמתרחש ברצועה. מעל ומתחת לפני הקרקע", הצהיר. "אנחנו לא יודעים להגיד מי אחראי למקרה החמור, אך אנחנו נפעל באופן חד נגד כל ניסיון להפוך את את הגדר לזירה פעילה, כולל ההפגנות על הגדר. לא נאפשר להם להפוך להיות כלי לניסוי בטרור".

(עדכון ראשון: 16:32)

כוחות צה"ל ביצעו ירי טנקים לעבר עמדות חמאס בתגובה להפעלת מטענים סמוך לגדר המערכת. אתר רשמי
תקיפת העמדות בעזה. מתוך תיעוד שפורסם בתקשורת הפלסטינית/אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully